Criteriul National

Stilistica showroom-urilor. Cum să îți educi clientul prin stil și design?

Stilistica showroom-urilor. Cum să îți educi clientul prin stil și design?
aprilie 16
11:17 2020

Stilistica showroom-urilor. Cum să îți educi clientul prin stil și design?

amenajare-interioara-showroom

Un business de succes reprezintă, în mod invariabil, o sumă de elemente coerente: natura activității, relațiile cu consumatorii, politica de brand și identitatea vizuală. Dacă primele două părți din această enumerare țin de un marketing funcțional, ultimele implică activitatea profesioniștilor din domeniul design-ului și arhitecturii. Mai ales în situația în care afacerea necesită un showroom. Abundența spațiilor comerciale a făcut ca trăsătura estetică a acestora  să capete o importanță tot mai mare în atragerea clienților. Cum să concepi proiectul unui astfel de spațiu comercial și care sunt elementele indispensabile ale acestuia, aflăm din informațiile oferite de echipa biroului de arhitectură și design interior AB+Partners.

Ce reprezintă un showroom și de ce are nevoie de un design aparte?

showroom-amenajare-de-interior

Showroom-ul este o veritabilă carte de vizită a afacerii tale, fapt pentru care necesită o atenție sporită de la specialiștii în design interior, care trebuie să reliefeze originalitatea business-ului și eleganța acestuia prin detalii tehnice, cum ar fi: elaborarea vitrinelor, amplasamentul corpurilor de iluminat, alegerea mobilierului sau finisarea pereților. De ce este necesar un astfel de efort? În primul rând, pentru a obține o identitate vizuală cu care s-ar obișnui viitorii clienți. Acest lucru consolidează eficient brand-ul și servește, în mod evident, drept un mecanism de promovare. Între un interior sec și sumbru și unul luminos și reprezentativ pentru produsele expuse, cumpărătorul va face alegerea mereu în favoarea celei de-a doua variante, pur și simplu pentru că, instinctiv, este setat să fie atrase de lucruri frumoase, ce emană culoare și armonie.  

În prezent, specialiștii din domeniul arhitecturii și a design-ului interior apelează la stiluri hibride care să scoată în evidență detalii și punctele forte ale unor afaceri, prin intermediul showroom-urilor. Echipa AB+Partners are un portofoliu amplu de astfel de proiecte, iar astăzi vom analiza câteva dintre ele. 

Street & Sport Concept Store: sport în stil industrial

Design-ul industrial își ia originile din perioada când activitățile antreprenoriale se desfășurau în hale industriale mari, cu ferestre imense și spații brute, astfel încât să se economisească energie electrică, iar procesele să continue în același ritm. În prezent, acest tip de design a conservat elementele de formă, structură și textură, adaptându-le unui stil dur al afacerii. Acest lucru se potrivește perfect unei afaceri din domeniul sportului, precum e cazul showroom-ului Street & Sport Concept Store.

street&sport-showroom-design-interior

Fiind un magazin destinat vestimentației sport, acesta trebuia să remită vizitatorului un anumit vibe de energie. Un design interior robust, care să fie și o sursă de inspirație. În acest scop, specialiștii AB+Partners au mizat pe utilizarea de: 

  • Culori tari: gri diluat și negru carbon, pentru pereți și tavan, albul contrastant pentru vitrine. Toată atmosfera a fost animată de un galben viu, utilizat pentru mobilierul căptușit.
  • Texturi metalice: cablajele lăsate la vedere în plafon, mobilierul și vitrinele concepute din metal sudat, toate au menirea de a te transpune într-un spațiu similar sălilor de forță, în care energia pură se combină cu metalul dur. 
  • Mobilierul laconic: o alegorie, o parafrazare a aparatelor sport pe care le întâlnim în fitness centre, care face clară destinația întregului spațiu și nu-l încarcă vizual, evidențiind produsele. 

design-interior-industrial

  • Corpurile de iluminat: din nou, geometrie dură, în care lumina difuză din sală este completată de fluxul puternic îndreptat spre vitrine, care reliefează produsele expuse. 
  • Accent în decor: ca element principal de decor, în designul showroomului a fost integrată o masă de fotbal care urmează fidel coloristica spațiului. Elementul are drept scop să creeze o atmosferă mai comodă, vorbind direct despre specificul produselor pe care cumpărătorul le găsește aici.

Acest proiect denotă îmbinarea accentelor tehnice industriale cu natura sportului, în formă pură, ceea ce amplifică impactul întregului proiect și oferă o percepție inedită vizitatorilor.

Showroom FLO: distincție și rafinament istoric

Moda este o afacere aproape atemporală, dar care necesită investiții majore de creativitate și inspirație. Prin urmare, un showroom reprezentativ cere o atenție deosebită ca design, șarm și rafinament. În cazul proiectului FLO, specialiștii AB+Partners, au creat un spațiu aerisit și nobil. Spre deosebire de majoritatea magazinelor de mass market, aici nu găsim umerașe înghesuite pe  suporturi amplasate unul lângă altul. Designerii au oferit publicului posibilitatea de a se simți liber în showroom și au creat zone de expunere relativ mici, care scot în evidență articolele vestimentare.

design-showroom-flo

Pentru a obține această atmosferă, designerii au mers pe filiera: 

  • Culorilor nobile – îmbinarea acestora cu aplicarea frescelor renascentine au validat eficient conceptul de palazzio italian, de la care a pornit ideea designului proiectului. Culorile calme sunt primitoare și intime, astfel încât cumpărătorul să se simtă comod.
  • Generozitatea spațiului și detaliile istorice – specialiștii au păstrat integritatea locației, descoperind noblețea parchetului ascuns sub straturi vechi de vopsea, dar și prin păstrarea unei sobe din perioada interbelică, care a devenit parte inerentă din zona de probă. Spațiul larg le-a oferit posibilitatea de a diviza inteligent vitrinele și suporturile pentru expunere. 

amenajare-interioara-chisinau-showroom-flo flo-showroom-design-de-interior

  • Vitrinele și mobilierul laconic – ancadramentele de lemn și metal, inserții de textură, toate au completat atmosfera delicată a spațiului, rămânând funcționale, nu doar decorative. 

Aceste două proiecte sunt extrem de contrastante, dar denotă un scop comun: modificarea conduitei clientului prin design. Acest lucru este posibil doar dacă se respectă acuratețea și eleganța afacerii. În eventualitatea în care vrei să-ți revigorezi business-ul cu o filosofie identitară și cu o viziune cromatică și simbolică amplă, atunci ai nevoie anume de echipa AB+Partners. Îi găsești la adresa bd. Nicolae Bălcescu 16, etajul 3 sau la numărul de contact +40 757 033366.

 

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Antonio

Antonio

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul