Criteriul National

Probleme comune ale bateriei auto care pot ingreuna pornirea motorului

Probleme comune ale bateriei auto care pot ingreuna pornirea motorului
februarie 21
12:53 2020

O problema la bateria auto poate sa apara intr-un mod neasteptat. Daca ai incercat sa pornesti masina si nu ai reusit, in mod automat vei lua in calcul ca problemele pot fi de la motor, combustibil dar nicidecum de la o baterie auto cu probleme.

Bateria auto, este probabil cea mai volatila componenta a unui autoturism iar orice problema ce tine de partea electrica a masinii se poate rasfrange in mod direct asupra acesteia, cauzand o functionare defectuoasa. Bateria auto are o perioada de functionare de doar cativa ani, tinand cont de faptul ca este supusa coroziunii, conexiunilor defecte.

Pentru a porni un motor si al alimenta continuu, bateria auto trebuie sa descarce un impuls mare de putere si tensiune intr-o perioada scurta de timp. Acestea sunt proiectate in acest sens dar cu timpul aceasta putere se poate diminua din cauza uzurii.

Daca nu esti sigur de unde a aparut o problema de pornire la masina personala, citeste cu atentie recomandarile noastre in acest sens iar prin eliminare vei reusi sa gasesti problema principala.

probleme la baterii auto

Tipuri de probleme ce pot sa apara la o baterie auto

Exista multe tipuri de probleme ce pot aparea la o baterie auto. Mai jos detaliem cateva dintre cele mai comune probleme pe care le poti intalni la o baterie auto.

  1. Conectarea defectuoasa

Bateria auto este prevazuta cu doua borne + si – , de care sunt legate doua cabluri ce alimenteaza electromotorul si si restul consumatorilor electrici.

Uneori, din cauza trepidatiilor ori din cauza ca nu au fost stranse corect, conectorii se pot desprinde de pe bornele bateriei, facand in acest fel imposibila pornirea motorului. Asa ca, in cazul in care nu iti porneste masina, verifica in prima faza daca cablurile sunt conectate corect la bornele bateriei auto.

  1. Coroziunea

Coroziunea este un alt motiv pentru care bateria auto nu poate porni motorul. Aceleasi doua borne pe care le-am mentionat si mai sus, pot avea depuneri sau din cauza coroziunii conectarea proasta dintre borne si cabluri nu mai poate conduce curentul la alternator.

Asa ca, in cazul in care gasesti aceasta problema, este indicat sa cureti bornele cu o perie de sarma si bicarbonat dizolvat in apa.

  1. Descarcarea totala a bateriei

Daca nu ai pornit masina de ceva timp, cel putin doua saptamani, atunci bateria auto a pierdut foarte multa energie si nu vei mai reusi sa pornesti motorul.

Dupa ce bateria auto porneste motorul, alternatorul preia si alimenteaza sistemele electrice ale masinii, de asemenea si bateria auto. Atata timp cat mergi cu masina iar alternatorul functioneaza in parametrii normali, bateria auto ve fi mereu incarcata si gata sa porneasca motorul in orice moment al zilei.

  1. Problema nu este bateria auto, ci alternatorul

O problema grava poate sa apara la bateria auto din cauza alternatorului care nu functioneaza in parametrii normali. In acest caz, bateria nu va mai fi incarcata corect iar dupa un timp motorul se va opri.

Aceasta problema te poate bloca total deoarece masina nu va mai porni, iar asa cum am mentionat si mai sus, daca alternatorul este defect, acesta nu va mai putea alimenta niciuna dintre partile electrice ale masinii si nici nu va mai incarca bateria auto.

Asadar, daca un alternator nu functioneaza in parametrii normali, te sfatuim sa-l schimbi cu unul nou cat mai repede, pentru a preveni oprirea motorului in timp ce conduci.

  1. Masuri de prevenirea aparitiei unor probleme la bateria auto

Bateria auto este o componenta foarte importanta si pe care nu o poti ignora. Daca ar fi sa facem o comparatie cu o alta componenta a masinii, aceasta ar fi cauciucurile. La fel cum te gandesti ca este vorba de siguranta ta atunci cand alegi cauciucurile pentru masina personala, la fel si bateria auto trebuie sa fie intretinuta pentru a te asigura ca nu ramai cu masina in drum.

Cand vine vorba despre alegerea unei baterii auto de calitate, ar fi bine sa nu te uiti prea mult la costul acesteia deoarece vei dori in primul rand sa calatoresti in siguranta. Un top 3 baterii auto gasesti pe siteul autoglob.ro.

Mergi la un service autorizat de ce putin doua ori pe an, pentru o verificare amanuntita a sistemului electric si a fiabilitatii bateriei auto.

De fiecare data cand esti in masina si motorul este oprit, nu sta cu farurile aprinse sau diversi consumatori porniti, pentru a nu descarca in totalitate bateria auto.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Maria

Maria

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul