Criteriul National

Sistemul ne educa… ( XVI )

Sistemul ne educa… ( XVI )
aprilie 08
09:38 2015

Motto “Educaţia este ceea ce supravieţuieşte după ce tot ce a fost învăţat a fost uitat.” B.F. Skinner în revista „New Scientist” (21 mai 1964)

In acest episod as vrea sa aduc anumite lucruri in discutie deoarece se impun anumite corecturi, anumite directii care sa limpezeasca situatia sistemului educational de pe aici. Si, una dintre ele ar consta in faptul ca elevii claselor primare ar trebui să treacă de la calificative la note, iar profesorii să aibă salarii mult mai mari. Acestea au fost si sunt cererile de atatia ani ale tuturor cadrelor didactice, ale tuturor sindicaliştilor adresate acestui Sistem ce nu prea  intelege si asculta deloc!

Ca si actual cadru didactic imi doresc din tot sufletul ca educaţia să nu mai fie neglijată şi propun soluţii pentru problemele din învăţământ.Acestea ar consta in descentralizare, o programă şcolară nouă, decontarea navetelor, revenirea de la semestre la trimestre, sau schimbarea sistemului de notare pentru clasele primare.

Solutia ar veni logic prin anumite masuri ce include salarizarea cadrelor didactice precum şi imbunatatirea condiţiile de muncă ale acestora, unde există în momentul de faţă proiectul pentru legea salarizării unitare prin acordul pe care Guvernul l-a semnat cu semnat cu Federaţia din Învăţământ.

Profesorii sunt de parere că alocarea de fonduri mai mari pentru educaţie ar rezolva o parte din probleme.Dacă s-ar aloca fonduri suficiente învăţământului, problemele se vor rezolva parţial dar măcar ar fi un pas în acest sens.

Si cred ca sunt in asentimentul dumneavoastra cand pot sustine ideea conform careia pana si ministrul Educatiei ar vrea ca şi în România să existe suficiente locuri în şcolile publice cat si in cele profesionale.

Daca privim bine si-n alte parti,ca de exemplu prin Europa putem observa cum un procent important din absolvenţii de gimnaziu sunt orientaţi către liceele tehnologice, către şcolile profesionale.

Si ar trebui ca rolul sindicatelor din învăţământ sa nu fie unul pur decorative, obedient si formal.Ar necesita urgentarea  si propunerea unor proiect viabile de act normativ care ar presupune schimbarea sistemului de evaluare a elevilor, atât în timpul liceului cât şi la finalizarea studiilor.

În ceea ce priveşte modul de trecere de la o treaptă la alta, în opinia mea ar trebui să revină la examenele care erau cândva.Noi metodologii, o nouă lege pentru sistemul preuniversitar, un nou regulament pentru anii şcolari viitori plus cheltuielile elevilor din şcoală rămân probleme care nu şi-au găsit inca vreo rezolvare.

Sursa foto : www.immromania.ro

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro