Criteriul National

Regulile Marketingului Online

Regulile Marketingului Online
decembrie 05
19:37 2016

Regulile Marketingului Online  – ghid pentru startup-uri

 

Fiecare startup este unic în felul lui, nu e nicio îndoială, dar toate au cel puțin trei lucruri în comun: nu dispun de mulți bani, sunt presate de timp, iar zeci și sute de responsabilități, multe neprevăzute, apar la orice pas. Care este modalitatea de ieșire din impas și de a obține dezvoltarea rapidă? Simplu! Un foarte bun marketing. Agilitatea în acest domeniu este cheia care deschide calea spre ieșirea unui startup din zona de noname în cea de brand cunoscut și recunoscut.

 

Cum, în mod clar, niciun startup la început de drum nu își permite să investească mulți bani în marketing, am elaborat aici un ghid cu ce trebuie în mod obligatoriu să aibă orice startup.

 

  1. Investiți în web design

 

Totul se învârte acum în jurul mediului online. Vrei să fii găsit? Cartea de vizită a startupului este site-ul web și oricine va dori să știe mai multe amănunte va intra pe Google, va scrie numele și va apăsa Enter. Este prima întâlnire cu startupul și prima impresie, iar în ochii utilizatorilor designul reprezintă tot. Reprezintă imagina companiei, reputația ei, reprezintă însăși compania! Nu fi meschin când te ocupi de design, pentru că utilizatorul va observa imediat lucrul acesta și îl va taxa!

  1. Fiți sociabili

Cine nu reușește să înțeleagă importanța rețelelor de socializare cu siguranță nu a deprins rețeta succesului. Prezența în toate mediile de socializare este un must pentru orice startup.

Activitatea în mediul virtual trebuie să cuprindă cel puțin cele mai importante patru mari rețele: Facebook, Twitter, LinkedIn și Google+. Nu sunt însă de neglijat nici YouTUBE, Pinterest și Instagram.

Orice startup care se respectă trebuie să fie la curent cu tot ce se întâmplă în mediul online, așă că trebuie urmărite inclusiv rețelele specializate construite strict pentru investitori, cele de competiții între startupuri, precum și diverse portaluri și site-uri web.

Competiția este utilă, dar și comunicarea cu cei aflați în același domeniu este cel puțin la fel de utilă și poate aduce beneficii enorme.

Comunicarea este extrem de importantă cu cei din același mediu, dar și cu clienții. Oamenii au nevoie să poată contacta, să poată ține legătura, iar prezența intensivă în mediul online, pe toate canalele posibile, este absolut obligatorie.

 

  1. Fiți creatori de conținut – conținut de valoare (SEO)

Două reguli sunt clare: trebuie cât mai mult conținut de calitate și Search Engine Optimization. O companie trebuie să producă mult conținut indiferent de produsul sau serviciul pe care îl vinde. Crearea textelor și content managementul este o artă pe care dacă o deprinzi, îți asiguri o doză garantată de succes.

Spre exemplu, Softpedia este cunoscută de mulți utilizatori drept sursă de știri din domenii precum software, hardware, mobile, lifestyle sau știință, însă este una dintre cele mai importante platforme de software gratuit, cu peste 3 miliarde de descărcări până la ora actuală.

 

De ce eșuează unele startupuri? Sunt milioane de motive. Dar unul dintre ele este legat de conținut. Dacă o afacere nu oferă conținut, nu transmite nimic clientului.  Pe când conținutul alimentează succesul.

 

  1. Răspundeți cu rapiditate la întrebările clienților

 

Un sondaj realizat de o companie privată arată că interesul și încrederea clienților într-o companie poate să crească sau să scadă în funcție de rapiditatea cu care li se răspunde la întrebări. Sondajul a fost realizat pe rețeaua de socializare Twitter pentru companii din Statele Unite.

marketing

 

Source: lithium.com

 

Conform diagramei, companiile au mai puțin de o oră la dispoziție să răspundă pentru a menține treaz apetitul clienților.

 

  1. Consolidarea brandului

 

Brandul începe de la persoana care pune bazele companiei. Cât de cunoscută este acea persoană, reputația și personalitatea sa sunt de căpătâi pentru un startup. Așa că oricine își dorește succesul trebuie să fie atent de la bun început ce mesaj transmite prin propria atitudine și propriul comportament și asta pentru că imaginea brandului companiei va fi deseori asociată cu brandul personal.

 

În concluzie, nimeni nu spune că e ușor să pui bazele unui startup și să îl faci apoi să se dezvolte, să crească și să se transforme într-o companie de succes. Ba chiar din contra. Oricine este la capăt de drum trebuie să se pregătească pentru un volum colosal de muncă, dar fiecare pas trebuie făcut în mod inteligent.

 

Urmând pașii descriși mai sus, este garantat că succesul va veni mai devreme decât mai târziu.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Criteriul.ro

Criteriul.ro

Ziar national de informatii si opinii.

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro