Criteriul National

Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar, un coșmar încheiat?

Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar, un coșmar încheiat?
aprilie 15
19:00 2015

Războiul dintre șoferii ce parchează neregulamentar și firmele care, sub protecția consiliilor municipale, ridică mașinile, pare a se finaliza. Câștig de cauză au șoferii, deoarece, așa cum susține Avocatul Poporului, există lacune în prevederile administrației locale. Din punctul său de vedere, doar Guvernul este îndreptățit să decidă sancțiunile.

Un astfel de caz, dar și numeroasele sesizări făcute de cetățenii păgubiți, l-au determinat pe Avocatul Poporului să se autosesizeze și să facă demersurile legale pentru a stopa flagelul acestui fenomen. Acesta nu neagă neregulile provocate de șoferii indisciplinați, ci, trage un semnal de alarmă cu privire la modul cum se stabilesc sancțiunile din prisma consiliilor locale. „Potrivit unei orientări jurisprudenţiale majoritare, hotărârile consiliilor locale adoptate în vederea procedurii privind ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar, constatarea şi aplicarea contravenţiilor sunt lovite de nulitate întrucât stabilesc şi sancţionează contravenţii în domeniul circulaţiei rutiere, domeniu reglementat de OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”, precizează Avocatul Poporului, Victor Ciorbea.Cererea sa vizează mai exact firmele care se ocupă de ridicarea mașinilor. Astfel, dacă cererea sa va trece luna viitoare de instanța supremă, există șanse ca din iunie să nu mai existe firme care să ridice mașinile parcate neregulamentar. Totuși nu vor dispărea complet, ci se dorește ca pe viitor sancțiunile să fie reglementate prin lege sub atenta observație a Guvernului și nu a consiliilor locale, iar sumele ce reprezintă amenda în sine, să fie peste tot la fel. „Hotărârile consiliilor locale adoptate în vederea reglementării procedurii privind ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar depăşesc competenţa ce revine consiliilor locale în această materie, fiind contrare prevederilor actelor normative cu forţă juridică superioară”, susține Ciorbea.

Rămâne însă de văzut, care va fi cadrul legislativ care va reglementa această problemă a mașinilor lăsate oriunde, numai în locurile adecvate, nu. De asemenea, întrebarea care se pune, este una destul de validă, și anume între cine se vor împărți banii încasați din amenză, dacă până acum se fracționau între firma ce ridica mașina și Primărie? Până la noi ordine, rămâne de păstrat ordinea rutieră și de respectat indicatoarele aferente, căci indiferent ce se va decide la nivel înalt, amenzile nu vor întârzia să apară.

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

AU TRECUT DOI ANI DE LA TRAGEDIA DIN CLUBUL COLECTIV… CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Au trecut deja destul de repede doi ani de la tragedia din clubul Colectiv. Neputința pe care au trăit-o majoritatea în acele zile coroborate și cu revolta care a urmat, rămân încă bine întipărite în memoria multora. Multitudinea de evenimente de comemorare din aceste zile ne arată că nu suntem dispuși să lăsăm umbra uitării să se aștearnă în urma incendiului care a luat 64 de vieți.

Colectiv este acea mărturie de netăgăduit, acea expresie plină de tragism pe care și din care foarte puțini au putut înțelege câte ceva. Cert este că lumea a rămas marcată pe moment, ca mai pe urmă, aproape ireversibil, inexplicabil, cu aceeași doză de cinism…a alunecat pe partea uitării.

Momentul Colectiv ne-a adus nu doar pierderea unor oameni de care suntem cu toții iremediabil legați. Ci, a fost vorba și de un fel de trezire involuntară, care ne-a pus în față un adevăr crud: corupția chiar ucide. Iar, dacă stăm și reflectăm câteva momente, fără a avea pretenția de a ne situa în postura de ”judecători”, cu acea durere a omului rănit, vom ajunge la anumite concluzii, despre care s-a tot scris și strigat cu voce tare, sinonimă cu acea dorință de a nu renunța până în ziua în care vom transcede și ne vom alătura lor, cu mențiunea și rugămintea adresată Cerului de a nu avea acel tragic sfârșit!

Tineri aceia deosebiți nu meritau să moară în asemenea chinuri. Tineri aceia meritau tratați cu mare grijă de către cei specializați și în măsură să îi aline, să le asigure o speranță…Dar, din nefericire, nimeni și nimic nu au putut să le schimbe destinul.

Așa s-a ajuns cu acțiunea de a protesta, atunci când o mare de oameni a decis să strige și să vocifereze, pe deplin întemeiat contra lentorii, neajunsurilor, incapacității Sistemului. Astfel, fără de acest spirit civic, care ulterior a fost confiscat de către unele partide nu se putea face vreo schimbare.

Datoria, dreptul de a manifesta, de a dezbate cu argumente, de a vocifera atunci când guvernanții greșesc și de a semna petiții pentru a cere și a obține o schimbare veritabilă este unul garantat de bunul simț, dacă de Constituție, se tot încearcă, spre a fi eliminat, treptat-treptat.........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo