Criteriul National

Reputatul dirijor Kurt Masur a trecut la cele eterne!

decembrie 20
13:32 2015

 

Născut în 1927 în Silezia Inferioară din Germania (în prezent parte a Poloniei), domnia sa a urmat studii în domeniul muzical la Leipzig.Kurt Masur şi-a început cariera ca dirijor la Filarmonica din Dresda, unde a lucrat între 1955 şi 1958. Totodată, în perioada 1967-1972, acesta a ocupat şi funcţia de director muzical al Filarmonicii din Dresda. În perioada 1970 – 1996, a condus Orchestra Gewandhaus din Leipzig, iar din 1991 a devenit directorul muzical al Filarmonicii din New York, funcţie pe care a ocupat-o până în 2002.

Kurt Masur

Între 2000 şi 2007 a fost şi dirijor principal al Orchestrei Filarmonicii din Londra, iar din 2002 până în 2008 a fost director muzical al Orchestrei Naţionale a Franţei.În aprilie 2012, Kurt Masur a căzut pe scenă în timp ce dirija Orchestra Naţională a Franţei, la Paris, şi a fost transportat de urgenţă la spital. În acelaşi an, după ce şi-a anulat câteva concerte programate, Kurt Masur a dezvăluit pe site-ul său că a fost diagnosticat cu maladia Parkinson.

Pe lângă cariera sa artistică, Kurt Masur a avut şi o importantă implicare socială. A militat pentru libertate şi democraţie în anul 1989 în Republica Democrată Germană.

De asemenea, după atentatele teroriste din 11 septembrie 2001, Filarmonica din New York, sub bagheta lui Kurt Masur, a susţinut un concert emoţionant în care a fost interpretată lucrarea ” Recviemul german”, de Johannes Brahms, iar artiştii Orchestrei au prezentat concerte gratuite în jurul zonei „Ground Zero” .

În urma lui Kurt Masur au rămas cea de-a treia sa soţie, Tomoko, o soprană din Japonia, şi cinci copii.

Kurt Masur a decedat sâmbătă, în oraşul Greenwich, din statul american Connecticut, în urma complicaţiilor apărute ca urmare a faptului că suferea de sindromul Parkinson.

Anunţul privind decesul acestuia a fost făcut de Matthew VanBesien, preşedintele Filarmonicii din New York, orchestră pe care Kurt Masur a condus-o între anii 1991 şi 2002, contribuind foarte mult la revigorarea sa pe scena artistică internaţională, conform site-ului bbc.com.

Kurt Masur a figurat şi printre numele de referinţă ale Festivalului „George Enescu” din România, a fost unul dintre cei mai importanţi dirijori la nivel internaţional.

Dumnezeu să-l odihnească în pace!

Sursa foto :http://www.hollywoodreporter.com/

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro