Criteriul National

Şase obiecte misterioase care nu pot fi explicate

Şase obiecte misterioase care nu pot fi explicate
aprilie 06
07:28 2017

maxresdefault

Istoria umanității se întinde pe multe mii de ani, iar cercetătorii nu îi vor pătrunde niciodată toate secretele. Obiectele misterioase descoperite în timpul studiilor arheologice ridică unori întrebări la care nu pot răspunde nici măcar cei mai erudiți experți. Dar asta face ca toată aventura căutării adevărului cu atât mai interesantă.

Vă prezint în acest articol câteva dintre cele mai remarcabile artefacte descoperite de-a lungul anilor, pe care istoricii și arheologii nu le pot explica.

1

1. SFERELE DE PIATRĂ DIN COSTA RICA

Aceste misterioase obiecte de piatră suscită curiozitatea nu doar datorită formelor sferice perfecte, ci și pentru că originile și scopul pentru care au fost create sunt învăluite în mister.

Au fost descoperite în anii ’30 de niște muncitori care curățau o porțiune de junglă pentru o viitoare plantație de banane.

Legendele locale spun că sferele de piatră din Costa Rica ar conține aur. De altfel, unele sfere au fost aruncate în aer cu dinamită, dar s-a dovedit că interiorul lor nu conținea altceva decât piatră.

Nimeni nu știe cine și de ce a construit sferele de piatră din Costa Rica. Unele teorii susțin că acestea erau folosite ca borne sau pietre de hotar care delimitau teritoriile triburilor. Altele avansează ideea că sferele ar reprezenta constelații din antichitate. Oricum, din moment ce multe dintre sferele de piatră din Costa Rica au fost mutate din configurațiile lor originale, este puțin probabil ca această teorie să poată fi probată.

BATERIE

2. OBIECTE MISTERIOASE DIN MESOPOTAMIA – BATERIA DIN BAGDAD

Se pare că locuitori Mesopotamiei antice aveau cunoștințe despre producerea curentului electric cu multe mii de ani înainte ca noi să descoperim acest proces. Tot în anii ’30, un obiect misterios a fost descoperit în timpul unor săpături arheologice desfășurate nu departe de Bagdad. Așa-numita „baterie din Bagdad” este alcătuită dintr-un vas de ceramică lung de 13 centimetri, ce are în interior o bară de fier corodat și un cilindru de cupru care conține o altă bară de fier.

După ce au examinat obiectul, experții au ajuns la concluzia că aceasta era o baterie antică, ce putea produce 1 Volt de curent electric.

Potrivit unei teorii, o astfel de baterie ar fi putut fi folosită la placarea cu aur a anumitor obiecte metalice. Numai că cercetătorii nu își pot explica de ce o tehnologie atât de importantă a fost ulterior uitată și de ce nimic asemănător nu a mai fost descoperit în regiunile învecinate.

voynich2

3. MANUSCRISUL VOYNICH

Manuscrisul Voynich este, probabil, cea mai misterioasă carte din lume. Autorul său este necunoscut, textul este scris într-o limbă indescifrabilă, iar paginile sale sunt pline de simboluri inexplicabile și ilustrații stranii.

Ceea ce face acest manuscris cu totul neobișnuit este faptul că a fost scris într-un alfabet absolut unic, care nu are nimic în comun cu nicio limbă vorbită vreodată pe Pământ. Aceste text impenetrabil a fost studiat de cei mai importanți criptografi ai secolului XX, însă niciunul nu a reușit să îl descifreze.

The-First-Gold-Of-America-21

4. FIGURINELE INCAȘE DE AUR

Acese figurine de aur ce reprezintă animale misterioase din America de Sud seamănă izbitor cu niște aparate de zbor, ceea ce te poate duce cu gândul la lucruri greu de crezut. Totuși, rămâne un mister ce anume a servit drept model pentru aceste obiecte.

În 1996, constructorii germani de modele aeronautice Algund Eeboom și Peter Belting au făcut mai multe teste, încercând să confirme ipoteza că figurinele sunt mașini zburătoare. Cei doi au construit replici ale figurinelor incașe de aur, la scara 1:16, și le-au echipat cu motoare și sisteme de control prin radio.

Cele două modele nu doar că s-au ridicat de la sol, dar au efectuat și manevre complexe în zbor, chiar și cu motoarele oprite.

geneticdisc

5. DISCUL GENETIC

Acest artefact neobișnuit pare să înfățișeze procese pe care savanții moderni le pot observa numai la microscop. În special – oricât de ciudat sună – acest disc pare să arate procesul concepției și dezvoltării embrionului uman. Mai mult, imaginile prezintă o variantă bizară a capului de om.

Discul est confecționat dintr-un material extrem de dur, al cărui proces de creare este necunoscut. Așadar, cel puțin teoretic, ar fi fost imposibil ca Discul genetic să fie produs de o cultură din antichitate.

6. MECANISMUL DE LA ANTIKYTHERA

mecanism

Ar fi fost foarte greu ca din lista de obiecte misterioase să lipsească Mecanismul de la Antikythera. Acesta este unul dintre cele mai vechi sisteme de calcul din lume. Este, probabil, primul computer analog din istorie și are un design incredibil de complex.

După zeci de ani de cercetări, istoricii au stabilit că mecanismul era folosit la stabilirea pozițiilor Soarelui și Lunii și mișcărilor planetelor pe cer. De asemenea, mecanismul de la Antikythera calcula când aveau loc eclipsele de Lună și evenimentele-cheie ale lumii de la acea vreme, precum Jocurile Olimpice.

Unii experți susțin că designul mecanismului de la Antikythera – un sistem de roți dințate din bronz – a fost o puternică sursă de inspirație pentru mecanismele similare construite în mileniul care a urmat.

Sursa foto Tfm Portal,Incredibilia.ro,Secretele lui Lovendal,BSG,ClubEnigma,Epoch Times Romania,YouTube

Material realizat de către Prof. Univ. Dr. Mircea Vintilescu,senior-editor al ziarului Criteriul Naţional

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Mircea Vintilescu

Mircea Vintilescu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro