Criteriul National

Pui Kiev, o specialitate de fine dining aprig disputată

Pui Kiev, o specialitate de fine dining aprig disputată
noiembrie 17
17:45 2018

Dacă de pui Shanghai, pui teriyaki sau pui tikka masala am auzit mulți dintre noi, ba chiar ne-am și delectat cu aceste preparate exotice, gătite eventual cu gustoasa carne de pui LaProvincia, probabil că de pui Kiev încă nu prea se știe mare lucru prin România.

Puiul Kiev, motiv de mari controverse între istoricii culinari

Istoria acestui fel de mâncare nu este foarte bine documentată, iar specialiștii în gastronomie se războiesc încercând să afle ce origine are rețeta cu pricina.

Este un demers extrem de dificil, având în vedere că bucătarii ruși din Franța au lucrat pentru familii rusești bogate, inclusiv pentru restaurante vestite și acolo au inovat diverse tehnici de prelucrare a cărnii de pui cu gust tradițional, pornind de la cele din China sau Japonia.

Un specialist în istoria gastronomiei ruse,  William Pokhlyobkin, a  susținut că acest preparat a fost  inventat în 1912 într-un club de comercianți din St. Petersburg  și a fost redenumit kotleta pokiyevski în 1947 de către un restaurant sovietic.

În ciuda acestor afirmații ce par a fi susținute de oarecare dovezi, ucrainienii își revendică preparatul ca fiind inventat în bucătăria unui restaurant  al hotelului Continental din Kiev, cam pe la începutul secolului 20. Este vorba de un hotel de lux construit în 1897 în centrul Kievului ce a funcționat până în 1941 când a fost distrus în timpul războiului. Ulterior, clădirea a fost reconstruită și de atunci a fost folosită drept Conservator.

Puiul Kiev se pare că era specialitatea bucătarului în restaurantul hotelului Continental, lucru susținut de aceia care au povestit că prin anii 1930 au mâncat acolo acest preparat deosebit.

Mai mult decât atât, rețeta puiului de Kiev a trecut Oceanul, dovadă că se putea mânca de prin 1937 și până în 1951 într-un local din Chicago unde patron era Vladimir Iascenko, fost colonel al armatei imperiale ruse.

Pe la începutul anilor 1950, puiul Kiev a devenit un preparat de fine dining în restaurantele sovietice de lux, fiind servit mai ales turiștilor străini bogați.

Popularitatea acestui fel de mâncare a crescut și în SUA. Potrivit lui Darra Goldstein, puiul Kiev a devenit un adevărat simbol al bucătăriei rusești de înalt nivel.

Dar acest fapt, în loc să simplifice lucrurile, mai rău le-a încurcat. În prezent atât Ucraina, cât și Rusia își revendică preparatul.

Marele bucătar ucrainean  Viacheslav Gribov susține că la început preparatul a fost inventat de chefii francezii, iar mai apoi rețeta a fost schimbată în forma cunoscută acum de către bucătarii ucrainieni din Kiev.

Te încumeți să prepari acasă un pui Kiev?

Probabil că această dispută gastronomică ucrainiano-rusă va mai continua multă vreme.

Oricum ar fi, noi putem prepara puiul Kiev chiar în bucătăria noastră folosind carne de la păsări LaProvincia cu un gust divin. Pe internet se găsește rețeta, deci, spor la gătit!

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Despre „dreptatea” care cere ”justiție” și importanța ei - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dintru început, pentru a vă asigura, cu toată sinceritatea, vreau să vă aduc la cunoștință faptul că acest material nu este conceput a fi unul strict tehnic, înveșmântat în termeni academici greoi. Cu aceeași deschidere vreau să vă mulțumesc și să vă asigur totodată că acest material nu se vrea a fi unul complet, deoarece în rândurile de mai jos voi încerca să realizez o sinteză a unor considerații pe baza evidențelor, în care mi-am propus temerara clarificare a noțiunilor de „dreptate” și de ”justiție”, văzute din mai multe unghiuri de vedere. De aceea, tot ceea ce este cuprins în spațiul acestui material este pur subiectiv dar și perfect argumentat. Luând în considerare acestea, orice fel de încercare de a aduce laude sau dimpotrivă de a cere desființarea totală sau parțială, prin forța și justețea argumentelor vă revin în integralitate, indiferent de natura sau de scopul motivării dumneavoastră în prealabil.

Ca urmare a tuturor celor convenite, ceea ce voi realiza direct sau indirect poate fi comentat și analizat, dezbătut deoarece numai într-o asemnea manieră, prin varietatea punctelor de vedere, prin cumulul de informații și forța argumentelor sustenabile ce creează punți de legătură.De aceea se poate vorbi deschis, fără menajamente despre aceste concepte, virtuți în această societate postmodernă măcinată de griji, de consumerism cât și de vicii.

Din punctul meu de vedere, această opțiune de a avea păreri și de a le susține reprezintă și respectă cu adevărat libertatea și demnitatea oricărui semen. Iar puterea reală, justificată la care oamenii speră să găsească ajutor este dată de către Acel Creator, care are grijă de fiecare dintre noi și care ne inspiră sau ne poate transforma în creațiile sale apropiate, desăvârșite Lui. Urmând acest fir călăuzitor, aș îndrăzni să vă spun că nu voi folosi în acest caz doar simple metafore, ci totul se dorește să fie legat de rolul și semnificația care i se acordă noțiunilor extinse de dreptate, de justiție.

Din cele mai vechi timpuri, chiar din momentul în care Cain l-a ucis pe Abel se produce în lume o separație între prigoniți și victimă, între ucigaș și cel ucis, sacrificat din răutate .Aceasta cse va transmite și se va amplifica tuturor generațiilor, inclusiv celor din actualitate. Setea de răzbunare de răutate a lui Cain cât și a urmașilor săi se poate identifica fără niciun fel de impediment.Tot așa, ideea de jertfă, de asumare a urmașilor lui Abel a constituit chiar unul dintre atributele omenești de prim rang. Însă, între aceste modele transparente există și alte atribute,virtuți (posibil moștenire a scânteii divine,a harului cu care suntem fiecare dintre noi înzestrați) precum dreptatea,cinstea,corectitudinea dar și justiția.

Numai că, din momentul izgoniți din grădina Edenului a protopărinților noștri Adam și Eva, aceste caracteristici psihice și volitive nu au mai fost că la început,în binecuvântatul moment al Creației.Răzvrătirea, ascultarea de șarpe,călcarea poruncii a dus la pervertirea omului cât și a întregii creații de pe pământ. Automat,sentimentele faptele și gândurile „de a fi ca Dumnezeu” și de a stăpâni,de a cunoaște creația s-au amestecat într-un mod incredibil. De aici înainte, moartea, păcatul au devenit firești tuturor, ca și setea anumitor semeni de a clama dreptatea, de a invoca fondat justiția omenească.

Revenind la unul dintre cele mai importante motive care au generat acestea văzute ca fiind antagonice- pe de o parte Dreptatea Lui Dumnezeu materializată prin izgonirea din Rai și nedreptatea lui Cain care l-a ucis pe fratele său Abel-putem descoperi și alte fațete ale acestor evenimente consemnate în Cartea Cărților.

Unii exegeți ai Vechiului Testament precum sfântul Chiril al Alexandriei interpretează însă în profunzime textul, plecând de la pedeapsa înşeptită pentru cel care l-ar ucide pe Cain din cartea Facerii .Surprinzător sau nu, în opinia acestui om înduhovnicit nu ar fi vorba doar de un singur păcat, ci de o înlănţuire de şapte păcate, care au pus stăpânire pe Cain. Deja când Dumnezeu i se adresează, vorbindu-i despre natura păcatului, Cain comisese trei din cele şapte.

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei