Criteriul National

S-a votat lichidarea RADET Constanta

S-a votat lichidarea RADET Constanta
martie 30
09:44 2015

Administraţia Mazăre vrea să integreze RADET-ul şi CET-ul în SACET

Consiliul Local Municipal a votat luni, în şedinţa ordinară a lunii martie, proiectul de hotărâre privind aprobarea dizolvării voluntare şi a lichidării societăţii RADET Constanţa SA prin emiterea acordului pentru preluarea condiţionată de către municipiul Constanţa a acţiunilor statului roman la Electrocentrale Constanţa SA, precum şi un proiect legat de implementare a memorandumului mai sus menţionat şi a creării SACET (Serviciul de Alimentare Centralizată cu Energie Termică) “prin actualizarea inventarului domeniului public al municipiului Constanţa cu privire la reţelele de termoficare, cu instalaţiile, terenurile şi construcţiile aferente, conform paragrafului III, pct. 4 al anexei la Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, în vederea transmiterii acestora în administrarea Regiei Autonome de Distribuire a Energiei Termice Constanţa”.

Conform proiectului de hotărâre privind implementarea Memorandumului Guvernului din martie 2013 şi crearea SACET, prin emiterea acordului pentru preluarea condiţionată de către municipalitate a acţiunilor statului român la Electrocentrale Constanţa SA (actuala denumire a CET Palas), administraţia publică locală va prelua aceste acţiuni doar în anumite condiţii, aşa cum prevede de altfel şi numele proiectului. Articolul 1 al proiectului prevede că „se aprobă preluarea de către municipiul Constanţa, în domeniul privat, fără plată, la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 a tuturor acţiunilor aflate în proprietatea statului român, prin Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, la societatea Constanţa SA, cu sediul în Constanţa, Bdul Aurel Vlaicu nr. 123, înregistrată la Registrul Comerţului cu nr. J13/23/2015 şi având cod unic de înregistrare 33636420”. Articolul 2 al aceluiaşi proiect menţionează că primarul municipiului Constanţa este mandatat să efectueze demersurile necesare, conform legii, pe lângă Guvernul României, pentru aprobarea de către Executiv a transferului în domeniul privat al municipiului Constanţa a acţiunilor aflate în proprietatea statului român, prin Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, la societatea Electrocentrale SA”. Aşa cum reiese din articolul 3, preluarea de către municipiul Constanţa a acţiunilor la CET, aflate în proprietatea statului, „se va efectua sub condiţia şi la data remedierii neregularităţilor care au avut loc la efectuarea divizării Electrocentrale Bucureşti SA, astfel cum sunt detaliate în adresa nr. 165469/17.12.2014 transmisă de către Primăria municipiului Constanţa către Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de afaceri, precum şi a celor menţionate în acţiunea în anulare a divizării Electrocentrale Bucureşti SA, înregistrată la Primăria municipiului Constanţa sub nr. 42589 din data de 23.03.2015, depusă la Tribunalul Bucureşti”. Totodată, aşa cum prevede articolul 4 al acestui proiect, primarul e mandatat „pentru identificarea şi adoptarea tuturor măsurilor pentru a se asigura îndeplinirea condiţiilor menţionate mai sus, inclusiv prin formularea de acţiuni în justiţie, în vederea preluării acţiunilor statului la Electrocentrale Constanţa SA şi a realizării SACET integrat în municipiul Constanţa, ca urmare a fuziunii acesteia cu societatea rezultată din reorganizarea RADET Constanţa”.

sursa: ziuadeconstanta.ro

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu