Criteriul National

SRI, STS, Telekom si demersurile aflarii identitatii fiecarei persoane ce doreste sa utilizeze o cartela prepaid

SRI, STS, Telekom si demersurile aflarii identitatii fiecarei persoane ce doreste sa utilizeze o cartela prepaid
august 12
20:56 2019

Revenind la proiectul de OUG pentru modifcarea unor norme juridice in domeniul comunicatiilor electronice, in speta data a localizarii unui apel la 112 dar si colectarea/prelucrarea de date cu caracter personal ale „utilizatorilor” cartelelor preplatite SIM comercializate de catre operatorii de comunicatii electronice, putem constata cu „surpindere” ca dorinta autoritatilor statului de drept, in particular a SRI si nu numai, este in fapt nu rezolvarea problemei localizarii apelului in cauza ( a terminalului de comunicare) ce exista de peste 15 ani ci rezolvarea aflarii identitatii fiecarei persoane ce doreste sa utilizeze o cartele prepaid, un serviciu comercial cu plata anticipata si ce ofera alte categorii de facilitati de comunicare electronica diferite de un utilizarea unui abonament.

https://www.comunicatii.gov.ro/proiecte-acte-normative/

Incercarea pe acest subiect a acestor autoritati dateaza deci de foarte mult timp si au intalnit permanent opozitie punctuala uneori din parte Guvernului (2013) – http://www.cdep.ro/proiecte/2013/300/60/1/pvg641.pdf,
iar alteori dupa ce reprezentantii executivului au fost „convinsi”, respectiv ai Parlamentului, a venit CCR in anul 2014 si a aratat neconstitutionalitatea incercarilor de identificarea si nu numai.

Interesant ca la dezbaterile parlamentare in 2014 la un astfel de proiect de lege au participat si reprezentanti de vaza ai SRI, cum ar fi dl Dumitru Dumbrava si Romulus Surugiu, ofiteri despre care s-a mai discutat in mediul on-line si media centrala si locala. Vedeti in finalul documentului postata mai jos.

http://www.cdep.ro/caseta/2014/07/02/pl14277_rp.pdf.

Acum 5 ani Guvernul incerca aceasta identificare sub motivatia stabilirii unui cadru juridic clar bine definit impotriva criminalitatii organizate, transfrontaliere, actelor de terorism (http://www.cdep.ro/proiecte/2014/200/70/7/em277.pdf), dar acum acest aspect este disimulat sub o alta forma, sens in care veti descoperi in textul notei de fundamentare (preambul pag 5) urmatoarele asertiuni ce ar trebui sa dea fiori cetatenilor Romaniei de intentiile ascune ale emitentilor actului normativ in cauza:

„Scopul prelucrării este, în mod clar, identificarea persoanelor la care se referă informaţiile ca victime ale unui fapte, astfel încât să fie posibilă exercitarea drepturilor în justiţie împotriva autorilor acesteia.

Având în vedere faptul că prescripția răspunderii penale nu este o cauză care exclude infracțiunea, ci o cauză care determină imposibilitate aplicării sau luării sancțiunilor de drept penal, pentru a fi eficientă, răspunderea penală trebuie să aibă loc, din punct de vedere temporal, cât mai aproape de data săvârșirii infracțiunii.”

Deci iata ca in fapt si de drept OUG incerca sa modifice sau sa reglementeze aspecte ce tin de justitie si de fapte/proceduri penale, cu toate ca cetatenii Romaniei sau pronuntat in Referendumul din mai 2019 impotriva emiterii d eordonante in domeniul justitiei etc…..

Interesant este ca nu au fost consultari cu operatorii de comunicatii ellectronice cu privire la perioada de conservare a datelor colectate in sensul proiectului de ordonanta, ce prevede 10 ani, termen care este de doua ori mai mare decat cel prevazut pentru conservarea datelor de trafi, localizare si identificare a terminalului prevazut prin art.12 Legea nr.506/2004, modificata chiar in 2015 si promulgata modificarea in cauza de catre actualul presedinte al tarii!

Iar ineptia cea mai mare se refera la identifcarea utilizatorului final al prepaid, regelementare prevazuta in actualul proiect de lege, ne luandu-se in seama faptul ca achizitionarea unui SIM prepaid deseori nu se face de catre utilizatorul final ci de o persoana ce are statut de cumparator al unui produs sau serviciu ce poate fi redistribuit catre terte parti. etc. Deci nu se poate vorbi d eidentifcare certa a unui utilizator ci cel mlt a unei persoane intermediare ce poate fi ulterior acuzata de diverse fapte pe care nu le-a produs personal… Va las sa ganditi efectele perverse ale acestei norme juridice ce se incearca intr-o perioada de vacanta sa fie emisa in regim de urgenta.

Cititi si pozitia din 2013 a Comisiei de specialitate din Parlament

http://www.cdep.ro/…/tehnologia_informat…/pdf/2013/rp361.pdf

Problema localizarii in Romania are ca problema principala si care nu cred ca va fi rezolvata vreodata, o situatie tehnica ce dateaza din anii 2000, intrucat echipamentele utilizate in SNUAU sunt invechite tehnologic (infrastructura Ericcson), iar din punct de vedere politic inca din 2003 cand ostul ministru Dan Nica, azi europalamentar, a decis ca toate apelurile 112 din retelele operatorilor de comunicatii electronice sa se termine in reteaua STS,          printr- intermediar numit TELEKOM, cu toate restrictiile impuse de tehnologia existenta la nivelul acestuia….Acest fapt este dovedit chiar in nota de fundamentare de initiatori (pag.1-2):

“Furnizorii de rețele publice de telefonie transmit apelurile către serviciul de urgență 112, conținând inclusiv informația de localizare primară a apelantului în momentul inițierii apelului, către rețeaua Telekom Romania Communications S.A., care le transmite în mod transparent către SNUAU, fără a modifica informațiile de localizare
Administratorul SNUAU asigură recepționarea și prelucrarea corespunzătoare a informației de localizare primară asociate apelului primit, în vederea obținerii informației de localizare;
Furnizorii de rețele publice mobile de telefonie au obligația de a transmite informația de localizare primară a apelantului, la inițierea fiecărui apel, sub forma unui identificator de celulă și, acolo unde este disponibil acest parametru, sub forma unui identificator de sector de celulă (cell-id/sector-id) pe rețeaua de semnalizare, la inițierea apelului, utilizând sistemul de semnalizare pe canal comun nr. 7. Pentru transmiterea informației se va utiliza parametrul „Location number” din mesajul IAM al sistemului de semnalizare pe canal comun nr. 7, componenta ISUP. Informația de localizare primară transmisă este de forma unui șir de digiți și identifică, în mod unic, o celulă sau un sector de celulă din rețeaua publică mobilă de telefonie din care a fost inițiat apelul către serviciul de urgență 112;”

In rest sper ca veti gandi daca este sau nu oportun ca intr-un regim de urgenta ce ar trebui sa rezolve problema localizarii, aspect ce era o obligatie nationala inca de la data aderarii la UE din 2007, este necesar sa se identifice persoanele utilizatoare a SIM preplatite!

Alta data alte detalii din documentele publice existente dar pe care nimeni nu le verifica sau analizeaza pentru a descoperi realele probleme ale sistemului national al apelului 112. Daca organele abilitate ale statului ar fi facut simple verificari prin autosesizare poate ca inca de acum 10 ani lucrurile ar fi avut o alta fata si localizarea reala ar fi putu fi implementata conform legii si angajamentelor UE asumate! De ce nu sunt intrebati cei ce au coordonat strategic SNUAU, cei din guvernarea Nastase si urmatoarele guvernari…, dezvaluie specialistul SRI, col ® Ion Dedu. (Cristina T.).

cdep.ro

www.cdep.ro

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei