Criteriul National

Regulile Marketingului Online

Regulile Marketingului Online
decembrie 05
19:37 2016

Regulile Marketingului Online  – ghid pentru startup-uri

 

Fiecare startup este unic în felul lui, nu e nicio îndoială, dar toate au cel puțin trei lucruri în comun: nu dispun de mulți bani, sunt presate de timp, iar zeci și sute de responsabilități, multe neprevăzute, apar la orice pas. Care este modalitatea de ieșire din impas și de a obține dezvoltarea rapidă? Simplu! Un foarte bun marketing. Agilitatea în acest domeniu este cheia care deschide calea spre ieșirea unui startup din zona de noname în cea de brand cunoscut și recunoscut.

 

Cum, în mod clar, niciun startup la început de drum nu își permite să investească mulți bani în marketing, am elaborat aici un ghid cu ce trebuie în mod obligatoriu să aibă orice startup.

 

  1. Investiți în web design

 

Totul se învârte acum în jurul mediului online. Vrei să fii găsit? Cartea de vizită a startupului este site-ul web și oricine va dori să știe mai multe amănunte va intra pe Google, va scrie numele și va apăsa Enter. Este prima întâlnire cu startupul și prima impresie, iar în ochii utilizatorilor designul reprezintă tot. Reprezintă imagina companiei, reputația ei, reprezintă însăși compania! Nu fi meschin când te ocupi de design, pentru că utilizatorul va observa imediat lucrul acesta și îl va taxa!

  1. Fiți sociabili

Cine nu reușește să înțeleagă importanța rețelelor de socializare cu siguranță nu a deprins rețeta succesului. Prezența în toate mediile de socializare este un must pentru orice startup.

Activitatea în mediul virtual trebuie să cuprindă cel puțin cele mai importante patru mari rețele: Facebook, Twitter, LinkedIn și Google+. Nu sunt însă de neglijat nici YouTUBE, Pinterest și Instagram.

Orice startup care se respectă trebuie să fie la curent cu tot ce se întâmplă în mediul online, așă că trebuie urmărite inclusiv rețelele specializate construite strict pentru investitori, cele de competiții între startupuri, precum și diverse portaluri și site-uri web.

Competiția este utilă, dar și comunicarea cu cei aflați în același domeniu este cel puțin la fel de utilă și poate aduce beneficii enorme.

Comunicarea este extrem de importantă cu cei din același mediu, dar și cu clienții. Oamenii au nevoie să poată contacta, să poată ține legătura, iar prezența intensivă în mediul online, pe toate canalele posibile, este absolut obligatorie.

 

  1. Fiți creatori de conținut – conținut de valoare (SEO)

Două reguli sunt clare: trebuie cât mai mult conținut de calitate și Search Engine Optimization. O companie trebuie să producă mult conținut indiferent de produsul sau serviciul pe care îl vinde. Crearea textelor și content managementul este o artă pe care dacă o deprinzi, îți asiguri o doză garantată de succes.

Spre exemplu, Softpedia este cunoscută de mulți utilizatori drept sursă de știri din domenii precum software, hardware, mobile, lifestyle sau știință, însă este una dintre cele mai importante platforme de software gratuit, cu peste 3 miliarde de descărcări până la ora actuală.

 

De ce eșuează unele startupuri? Sunt milioane de motive. Dar unul dintre ele este legat de conținut. Dacă o afacere nu oferă conținut, nu transmite nimic clientului.  Pe când conținutul alimentează succesul.

 

  1. Răspundeți cu rapiditate la întrebările clienților

 

Un sondaj realizat de o companie privată arată că interesul și încrederea clienților într-o companie poate să crească sau să scadă în funcție de rapiditatea cu care li se răspunde la întrebări. Sondajul a fost realizat pe rețeaua de socializare Twitter pentru companii din Statele Unite.

marketing

 

Source: lithium.com

 

Conform diagramei, companiile au mai puțin de o oră la dispoziție să răspundă pentru a menține treaz apetitul clienților.

 

  1. Consolidarea brandului

 

Brandul începe de la persoana care pune bazele companiei. Cât de cunoscută este acea persoană, reputația și personalitatea sa sunt de căpătâi pentru un startup. Așa că oricine își dorește succesul trebuie să fie atent de la bun început ce mesaj transmite prin propria atitudine și propriul comportament și asta pentru că imaginea brandului companiei va fi deseori asociată cu brandul personal.

 

În concluzie, nimeni nu spune că e ușor să pui bazele unui startup și să îl faci apoi să se dezvolte, să crească și să se transforme într-o companie de succes. Ba chiar din contra. Oricine este la capăt de drum trebuie să se pregătească pentru un volum colosal de muncă, dar fiecare pas trebuie făcut în mod inteligent.

 

Urmând pașii descriși mai sus, este garantat că succesul va veni mai devreme decât mai târziu.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Criteriul.ro

Criteriul.ro

Ziar national de informatii si opinii.

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu