Criteriul National

Renașterea Constanței: langa o RUINĂ, punem o RUGINĂTURĂ!

Renașterea Constanței: langa o RUINĂ, punem o RUGINĂTURĂ!
martie 24
08:57 2017

HHH

De puțin timp au apărut în spațiul media câteva imagini cu proiecte și idei ale unui artist constănțean care a locuit la Paris.Imediat s-au grăbit unii ziariști să înghită repede… găluștile de vanilie pariziană, fără să citească conținutul de E-uri și calorii de pe ambalaj.

Lucrarea „genială” apreciată și prezentată  de unii deontologi ilustrează o asociere cel puțin bizară, dar pentru consumatorii de E-uri, poate părea chiar avandagrdistă. Cazinoul constănțean este „asaltat” de un mastodont metalic, în care ar fi amenajat (cică!) un muzeu de artă, pentru că în altă parte nu poate sta.

Departamentul nostru vă prezintă la modul serios (în premieră) contra-argumentele, ca de exemplu:

1) Vecinătatea monumentelor de categorie A se supune unor reguli foarte stricte de urbanism și orice prezență volumetrică arhitecturală are nevoie de girul mai multor comisii de specialitare și dezbateri publice;

2) Proiectul dorește, prin prezentarea artistului să se raporteze la succesul Guggenheim din Bilbao, realizat însă de un arhitect de succes la nivel internațional (Frank Gehry).Un muzeu care în sine este o superbă opera de artă, e dificil spre improbabil în a se asocia  cu un monument istoric;

3) Orașul Constanţa este dominat de bălării, este insalubru dintr-un capăt în altul, iar astfel de propuneri fanteziste bulversează și mai mult poate pe cei care au de stabilit o strategie de administrare și dezvoltare a orașului, adică pe talentații edili care oricum știu că au obiceiul de a-și încheia nasturii de la gât cu gaicile de la manșete.

4) Orașul are într-adevăr nevoie de muzee noi, atât pentru colecțiile clasice, cât și pentru cele contemporane, dar proiectele lor vor fi dezbătute în medii academice,de specialitate.

Același artist, înainte de a prezenta imaginea de mai sus, ne arăta pe data de 22.03.2017 la Casa de Cultura o altă lucrare de referință a dânsului- o conserva galbenă pe care scria in română „CĂCAT DE ARTIST +20%” preluând creația unui alt „geniu” la care cu generoziltate adaugă 20%.

Asocieri și conexiuni poate faceți dumnevoastră :-)

Sursa foto : https:// google.com

Departamentul Pamflet Criteriul

download

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Pamflet Criteriul

Pamflet Criteriul

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro