Criteriul National

Shakespeare, un spirit etern Musicalul “Romeo și Julieta” va face să cânte inimile constănțenilor îndrăgostiți (de teatru)

Shakespeare, un spirit etern Musicalul “Romeo și Julieta” va face să cânte inimile constănțenilor îndrăgostiți (de teatru)
iunie 09
04:16 2017

18893003_1053929394707729_8865107051504627396_n

Nu te poți numi artist dacă nu transmiți spectatorului, iubitorului de artă ceea ce se dorește de la tine pe scenă. Nu te poți numi iubitor de artă dacă nu vibrezi în fața scenei la piesa pentru care ți-ai cumpărat bilet în rândurile din față.

Dragostea, mereu un subiect în actualitate, un subiect arzător… Căci, nu-i așa, ce ne-am face (totuși) fără dragoste, cu toate riscurile ce decurg din a fi “In Love”??? Cum ar arăta viața noastră în absența ei altfel decât goală, pustie, lipsită de sens? “Out of Love” – desigur, e o opțiune personală, asumată, dar nu știu dacă aceasta chiar este varianta optimă…

Fără doar și poate un spirit etern, William Shakespeare revine în centrul atenției constănțenilor îndrăgostiți (de teatru). În această lună, Teatrul de Stat Constanța va găzdui un eveniment deosebit de frumos, având la bază un subiect pe seama căruia a curs atâta cerneală și s-au contabilizat atâtea aplauze de la nașterea sa și până în prezent: “Romeo și Julieta”. Această tragedie despre soarta a doi îndrăgostiți care luptă împotriva destinului este poate cea mai cunoscută piesă a lui Shakespeare și una dintre succesele sale timpurii, fiindcă în același timp considerată cea mai tipică poveste de dragoste a Renașterii.

Poveste spusă de tineri către tineri
Musicalul “Romeo și Julieta”, prezentat de către Asociația Cultural – Artistică și Trupa AICI în parteneriat cu Teatrul de Stat Constanta, este o adaptare de Tiberiu Roșu după piesa lui William Shakespeare, pe o parte, și o adaptare după muzica lui Gérard Presgurvic, pe de altă parte. Traducerea a fost făcută de Mariana Constantinescu, iar coregrafia este semnată Geta Răvdan Huncanu. În ceea ce privește pregătirea muzicală, aceasta îi aparține Asistentului universitar Radu Făgărășan. În fine, scenografia este semnată Ciprian Morți.

Scopul proiectului l-a constituit un laborator de lucru în realizarea de performanță la nivel actoricesc, coregrafic și muzical. În același timp, s-a plecat de la ideea de a uni artele și nu în ultimul rând de a aduce împreună tineri adolescenți, studenți și actori cu experiență într-un spectacol curajos ce poate pune probleme chiar si profesioniștilor. În plus, cei care și-au dat mâna pentru ca acest proiect să prindă viață au dorit să aducă povestea lui Shakespeare în ziua de azi, spusă de tineri către tineri.

Pe 17 și 18 iunie, evenimentul propus va fi frumos și dureros deopotrivă. Și se va cânta… și se va dansa (pe scenă)… și se vor umple de bucurie inimile constănțenilor care vor fi prezenți la acest minunat eveniment și care vibrează de amorul artei, firește la propriu. Așteptat cu sufletul la gură, musicalul “Romeo și Julieta” nu are cum să îi dezamăgească, mai ales că, nu-i așa, ce-i frumos și lui Dumnezeu îi place.

 

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Marian Nedelea

Marian Nedelea

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro