Criteriul National

Sistemul ne educa… (XVII)

aprilie 09
10:21 2015

educatie_apel-300x180

Motto „Radacinile educatiei sunt amare, dar fructul este dulce.” Aristotel

Acest episod il dedic, cu voia dumneavoastra celor ce tin acest Sistem in tiparele acestea extrem de rigide si de conservatoare.Pentru justete si din sentimentul de politete nu o sa nominalizez ci doar am sa expun ideile de-a dreptul retrograde ce se perpetueaza si au forta de a pune bariere oricarui factor in a progresa.

Sistemul educaţional actual porneşte de la următoarea presupunere: “ceea ce zice profesorul, îndrumat de curricula educaţională, este relevant în egală măsură pentru fiecare elev/student în parte”.

Practic nu mai e cazul sa amintesc „idealul”  promovării unui traseu destul de liniar al educaţiei, în care se introduc oameni de pe o parte a unei ţevi, are loc procesul transformaţional educaţional şi ies oameni capabili să muncească şi să conducă ţara.

Insa, fara sa devin ironic, va-ntreb „ati observat asa ceva in ultimii 25 de ani?” Nu de alta, dar realitatea e cam ceea ce putem vedea că nu ar fi…chiar aşa.

Presupunerea că toţi avem aceleaşi nevoie şi putem urma acelaşi proces educaţional este clar greşită din start.

Am sa si motivez. Ce vi se pare stimabililor? Este lucru probat in aceasta lume, in societate postmoderna ca fiecare copil are alte capacităţi obţinute genetic (IQ) sau determinate de mediu (EQ, SQ). Rezulta automat că fiecare copil are alte nevoi şi capacităţi şi relaţionează diferit sau cu mici diferenţe în funcţie de situaţia în care este pus.

Nu mai ştiu daca am avut curajul sa „dau cartile pe fata” si sa expun punctul meu cu argumente atat de solide, de necontestat.

Dar ceva ma determina sa nu stau pasiv si obedient observand directiile fara sens in care Sistemul prin oamenii sai devotati si zelosi vor sa ne educe. Chiar acum imi  amintesc cu mare plăcere un alt argument referitor la tot ceea ce sustin- Educaţia este ceea ce îţi rămâne după ceea ce termini cu şcoală.  Fara parafraze, însă esenţa cred că aici ar consta!

Ducand ideea mai departe as afirma si faptul ca profesorii nu ar trebui să-i înveţe pe copii, ci să îi educe. Sunt ferm convins ca si dumneavoastra imi puteti da dreptate deoarece este o oarecare subtilitate.Simplu, direct si fara pic de indoiala. E ca si cum ai încerca să înveţi pe cineva ceva, îi spui exact ceea ce cunoşti tu şi îi transmiţi uşor mecanic ceea ce ai de transmis.

Dar altfel stau lucrurile când educi pe cineva în schimb! Atunci îi dai libertate de decizie, îi oferi mentalitatea potrivită, pentru ca acesta să înveţe pe cont propriu, practic îl “potenţezi”, îi dai libertate de mişcare.

 

Sursa foto : www.finantare.ro

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo