Criteriul National

Sfaturi utile pentru transportul agabaritic

Sfaturi utile pentru transportul agabaritic
iulie 07
16:39 2020

Atunci cand doresti sa transporti produse care au o masa foarte mare sau dimensiuni mai mari decat cele admise pe drumurile publice, ai nevoie de serviciile unui transportator ce se ocupa de transport agabaritic.

Transportul agabaritic este dificil de realizat, deoarece conform ordonantei de Guvern 43 din 1997, fiecare drum este prevazut cu anumite limite de greutate si de dimensiuni ale autovehiculelor, iar traseul trebuie sa fie planificat cu o extrem de mare atentie.

Pentru a putea transporta produse foarte voluminoase, beneficiarul trebuie sa apeleze la un transportator care are masinile potrivite pentru un astfel de transport si trebuie sa obtina o autorizatie de transport agabaritic.

De regula, autorizatia este obtinuta tot de catre transportator, care poate sa usureze foarte mult munca beneficiarului.

Cum se poate obtine autorizatia de transport agabaritic?

Pentru a obtine o astfel de autorizatie, transportul trebuie sa se incadreze intr-una dintre cele doua categorii:

  • sa fie realizat de vehicule de foarte mari dimensiuni, care depasesc masele admise de administratia drumurilor atunci cand sunt neincarcate;

  • Sa aiba o incurcatura care nu poate sa fie divizata pentru a se putea incadra in limitele impuse de lege. Practic, daca incaratura poate sa fie divizata in mai multe camioane, nu mai este nevoie de transport agabaritic.

In general, obtinerea unei autorizatii de transport implica si achitarea unor taxe de exploatare a drumului, care nu sunt foarte mici. Acestea sunt stabilite in functie de distanta ce urmeaza sa fie parcursa si de dimensiunile transportului.

Sfaturi si informatii utile pentru transportul agabaritic

Pentru a putea efectua un transport agabaritic, este bine sa se cunoasca o serie de conditii pe care vehiculul trebuie sa le indeplineasca. Astfel:

  • este interzis transportul in zilele de sarbatoare legala, in zilele de sambata si duminica si intre orele 6 si 22:00. Este adevarat ca exista si exceptii de la regula, insa acestea trebuie sa fie stabilite de Autoritatea speciala de Transport;

  • Vehiculul care transporta marfuri agabaritice trebuie sa fie foarte bine semnalizat. Astfel, trebuie sa aiba un panou de avertizare situat la loc vizibil, pe care sa scrie ” transport exceptional” sau ” Atentie, gabarit depasit”, trebuie sa dispuna de dispozitive de semnalizare luminoasa de culoare galbena, care sa fie vizibile de la cel putin 100 de metri din orice directie si trebuie sa se asigure ca inaltimea la care sunt pozitionate aceste semne este una corecta;

  • Alegerea firmei de transport agabaritic trebuie sa se faca doar dupa o analiza atenta. Aceasta trebuie sa dispuna de masini care pot sa transporte in siguranta toate marfurile, sa aiba soferi bine pregatiti si sa ofere o garantie pentru elementele transportate. De asemenea, este bine sa aiba o disponibilitate cat mai mare de vehicule pentru a asigura un transport eficient si cat mai ieftin.

Care sunt produsele ce necesita transport agabaritic si cum pot fi transportate?

In general, transportul agabaritic este necesar atunci cand este nevoie de livrarea de utilaje agricole ( tractoare, combine, etc), diverse utilaje pentru constructii sau piese grele precum pilonii de beton, transformatoarele, instalatiile eoliene, motoarele sau alte obiecte ce nu pot fi desfacute pentru a fi transportate in mai multe masini.

De multe ori, transportul agabaritic se realizeaza pe sosele, insa exista si alte variante. Spre exemplu, se pot realiza transporturi agabaritice pe cale maritima, aeriana sau feroviara, ceea ce poate sa fie mai ieftin si mult mai usor de realizat.

Curiozitati

1. Cel mai mare transport agabaritic din Romania a avut o greutate de 676 de tone. Doar una dintre piesele transportate a avut 405 tone. Transportul s-a facut pe Dunare;

2. Cota de piata a transporturilor cu gabarit depasit a crescut destul de mult in ultimii ani.

3. Este de asteptat ca in curand sa apara diverse modificari legislative privind acest tip de transport, care sa implice noi reguli si o logistica moderna;

4. Desi pare imposibil, una dintre marile probleme ale transportatorilor este pierderea containerelor de marfa. Acest lucru este cauzat de lipsa de pregatire a soferilor;

5. Desi exista numeroase transporturi agabaritice in Romania, mai putin de 1% din piata acestui ti de transporturi este gazduita de tara noastra. Cu toate astea, in Romania exista 36000 de companii de transport, iar piata are o valoare de 10 milioane de euro.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Razvan Nemesu

Razvan Nemesu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul