Criteriul National

Sfori si franghii – Cum sa le alegi in functie de proiect

Sfori si franghii – Cum sa le alegi in functie de proiect
octombrie 30
12:39 2018

De aproape 28.000 de ani, oamenii cunosc si folosesc franghii intr-o multime de activitati casnice, dar si in agricultura, pescuit, industrie, constructii. Astazi este de neinchipuit ca intr-o gospodarie moderna sa nu se gaseasca cel putin un ghem de sfoara sau macar o franghie rezistenta de rufe, iar gama de utilizari a franghiilor s-a diversificat foarte mult: pasionatii de fitness cunosc avantajele antrenamentelor cu franghii, iar iubitorii de decoratiuni interioare apreciaza sfoara din fibre naturale pentru aerul ei rustic.

 

Ca design, acestea nu s-au schimbat prea mult de-a lungul timpului, insa, odata cu pogresul tehnologic, s-au inmultit materialele din care sunt confectionate. In prezent exista franghii din fibre naturale impletite si rasucite, dar si din fibre sintetice combinate in aceeasi maniera.

 

Intre acestea exista cateva diferente care devin foarte importante atunci cand esti pus in fata alegerii tipului potrivit de franghie pentru proiectul tau. Fiecare are proprietati diferite si, chiar daca poti lega doua bete cu orice fel de fir, ai nevoie de un anumit tip de franghie pentru a face catarari sau a monta un hamac.

 

Trebuie sa iei in considerare mai multi factori inainte de a face o alegere, pentru ca de multe ori succesul activitatii tale depinde de particularitatile tipului de sfoara folosit.

 

Foloseste sfoara din poliester pentru proiecte de exterior

 

Daca iti plac activitatile in aer liber, cu siguranta stii ca sfoara este un ajutor nepretuit fie ca pui cortul, pescuiesti sau faci alpinism. Cele mai bune franghii si sfori pentru exterior sunt cele din poliester sau poliamida, pentru ca sunt foarte rezistente la intindere, la fortele abrazive, la substante chimice si uleiuri, putrezesc greu si nu mucegaiesc. In plus, expunerea la UV nu le afecteaza si se leaga usor.

 

Inainte de a-ti alege sfoara din poliester pentru proiectul tau, tine minte ca aceasta nu pluteste si are o elasticitate scazuta. Pentru alpinism, drumetii, camping, pescuit, navigatie, agricultura si constructii, franghiile si sforile impletite din poliester sau poliamida sunt o optiune potrivita.

 

Ai nevoie de o sfoara care pluteste? Alege una din fibre de polipropilena

 

Franghia sau sfoara din fibre de polipropilena este foarte potrivita pentru a fi utilizata in proiecte care implica apa, datorita calitatilor ei unice: nu absoarbe apa, nu putrezeste, isi pastreaza flexibilitatea chiar daca se uda si are flotabilitate pozitiva, adica pluteste.

 

Este utilizata deseori pentru marcarea culoarelor de inot in bazine, in maricultura, pentru ancorarea salupelor sau la pescuit. Bineinteles, utilizarile sforii din polipropilena nu se rezuma la cele enumerate mai sus, ci se extind si in zona agriculturii sau chiar a sportului (exercitii de crossfit).

 

Cand ai nevoie de o franghie cu rezistenta mare, mizeaza pe franghia din nailon

 

Fibrele de nailon sunt mai rezistente decat cele naturale, din polipropilena, polietilena sau chiar poliester. O franghie din nailon este suficient de elastica pentru a fi folosita la activitati de ancorare si remorcare, si pentru ca absoarbe usor socurile, se mai foloseste si in sistemele de scripeti sau pentru troliuri.

 

De asemenea, fibra de nailon e rezistenta la fortele abrazive si la razele ultraviolete, ceea ce face ca ata din nailon sa fie o alegere buna atunci cand vrei sa cosi ceva, mentinand integritatea hainelor tale mai mult timp.

 

Vezi, asadar, de ce este bine sa te familiarizezi cu diversele tipuri de franghii si sfori inainte de a-ti incepe proiectul. Vei putea face cea mai buna alegere tinand seama de particularitatile fiecareia, asigurandu-te ca profiti la maxim de avantajele lor.

 

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Miruna A

Miruna A

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Despre „dreptatea” care cere ”justiție” și importanța ei - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dintru început, pentru a vă asigura, cu toată sinceritatea, vreau să vă aduc la cunoștință faptul că acest material nu este conceput a fi unul strict tehnic, înveșmântat în termeni academici greoi. Cu aceeași deschidere vreau să vă mulțumesc și să vă asigur totodată că acest material nu se vrea a fi unul complet, deoarece în rândurile de mai jos voi încerca să realizez o sinteză a unor considerații pe baza evidențelor, în care mi-am propus temerara clarificare a noțiunilor de „dreptate” și de ”justiție”, văzute din mai multe unghiuri de vedere. De aceea, tot ceea ce este cuprins în spațiul acestui material este pur subiectiv dar și perfect argumentat. Luând în considerare acestea, orice fel de încercare de a aduce laude sau dimpotrivă de a cere desființarea totală sau parțială, prin forța și justețea argumentelor vă revin în integralitate, indiferent de natura sau de scopul motivării dumneavoastră în prealabil.

Ca urmare a tuturor celor convenite, ceea ce voi realiza direct sau indirect poate fi comentat și analizat, dezbătut deoarece numai într-o asemnea manieră, prin varietatea punctelor de vedere, prin cumulul de informații și forța argumentelor sustenabile ce creează punți de legătură.De aceea se poate vorbi deschis, fără menajamente despre aceste concepte, virtuți în această societate postmodernă măcinată de griji, de consumerism cât și de vicii.

Din punctul meu de vedere, această opțiune de a avea păreri și de a le susține reprezintă și respectă cu adevărat libertatea și demnitatea oricărui semen. Iar puterea reală, justificată la care oamenii speră să găsească ajutor este dată de către Acel Creator, care are grijă de fiecare dintre noi și care ne inspiră sau ne poate transforma în creațiile sale apropiate, desăvârșite Lui. Urmând acest fir călăuzitor, aș îndrăzni să vă spun că nu voi folosi în acest caz doar simple metafore, ci totul se dorește să fie legat de rolul și semnificația care i se acordă noțiunilor extinse de dreptate, de justiție.

Din cele mai vechi timpuri, chiar din momentul în care Cain l-a ucis pe Abel se produce în lume o separație între prigoniți și victimă, între ucigaș și cel ucis, sacrificat din răutate .Aceasta cse va transmite și se va amplifica tuturor generațiilor, inclusiv celor din actualitate. Setea de răzbunare de răutate a lui Cain cât și a urmașilor săi se poate identifica fără niciun fel de impediment.Tot așa, ideea de jertfă, de asumare a urmașilor lui Abel a constituit chiar unul dintre atributele omenești de prim rang. Însă, între aceste modele transparente există și alte atribute,virtuți (posibil moștenire a scânteii divine,a harului cu care suntem fiecare dintre noi înzestrați) precum dreptatea,cinstea,corectitudinea dar și justiția.

Numai că, din momentul izgoniți din grădina Edenului a protopărinților noștri Adam și Eva, aceste caracteristici psihice și volitive nu au mai fost că la început,în binecuvântatul moment al Creației.Răzvrătirea, ascultarea de șarpe,călcarea poruncii a dus la pervertirea omului cât și a întregii creații de pe pământ. Automat,sentimentele faptele și gândurile „de a fi ca Dumnezeu” și de a stăpâni,de a cunoaște creația s-au amestecat într-un mod incredibil. De aici înainte, moartea, păcatul au devenit firești tuturor, ca și setea anumitor semeni de a clama dreptatea, de a invoca fondat justiția omenească.

Revenind la unul dintre cele mai importante motive care au generat acestea văzute ca fiind antagonice- pe de o parte Dreptatea Lui Dumnezeu materializată prin izgonirea din Rai și nedreptatea lui Cain care l-a ucis pe fratele său Abel-putem descoperi și alte fațete ale acestor evenimente consemnate în Cartea Cărților.

Unii exegeți ai Vechiului Testament precum sfântul Chiril al Alexandriei interpretează însă în profunzime textul, plecând de la pedeapsa înşeptită pentru cel care l-ar ucide pe Cain din cartea Facerii .Surprinzător sau nu, în opinia acestui om înduhovnicit nu ar fi vorba doar de un singur păcat, ci de o înlănţuire de şapte păcate, care au pus stăpânire pe Cain. Deja când Dumnezeu i se adresează, vorbindu-i despre natura păcatului, Cain comisese trei din cele şapte.

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei