Criteriul National

Simone Lamsma a desăvârșit o interpretare memorabilă a celui de-al treilea concert pentru vioară de Saint-Saëns

Simone Lamsma a desăvârșit o interpretare memorabilă a celui de-al treilea concert pentru vioară de Saint-Saëns
septembrie 19
17:23 2017

Sub bagheta maestrului FRANÇOIS-XAVIER ROTH , la Atheneul bucureștean a avut loc un concert memorabil. Solista acestui eveniment a fost violonista de origine olandeză Simone Lamsma. De asemenea Corul Regal condus de Eduard Dinu a oferit piese precum Ravel – „La Valse” si Debussy – Première Suite pour orchestre.

simone-lamsma-merlijn-doomernik-6-1

Concertul de vioară numărul trei în si minor, opus 61 de Camille Saint-Saëns este o lucrare ce e la loc de mare preț, ce se situează în repertoriul violonistic. Este compus pentru acest nobil instrument și orchestră, fiind scris în luna martie a anului 1880.Compozitorul francez  Saint-Saëns a dedicat concertul compozitorului și virtuozului spaniol Pablo de Sarasate, care l-a interpretat  în premieră în luna octombrie a aceluiași an 1880.

Lucrarea este cocepută în trei mișcări:

Allegro non troppo
Andantino cvasi allegretto
Molto moderato e maestoso – Allegro non troppo
Chiar dacă cel de-al treilea (și ultimul) concert de vioară al lui Saint-Saëns pare să impună mai puține cerințe tehnice soliste decât cele din urmă lucrări de acest gen, invenția melodică și subtilitatea materialului componistic îl va impune și prezenta unor provocări interpretative semnificative.

Glumind un pic, acest fel mai angoasant, poate chiar ceva mai implicat , dar deloc stressant pot reprezenta unele dintre motivele pentru care s-a impus în repertoriul tuturor marilor violoniști.

Interpretarea din dupa-amiaza zilei de 19 Septembrie din cadrul Festivalului Enescu a titratei Simona Lansma a adus acea delicatețe, acel autentic filon romantic, mai notabil în cea de-a doua mișcare. Expresivitatea liniilor ,elodice sau a planurilor sonore, a agogicii inteligente au fostalte atu-uri ce au delectat publicul dar și pe cei avizați.

De asemenea și coralul din finalul concertului amintește de încheierea celui de-al patrulea concert de pian. Poate din acest motiv, concertul dedicat lui Sarasate împreună cu Introducerea și Rondo Capriccioso, Op. 28, și Havanaise, Op. 83, sunt principalele lucrări concertante pentru vioară ale lui Saint-Saëns, auzite astăzi în mod regulat pe toate scenele de concert din întreaga lume.

Interpretare ireproșabilă a solistei a fost răsplătită din plin de publicul aflat  în cocheta sală a Atheneului. Artista a mulțumit și a oferit ca bis, cea de-a treia sonată a lui Eugene Ysaye- Ballade, dedicată lui George Enescu.

Sursa foto : https://www.concertgebouw.nl

Cronica acestui material a fost oferită de către Prof.Dr.Daniel Mihai, redactor-șef al platformei media Criteriul Național

 

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Revoluția fiscală - o gogoriță națională EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Exprimarea greoaie din textul Ordonanței pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a creat mai degrabă confuzie, în rândul angajaților, decât să confere siguranța pe care și-o doreau guvernanții. Această “revoluție fiscală” declanșată de Guvern a alimentat și mai mult nemulțumirile celor care protestează în stradă săptămână de săptămână.
O adevărată cavalcadă ce a provocat nenumărate neliniști , pe deplin justificate au tot zdruncinat atît încrederea dar mai ales au alimentat temerile tuturor oamenilor de bună credință din Romînia. Promisiunile lansate imediat după începutul acestui an au cauzat o adevărată sarabandă a emisiunilor în care doamna ministră a portofoliului muncii-Lia Olguța Vasilescu a tot fost invitată.
Numai că, din nefericire, din toate acestea s-a desprins ceva ce nu are o finalitate sau ceva care nu va aduce prosperitatea românilor . ‘‘Mult zgomot pentru nimic” ar fi motto-ul acestei adevărate campanii de conștientizare a noii revoluții fiscale. Aceasta își va arăta cu adevărat efectele în cel mai scurt timp.

Cu toate mijloacele moderne de informare , promisiunile și noutatea adusă în practică în domeniul fiscal a determinat ca întreaga clasă politica aflată la guvernare să se plângă deseori că toți oamenii nu le înțeleg deloc rostul sau deja iluzoriul program de guvernare, rămas mereu în urmă sau neonorat din cauze diverse…
Lipsa de transparență este dublată și de o lipsă de comunicare corespunzătoare ce accentuează lipsa resurselor financiare si antrenează nemultumirea majorității cetățenilor, acei buni plătitori de taxe și impozite ! .......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Parteneri:

content writing
clovis.ro