Criteriul National

Șeful Ryanair Michael O’Leary a amenințat că va opri toate zborurile din Marea Britanie,imediat după Brexit

Șeful Ryanair Michael O’Leary a amenințat că va opri toate zborurile din Marea Britanie,imediat după Brexit
martie 08
16:55 2018

Compania aeriană Ryanair a amenințat că toate avioanele sale din Marea Britanie vor rămâne la sol, dacă Regatul Unit părăsește Uniunea Europeană. Domnia sa le-a cerut politicienilor și alegătorilor să se răzgândească în privința Brexit-ului.

cover

Șeful companiei aeriene lowcost Ryanair Michael O’Leary a declarat  că dorește să „creeze o oportunitate” prin care să îi facă pe oameni să își dea seama că nu vor mai avea parte, de acum încolo de vacanțe ieftine. Aceste lucruri au fost expuse într-o întâlnire de la Bruxelles,iar ideea cea mai îngrijorătoare se leagă de faptul că avioanele Ryanair nu vor mai decola din Marea Britanie după oficializarea Brexit-ului, dar a precizat că o astfel de măsură extremă va fi una temporară,a titrat ediția electronică a prestigiosului  The Telegraph.

Michael O’Leary a avertizat în repetate rânduri că multe companii aeriene vor fi forțate să își anuleze serviciile începând cu martie 2019 dacă negocierile dintre Marea Britanie și Uniunea Europeană nu ajung la o concluzie până în septembrie 2018, pentru că planificarea zborurilor se face în avans cu șase luni.

Domnul Michael O’ Leary a avertizat că va exista o „adevărată criză”, întrucât zborurile între Marea Britanie și UE vor fi întrerupte după Brexit. El a spus: „Când începeți să vă dați seama că nu veți mai avea vacanțe ieftine în Portugalia, Spania sau Italia, o să trebuiască să conduceți spre Scoția sau să obțineți un feribot în Irlanda ca singurele dumneavoastră posibilități de vacanță,. (…)Vom începe să regândim întreaga dezbatere imediat după Brexit.

„Cred că este în interesul nostru – nu pentru o perioadă lungă de timp – ca avioanele să rămână la sol. Am ajuns în faza în care trebuie să îl convingem pe alegătorul britanic că a fost mințit în campania pro Brexit. I s-a promis că va putea părăsi UE și că totul va rămâne la fel. Adevărul e că nu poți părăsi UE, da, este alegerea ta, dar lucrurile se vor schimba cu totul”, a mai spus O’Leary.

Sediul companiei Ryanair se află în Dublin, Irlanda. Cu toate acestea, aeroportul Stanstead din Londra este unul dintre cel mai active și de aici decolează cele mai multe avioane ale companiei, spre 180 de destinatii, cu 50 mai multe curse decât pe orice alt aeroport unde operează Ryanair. Aeroportul din Dublin se află pe al doilea loc, urmat de Milano Bergamo, Brexelles Charleroi și Girona, aeroportul din apropiere de Barcelona.

1

În conformitate cu acordul dintre SUA și UE privind circulația aviatică din 2007, transportatorii aerieni din SUA și Europa sunt liberi să opereze zboruri din orice punct al Uniunii Europene în orice punct din Statele Unite și invers. Acest acord a avut ca efect deschiderea aeroportului Heathrow din Londra  competiției internaționale, unde anterior li s-au permis doar avioanele British Airways și Virgin să zboare între Marea Britanie și SUA.

Se estimează ca după Brexit, Regatul Unit va trebui să negocieze propriile acorduri privind circulația asupra spațiului aerian al UE, cât și în spațiul aerian american, deoarece acestea nu vor rămâne sub jurisdicția instanțelor europene. O posibilă soluție este ca Regatul Unit să se alăture unor țări precum Norvegia și Islanda în spațiul european aerian comun. Cu toate acestea, acordul poate fi blocat de către companiile aeriene naționale europene, care sunt reticente în redeschiderea piețelor către concurența ce va exista în Regatul Unit.

Sursa foto : Daily Express,Independent.ie

Sinteza acestei știri a fost oferită de către Prof. Dr. Daniel Mihai, redactor șef al platformei media Criteriul Național

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu