
Anul 2022, prin aprilie-mai, ar urma să marcheze – dacă previziunile recente se vor adeveri – sfârşitul pandemiei. Sau, mai degrabă, începutul sfârşitului pandemiei, pentru că nu se aşteaptă nimeni ca actuală criză globală să înceteze în aceeaşi zi şi la aceeaşi oră în întreaga lume. În acest context, punând totuși binele în față, ne-am întrebat cum ar arată restaurantele lui 2022: digitalizate fortat in 2020, supuse unei volatilitati greu de manageriat în 2021 – oare pot transforma acest aspect într-un avantaj competitiv? Am vorbit cu arhitecții Radu Călin și Sebastian Mîndroiu, fondatorii studioului de arhitectură PickTwo, specializat în servicii amenajări interioare pentru sectorul HoReCa, pentru a afla opinia lor despre schimbările din ultima perioadă. Rezumăm, în rândurile de mai jos, ideile pe care aceștia ni le-am împărtășit.
“Pe măsură ce lumea revine la normal, probabil că vom evalua dacă o parte dintre soluțiile adoptate pentru a supraviețui în timpul pandemiei, vor rămâne sau nu. În opinia mea, orice instrument online care a ajutat un brand să supraviețuiască, merită menținut. Sigur, se poate reveni la meniurile printate, dar acest lucru ar însemna să renunțe la date importante despre consumator precum profil, adrese de e-mail sau numărul de telefon. În plus, dacă unele restaurante au dezvoltat zona de take-away foarte mult, această neexistand înainte, dacă e profitabilă, probabil că nu vor renunța la aceasta.” - Radu Calin, arhitect & co-fondator PickTwo
“Este evident că digitalizarea prin care au trecut restaurantele nu va dispărea. Pandemia a accelerat un trend deja existent. Clienții veniți din rețelele sociale nu merg nicăieri. Lista de e-mailuri nu se micșorează. Notificările push vor fi poate ingredientul secret al unei strategii de marketing reușite. De aceea, pe măsură ce reintrăm într-un normal redefinit, este de bun-augur pentru un proprietar de restaurant să ia în considerare acest aspect care îi poate aduce o creștere semnificativă; aspect care poate fi oglindit și de către designul interior și de amenajarea în sine.” – Sebastian Mîndroiu, arhitect & co-fondator PickTwo
Așadar, pentru cei proiectează într-o economie post-pandemică, arhitecții de la PickTwo au lăsat câteva sugestii cu privire la includerea aspectului digital în design:
- nu ignorați prezența comunicării digitale. Încercați să veniți cu idei “social” și să le integrați în design, în așa fel încât prin acestea să oferiți oportunități de a folosi canalele sociale atât pentru a comanda, cât și pentru a face rezervări;
- importanța acordată fidelizării se poate reflecta în design – încercați să transpuneți vizual sistemul de reward pentru cei care au comandat online de la acel restaurant în pandemie. Este importantă recunoașterea, iar acest lucru se poate face prin oferirea unui discount pentru prezența fizică în restaurant: “Conceptul în sine de a recompensa pe cei care au fost alături de restaurant în această perioada tulbure se va reflecta mult mai mult decât ne așteptăm în zona de design și, probabil, vor apărea o multitudine de idei amenajare restaurant care să susțină această direcție.” – Radu Călin, fondator PickTwo Studio
- verificați dacă există deja instrumente digitale pentru sarcini cu valoare redusă și pe care restaurantul a început să le folosească. De ce e important acest aspect? Într-o economie post-pandemică, este posibil că restaurant să fi identificat deja un flux / instrumente care să dea posibilitatea personalului să se concentreze mult mai mult pe zona de ospitalitate. “Acest lucru este important pentru arhitect pentru că înseamnă că fluxurile tradiționale se redefinesc, așadar, și designul va fi diferit.” – Sebastian Mindroiu, fondator PickTwo Studio