Criteriul National

Simone Lamsma a desăvârșit o interpretare memorabilă a celui de-al treilea concert pentru vioară de Saint-Saëns

Simone Lamsma a desăvârșit o interpretare memorabilă a celui de-al treilea concert pentru vioară de Saint-Saëns
septembrie 19
17:23 2017

Sub bagheta maestrului FRANÇOIS-XAVIER ROTH , la Atheneul bucureștean a avut loc un concert memorabil. Solista acestui eveniment a fost violonista de origine olandeză Simone Lamsma. De asemenea Corul Regal condus de Eduard Dinu a oferit piese precum Ravel – „La Valse” si Debussy – Première Suite pour orchestre.

simone-lamsma-merlijn-doomernik-6-1

Concertul de vioară numărul trei în si minor, opus 61 de Camille Saint-Saëns este o lucrare ce e la loc de mare preț, ce se situează în repertoriul violonistic. Este compus pentru acest nobil instrument și orchestră, fiind scris în luna martie a anului 1880.Compozitorul francez  Saint-Saëns a dedicat concertul compozitorului și virtuozului spaniol Pablo de Sarasate, care l-a interpretat  în premieră în luna octombrie a aceluiași an 1880.

Lucrarea este cocepută în trei mișcări:

Allegro non troppo
Andantino cvasi allegretto
Molto moderato e maestoso – Allegro non troppo
Chiar dacă cel de-al treilea (și ultimul) concert de vioară al lui Saint-Saëns pare să impună mai puține cerințe tehnice soliste decât cele din urmă lucrări de acest gen, invenția melodică și subtilitatea materialului componistic îl va impune și prezenta unor provocări interpretative semnificative.

Glumind un pic, acest fel mai angoasant, poate chiar ceva mai implicat , dar deloc stressant pot reprezenta unele dintre motivele pentru care s-a impus în repertoriul tuturor marilor violoniști.

Interpretarea din dupa-amiaza zilei de 19 Septembrie din cadrul Festivalului Enescu a titratei Simona Lansma a adus acea delicatețe, acel autentic filon romantic, mai notabil în cea de-a doua mișcare. Expresivitatea liniilor ,elodice sau a planurilor sonore, a agogicii inteligente au fostalte atu-uri ce au delectat publicul dar și pe cei avizați.

De asemenea și coralul din finalul concertului amintește de încheierea celui de-al patrulea concert de pian. Poate din acest motiv, concertul dedicat lui Sarasate împreună cu Introducerea și Rondo Capriccioso, Op. 28, și Havanaise, Op. 83, sunt principalele lucrări concertante pentru vioară ale lui Saint-Saëns, auzite astăzi în mod regulat pe toate scenele de concert din întreaga lume.

Interpretare ireproșabilă a solistei a fost răsplătită din plin de publicul aflat  în cocheta sală a Atheneului. Artista a mulțumit și a oferit ca bis, cea de-a treia sonată a lui Eugene Ysaye- Ballade, dedicată lui George Enescu.

Sursa foto : https://www.concertgebouw.nl

Cronica acestui material a fost oferită de către Prof.Dr.Daniel Mihai, redactor-șef al platformei media Criteriul Național

 

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Pericolul autocrației din Europa - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Motto ”Democraţia este nonautocraţie, contrariul perfect al autocraţiei. Aceasta înseamnă că democraţia denotă un sistem politic caracterizat prin refuzul puterii personalizate, a puterii asupra cetăţenilor. Puterea nu este «proprietatea» nimănui. Aşadar, conducătorii vor deţine această funcţie ca urmare a desemnării libere, neîngrădite, de către cei care urmează să fie conduşi. Cu alte cuvinte, oricând puterea celorlalţi de a desemna pe cineva este contrafăcută sau anihilată pentru că dezacordul este zădărnicit ori nu ni se oferă alternative – democraţia este ucisă chiar când începe să funcţioneze.”

definiţie de Giovanni Sartori

Recursul emoțional al tuturor teoriilor conspirației reziduale, care se multiplică și iau amploare duce la instabilitate. Totul se metamorfozează, iar formele de impunere, de guvernare își pierd din atribuțiile esențiale. Mecanismul este unul atent monitorizat , dar pretutindeni au apărut chiar unii ce se erijează în „specialiști” care, foarte bine și temeinic pregatiți au drept obiectiv propagarea acestor forme autoritare de impunere a sclaviei postmoderniste în ”adevăruri indubitabile” care se află și nu se elimină decât până la următoarea formă. De fapt, fără să ne mai ferim de cuvinte, tot acest angrenaj face parte din proiectul denumit The New Order, despre care se cunosc foarte puține aspecte.

Mecanismul presupune un efort corelat, susținut, pe deplin integrat în structurile fiecăruia dintre noi, îndeosebi în cele psiho-somatice, în care acești „apologeți ai Noii Ordini” fac eforturi susținute și doresc să-i acceptăm cu toate idiosincraziile lor.
Totuși, dacă de la naștere am primit de la Dumnezeu daruri și haruri precum inteligența, intuiția, analiza, comparația,evaluarea etc ca metode chiar și gradul de receptivitate al nostru poate să ne dea semnale puternice. O importanță aparte, din stadiul de zvon până la cel de informație pe deplin asumată, conștientizată și reverificată ne revine pe deplin, ad integram.Totul se poate lumina, se poate limpezi, numai cercetând cu atenție, argumentând sau identificând cauzele și mai apoi, descoperind chiar ” firul roșu”, în toată splendoarea și eficacitatea, simplitatea sa.

Din capul locului vă spun că nu am pretenția că le-aș fi descoperit recent sau discutat în premieră. Suma totală de elemente care alcătuiesc acest tablou aflat mereu în mișcare poate surprinde pe absolut oricine. Însă, nu fac apologia vreunei direcții sau regimuri (de orice natură),ci, doresc doar să vă semnalez pericolele mascate foarte bine de către „înalta clasă” care are scopul bine conturat de a ne îngrozi și a ne asupri în continuu.

În cele ce urmează, urmând „politica pașilor mărunți” am să vă expun, câte ceva din trend-ul general, pe deplin meschin al actualei cât și viitoarei configurații a ceea ce denumim a fi construcție cu caracter politic, guvernamental.
Toate acestea se petrec chiar sub ochii noștri, ai tuturor celor care viețuim pe aceste meleaguri. Sumă de evenimente necesită o tratare mult mai amplă, chiar mai serioasă, dar din lipsă de timp ,energie și spațiu,voi încerca să rezum sau să realizez un fel de frescă, fără a avea la dispoziție vreo culoare sau opinie vehiculată, interpretată sau răstălmăcită.…...

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu