Criteriul National

Sistemul ne educa… (XXVI)

aprilie 18
06:00 2015

proiect--educational-din-Romania

Motto „De ce societatea trebuie sa se simta responsabila numai pentru educatia copiilor, dar nu si pentru educatia adultilor de orice varsta?”Erich Fromm

 

Recentul interviu acordat de catre expertul in educatie Julian Hingley a atras cu siguranta atentia celor interesati de tema educatiei, printre care ma numar si eu.

Stand si lecturand raspunsurile domniei sale pot fi acceptate de unii sau respinse cu revolta de altii. Realitatea ramane insa una singura spusa si aratata de mine de atatea episoade- sistemul educational romanesc se poate asemana asemeni unei victime certe a a paradigmei cu iz electoral.

Iar acum sa nu va suparati pe mine daca va fac unexecrcitiu de vointa sis a v-amintesc despre  atat de mult discutatele si blamatele , inoportunele reforme din educatie ce au tinut cont de conservarea sau majorarea procentelor electorale si au ignorat nevoia acuta de schimbare.

Si cum anume sa nu ai numai si numai de castigat  daca , tu ca Sistem ai nerusinarea sa te lauzi cu rezultatele olimpicilor internationali, in timp ce , tot asa fara dram de rusine nu poti si nici nu vrei sa reduci strategic procentul de aproximativ 50% dintre analfabeti functional ice exista in societatea aceasta.

Sa nu fie cu suparare! Ceea ce spune domnul Julian Hingley in interviul citat a mai fost spus, cu alte accente sau in alte nuante, nimic nou…

Si, continuand aceasta idee cred ca este foarte important numarul celor ce au dorit sa auda  sis a inteleaga cate ceva! Nu de alta, dar sa  nu existe scuze  puerile, de cate ori se va mai putea spune de catre “zelosii” aparatori ai Sistemului acesta invechit, vis a vis de cee ace ar  fi trebuit acceptat, inteles si actionat in consecinta.

In prezent  nu prea exista masa critica necesara unei schimbari ample in sistem . Am observat totodata ca acest subiect pare a fi cauza pentru care epopeile schimbarilor din invatamant este unul perpetuu.Cu toate acestea este lucru bine stiut de ‘alesii” nostrii- schimbarea profunda nu face bine procentelor electorale mai ales in ani pre-electorali ca acesta.

Si acum sa ne aducem aminte de anul 2013, atunci cand un anume domn profesor Marian Stas, cu multa demnitate si curaj declara: „Problema fundamentala a Romaniei este schimbarea paradigmei comuniste a Educatiei si trecerea ‘uriasa si radicala’ a Scolii ca sistem in secolul XXI, nu incremenirea ei natanga in proiectul croit in secolul trecut, asa cum e acum.”

De aceea reputatul psiholog Hingley are dreptate cand spune astazi ca, „in Romania, elevii invata dupa o curricula de secol XIX. Va trebuie o revolutie in acest domeniu  „.

Fara sa fiu obraznic, stimabililor “stalpi” ce alcatuiti Sistemul educational- nu-i asa  ca aveti in fata ochilor dumneavoastra o intreaga suma de adevaruri ce va cam rascolesc?  Cu siguranta nu sunt deloc  rautati defaimatoare ce v-ar “strica” intru catva imaginea.

Tot acest expert britanic va mai “pune” o eticheta deloc magulitoare atunci cand afirma :”Pentru a educa copii capabili sa ne ia locul si sa conduca societatea ai nevoie de un sistem eficient de educatie. Un astfel de sistem nu exista in Romania  „.

An impresia ca tot nu o s ava schimbati in urma acestei afirmatii,deoarece conform traditiei, se contureaza cel putin doua tabere si se va isca o nesfarsita polemica din care veti mai inventa o “noua” reforma…

„Educatia nu are numai un scop economic. Daca doresti sa ai o dezvoltare a industriei, trebuie sa asiguri o dezvoltare a societatii in general”, mai spune Julian Hingley .

Fiind angrenat de 6 ani in procesul educational si de aproape 23 de ani aflandu-ma constant in interiorul acestui imbatranit sistem am si eu forta de a constata realitatea Romaniei de azi.Nu gresesc cu absolut nimic cand pot spune si veni cu argumente valabile ce pot certifica faptul ca avem rezultatul modelului educational proiectat in anii de dupa 1989. Si nu sunt subiectiv daca spun ca educatia, pana la noua lege din 2011, a fost condusa timp de peste 20 de ani in baza altor legi si prin deciziile altora decat ale celor care au redactat Legea 1/2011.

Expertul britanic ne recomanda o lista de prioritati: revizuirea curriculei, regandirea modului in care sunt formati si profesionalizati continuu profesorii, invatamant profesional consolidat, finantarea si refinantarea educatiei.

 

„Cum poti sa sustii o finatare corecta a Educatiei daca nu ai consens politic pe aproape nimic?”, se intreaba Hingley si raspunsul este doar unul singur.Raspunsul este unul negativ…Nu poti!Consecinta acestei neputinte este grava si se materializeaza in decizii luate pe genunchi, dar neaparat cu efect electoral deoarece de “dragul” voturilor poporul a votat cu speranta in bine, iar pana acum in afara de promisiuni am ramas tot…la sperante, dar de data aceasta fiind desarte!

 

Sursa foto : www.studentie.ro

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo