Criteriul National

Scurtă prezentare a filmului Allied (Aliatul)

Scurtă prezentare a filmului Allied (Aliatul)
decembrie 28
21:55 2016

Allied (Aliatul) este o dramă romantică în care acțiunea se împletește cu misterul cât mai ales cu surprizele pe care le-a imaginat scriitorul Steven Knight. Recunosc, motivul principal pentru care am mers la acest film a fost titlul acestui film dar şi distribuţia de excepţie.

allied-566395l

Anul 1942 , în plină desfăşurare a celui de al Doilea Război Mondial prilejuieşte o poveste realistă, în care doi spioni din tabere diferite conlucreayă şi îşi unesc destinele prilejuind o desfăşurare a lucrurilor pe mai multe planuri- acţiune, dragoste, suspans.

Totul pare extrem de uşor, din moment ce, atunci când îi ai pe Marion Cotillard și Brad Pitt împreună îţi asiguri succesul. Cu acceaşi charismă şi dezinvoltură caracteristică actorilor de prim rang, curiozitatea poate fi satisfăcută.

Iar povestea este astfel construită încât cei doi actori să vă fascineze în orice secundă, să vă strângă inima ca într-un clește pe măsură ce vă lasă impresia că lucurile se îndreaptă spre un deznodământ tulburător.

Ce poate fi mai nobil şi frumos atunci când doi oameni, doi îndrăgostiţi se iubesc sincer? De altfel, tema acestui film de dragoste dintre Marianne Beasejour și Max Vatan se întrepătrunde cu sinuosul şi perfidul domeniu al spionajului.Un rol esenţial în cadrul excelentei poveşti a filmului o constituie fetiţa născută practic printre proiectile și gloanțe. Chiar scena în care se naşte este frumoasă mai ales pentru că apare într-un context zbuciumat, care va juca un rol decisiv cu destinul protagoniştilor pe tot parcursul filmului.

Producția debutează cu niște cadre superbe, în care îl urmărim pe Max, agent al serviciului britanic de spionaj, cum aterizează în mijlocul deșertului. Prima parte a filmului, deși insuficient de lungă pentru cât de frumoase sunt cadrele, are loc în Casablanca. Acolo, Max trebuie să facă echipă cu o frumoasă franțuzoaică, Marianne Beausejour, cea care a condus un grup de luptători din rezistență, la Paris. Misiunea lor este aceea de a asasinea un ambasador nazist.

Regizorul Robert Zemeckis își arată de la început măiestria, bucurând ochiul publicul cu o suită de imagini absolut perfecte. Echipa scenografului a făcut o treabă minunată recreând Casablanca anilor 1940, iar costumierii au reușit să sublinieze frumusețea actorilor principali prin cele mai elegante și simple garderobe. Desigur că filmul face trimitere la popularul și iubitul Casablanca din 1942. De altfel, este practic o poveste de dragoste care se derulează în mijlocul războiului, dar de data aceasta doar începutul se derulează în acest cadru atât de frumos din mijlocul deșertului.

Misiunea se încheie şi cuplul rămâne împreună şi se mută la Londra. Dar, aşa cum e cazul la genul acesta de filme, dincolo de aparenţe pândesc secrete.Iar intrigile şi  suma de greşeli din trecut îşi vor achita nota spre finalul acestui film cu tente psihologice pe alocuri.

Lumea cinematografică tipic hollywoodiană abundă de poveşti cu şi despre spioni, prin excelenţă.Fiind un subiect atât de larg, inteligentul regizor Robert Zemeckis are darul de a combina ingredientele şi astfel va plasa, prin firul narativ nenumărate motive ce vor crea un gen hibrid, între filmul romantic şi cel de suspans. Femeile fatale, bărbaţii îmbrăcaţi impecabil, intrigile şi viaţa duplicitară oferă tot atâtea motive de a atrage publicul. Însă, în acest film, simplitatea şi mai ales setea de viaţă a protagoniştilor reprezintă acea plus valoare , de fapt fiind ingredientul esenţial.

Suspansul este bineînţeles atent construit deoarece pelicula e atent concepută, în aşa fel încât ridicarea mizei încetul cu încetul nu e lăsată la voia hazardului, ci antrenează imaginaţia spectatorului, îndeosebi în intriga şi punctul culminant al filmului.

Este clar că acest film intitulat “Aliatul” are atuurile sale, chiar dacă vedeta americană Brad Pitt şi limba franceză formează o combinaţie insolită şi cam sortită eşecului. De aceea am putut savura această poveste destul de simplă, interpretată magistral de către aceşti actori şi m-am bucurat că există asemenea regizori mainstream care pot scoate în evidenţă multe lucruri interesante despre alegerile imposibile în faţa cărora războiul  sau spionajul nu sunt subiecte tabu sau necruţătoare. Fie şi numai pentru asta, “Aliatul” trebuie văzut deoarece este mai mult decât un film, el putând fi considerat un fel de tribut adus strămoşilor care ne-au dăruit libertatea şi prosperitatea de care ne bucurăm azi.

Vă recomand să vă răpiţi din preţiosul dumneavoastră timp liber şi să vizionaţi acest film deoarece , cu siguranţă vă va impresiona în cele 124 de minute.

c

Trailer ul oficial:

 

 

Sursa foto Cinemagia

Această prezentare a fost realizată de către Prof. Dr. Daniel Mihai, CNA Regina Maria Constanța, redactor șef al ziarului Criteriul Național

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro