Criteriul National

Reacţie ostilă a presei din Vatican după numărul omagial al Charlie Hebdo!

Reacţie ostilă a presei din Vatican după numărul omagial al Charlie Hebdo!
ianuarie 06
17:24 2016

 

O ediţie specială a Charlie Hebdo ce a fost publicată într-un tiraj de un milion de exemplare şi lansată miercuri, fix la un an de la atacul terorist care a decimat echipa redacţională a publicaţiei franceze a creat reacţii la nivel înalt.

Pe coperta acestui număr special apare un desen cu un Dumnezeu pătat cu sânge şi cu o mitralieră de tip Kalaşnikov pe spate. Alături de această imagine alb-negru, în care doar sângele este prezentat în culoarea roşu, este scris textul „Un an après, l’assassin court toujours” ( „După un an, asasinul încă fuge”)

photo_1390392332

 

Desenul publicat pe prima pagină a acestui număr special al săptămânalului francez Charlie Hebdo a fost realizat de desenatorul Laurent Sourisseau, cunoscut cu pseudonimul Riss, care este şi coproprietar al publicaţiei.

Această ediţie specială lansată într-un tiraj de un milion de exemplare are 32 de pagini, faţă de 16 cât are în mod curent publicaţia şi poate fi cumpărată de la chioşcurile de ziare la acelaşi preţ, respectiv 3 euro, după cum a anunţat, recent, directorului financiar al revistei, Éric Portheault, citat de lefigaro.fr.

Noul număr dublu al Charlie Hebdo include desene ale lui Charb, Honore, Cabu, Wolinski şi Tignous, care s-au numărat printre cele 12 victime ale atactului terorist care a avut loc pe 7 ianuarie 2015 la sediul din Paris al revistei.

De asemenea, această ediţie specială a Charlie Hebdo cuprinde desene ale actualei echipe de caricaturişti din redacţia publicaţiei şi mesaje de susţinere din partea unor personalităţi, între care ministrul Culturii din Franţa, Fleur Pellerin, actriţele Isabelle Adjani, Charlotte Gainsbourg şi Juliette Binoche, scriitoarele Elisabeth Badinter şi Taslima Nasreen, scriitorul Russell Banks şi muzicianul Ibrahim Maalouf.

În prezent, săptămânal, la chioşcurile de presă din Franţa şi din lume se vând în jur de 100.000 de exemplare ale revistei Charlie Hebdo. La acestea se adaugă, cele 183.000 de abonamente pe care le are în prezent săptămânalul satiric.Însă pentru acest număr special, echipa publicaţiei a primit comenzi din mai multe ţări. Spre exemplu, ediţia specială a Charlie Hebdo va fi distribuită în 50.000 de exemplare în Germania.

Înainte de atacul terorist din 7 ianuarie 2015, Charlie Hebdo se afla în mare dificultate financiară şi vindea în jur de 30.000 de exemplare pe săptămână.După o săptămână de la acest dramatic eveniment, Charlie Hebdo a publicat un număr special, „al supravieţuitorilor”, care a avut pe prima pagină un desen al profetului Mahomed, alături de titlul „Tout est pardonné” (Totul este iertat). Acesta a fost vândut la momentul respectiv în 7,5 milioane de exemplare, în Franţa şi la nivel internaţional.

Cotidianul italian Osservatore Romano, care apare sub egida Vaticanului a publicat marţi un comentariu, în care a criticat desenul de pe coperta ediţiei speciale a săptămânalului satiric Charlie Hebdo, precizând că respectiva caricatură demonstrează că există „un paradox trist” al acestei lumi care este din ce în ce mai atentă la corectitudinea politică, dar care nu respectă credinţa în Dumnezeu, indiferent de religie, potrivit theguardian.com.

Acest fapt nu este „o noutate”, mai scrie Osservatore Romano, precizând că în spatele drapelului înşelător al secularismului intransigent, Charlie Hebdo uită încă o dată ceea ce lideri spirituali de toate credinţele repetă neîncetat, respingând violenţa în numele religiei, respectiv faptul că „folosirea lui Dumnezeu pentru a justifica ura este o veritabilă blasfemie”, aşa cum a afirmat Papa Francisc în mai multe rânduri.

În alegerea făcută de Charlie Hebdo există paradoxul trist al unei lumi care este din ce în ce mai sensibilă la corectitudinea politică, aproape până la un punct care frizează ridicolul, dar care nu doreşte să recunoască sau să respecte credinţa oamenilor în Dumnezeu, oricare ar fi religia acestora„, a mai scris Osservatore Romano.

Sursa foto www.europe1.fr

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo