Criteriul National

Stoica Ion și-a trecut pe persoana fizica administrarea S.C. Brazi Industrial Parc S.A. Negoieşti Negoieşti – sursa de sifonat bani publici si de actiuni cu relevenata in Codul Penal/Cine il tine in brate din CJ Prahova? (I) – Ziarul Incisiv de Prahova

Stoica Ion și-a trecut pe persoana fizica administrarea S.C. Brazi Industrial Parc S.A. Negoieşti Negoieşti – sursa de sifonat bani publici si de actiuni cu relevenata in Codul Penal/Cine il tine in brate din CJ Prahova? (I) – Ziarul Incisiv de Prahova
aprilie 11
18:34 2021

Pentru a nu fi acuzati de partipriuri cu o formatiune politica sau alta, Incisiv de Prahova va prezinta modelul de sifonare a banului public si de actiuni cu relevenata in Codul Penal, pe perioada 2010-09.04.2021.

Nu stim si nu ne intereseaza domeniul politic care poate mentine in brate si la conducere o asemenea grupare de crima organizata, este apanajul, strict, al organelor de cercetare penala care sunt, inca, in adormire. Oare pentru cat timp mai pot face „joc de glezne”?

Noi prezentam doar faptele, pe baza de probe, cu documente si chiar constatari ale unor controale derulate de institutiile statului.

Atat, la final va vom prezenta si schema gruparii de crima organizata chiar daca duce la varful unor partide politice, fara alte comentarii.

Pana la prezentarea faptelor din prezent in toata splendoarea ilegalitatilor savarsite de Stoica Ion, va prezentam ce au constatat organele finaciare de control, imputari si sarcini care nu au fost duse la indeplinire de catre  eternul director Stoica Ion care se lauda ca are sprijin politic la nivelul unei formatiuni politice aflate la guvernare si ca va fi mentinut in functie.

Noi speram ca, la baza, nu sunt negocierile facute in campania electorala de la locale cand acelasi personaj a trecut in barca fiului primarului de la Filipestii de Padure cu toate ca el este denuntatorul pentru furturile din banul public al tatalui acestuia, fostul primar al aceleiasi localitati unde „STIMABILUL” Stoica a mai obtinut inca un mandat de consilier. Doar speranta ne ramane, chiar daca politica noastra „damboviteana” a trecut de bariera unei curve si a ajuns o tarfa jegoasa de pe DN1! Aviz amatorilor!

Ne ne vom referi in acest articol cum stimabilul Stoica face jocurile in mafia gunoaielor, nici cum aceste solicita imprumut de la diversi agenti economici pentru a isi achita salariile angajatilor si pe urma le „trage” o adevarata teapa acestora emitand niste chitante de primire a banilor pentru facturi din 2012-2013, achitate o data, la vremea respectiva, fiind un cumul de infractiuni….lasam organele de cercetare penala sa isi spuna punctul de vedere, noi o sa prezentam toate aceste aspecte/fapte/actiuni/documente doar pe baza de probe.

Ce va urma in dezvaluirile noastre si a documentelor ce le vom prezenta trece de domeniul SF-ului si chiar de domeniile tratate la Spitalul Voila, un exemplu ca este mai aproape si se poate interveni mai rapid pentru un tratament de specialitate.

In prima faza – prezentam doar dispoziitiile Curtii de Conturi Prahova care nu au fost puse in aplicare de catre acest individ, am precizat ca luam „pas cu pas” toate sursele de sifonat bani publici si de actiuni cu relevenata in Codul Penal din 2010 si pana in  prezent- cu precizarea ca „MUSIU’” se lauda ca acesta „cotizeaza” din aceste furturi la o personalitate din conducerea CJ Prahova care il va mentine in functie.

In aceste episoade va vom prezenta si cum Stoica ii fura pe toti agentii economici ce isi desfaoara activitatea in S.C. Brazi Industrial Parc S.A. Negoieşti Negoieşti prin umflarea ilegala a utilitatilor, etc, incalcand practic si legea de infiintare a parcurilor industriale.

Imunitate si protectie politica, pana cand?

S.C. Brazi Industrial Parc S.A. Negoieşti nu a reflectat în contul „Valori de încasat”, contravaloarea a 3 file de CEC emise pentru garantarea efectuării plaţilor în cadrul unui contract de vânzare, file care au fost restituite până la data de 04.11.2010, nefiind puse în plată, deşi la 31.12.2010 aferent acestui contract a existat un sold de 256.488,50 lei.

Au fost evidenţiate eronat, pe cheltuieli înregistrate în avans ale anului 2009 și ulterior în anul 2010, pe cheltuieli de exploatare, a unor sume (21.000 lei) plătite către un prestator în baza contractului încheiat și care în fapt reprezintă costul aferent unor lucrări de investiții derulate de S.C. Brazi Industrial Parc S.A. Negoieşti, care se recuperează în perioade viitoare prin amortizarea investiţiilor recepționate.

Atât la 31.12.2009, cât şi la 31.12.2010, S.C. Brazi Industrial Parc S.A. Negoieşti a menţinut în mod eronat în soldul contului 4118 “Clienţi incerţi” suma de 77.390,71 lei reprezentând creanţe neîncasate de la 4 clienţi, care conform comunicării Oficiului Registrului Comerţului, erau radiaţi din evidenţele acestuia.

În perioada 2004-2009, prin hotărâri ale Consiliului Judeţean Prahova unicul acţionar al S.C. Brazi Industrial Parc S.A. Negoieşti, s-a aprobat majorarea capitalului social al societăţii cu valoarea de 85.738.052,13 lei prin trecerea unor active din proprietatea privată a judeţului, ca aport în natură (active fixe corporale, piese de schimb, obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe şi materiale consumabile).

Valoarea bunurilor intrate în societate ca aport la capital, au fost evidenţiate doar în contul 1011 ”Capital subscris, neversat” la valoarea de preluare de 84.462.815 lei, fără aprobarea Adunării Generala a Acţionarilor. Ulterior, de asemenea fără aprobarea Adunării Generala a Acţionarilor, suma a fost diminuată cu 76.287.805 lei reprezentând pierderea înregistrată la vânzări sau cu reîncadrarea sumelor în rezerve, înregistrări contrare Ordinului MFP nr.1752/2005 pentru aprobarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, în vigoare la data efectuării operaţiunilor economice.

Astfel, la 31.12.2008, capitalul subscris şi vărsat a fost de numai 8.875.010 lei (confirmat de către Oficiul Registrului Comerţului), contrar prevederilor art.215 din Legea nr.31/1990 privind societăţile comerciale, conform cărora bunurile reprezentând aport la capitalul social se evaluează de către experţi evaluatori.

Şi în anul 2010 capitalul social a fost diminuat cu 1.054.997 lei, reprezentând pierderea de valoare în urma evaluării bunurilor în vederea vânzării, de asemenea înregistrare contrară normelor de reglementare.

La nivelul S.C. Brazi Industrial Parc S.A. a fost încheiat în anul 2008 un contract de achiziție publică nr. 240/31.07.2008 pentru „asistență juridică în vederea recuperării sumei de 2.000.000 lei din scrisoarea de garanție bancară de bună execuție nr. 4160/13.07.2006” cu un cabinet de avocatură prin atribuirea directă de către directorul general, care a avut și calitatea de președinte al Consiliului de administrație, în totală lipsă de transparență, generând cheltuieli inutile, nejustificate și nelegale. La control s-a stabilit că prin încheierea în mod nelegal a acestui contract, societatea a fost prejudiciată cu suma de 80.255,06 lei (70.000 lei – creanță conform titlului executoriu și 10.255,06 lei – cheltuieli efectuate cu executarea silită).

Atribuirea contractelor de cesiune şi închiriere a fost făcută fără a se respecta prevederile legale privind concesionarea şi închirierea bunurilor prin licitaţie publică aşa cum se prevede la art. 123(2) din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale. Contractele au fost atribuite în mod direct pe baza solicitărilor agenţilor economici, prin negociere plecând de la preţul minim aprobat prin hotărâre a Adunării Generale a Acţionarilor. În contractele încheiate nu se prevăd clauze clare şi concrete privind politica de dezvoltare a societăţii. În concluzie, prin practicarea unui management de administrare a societăţii necorespunzător nu au fost realizate venituri estimate la nivelul de 192.287 lei în cazul a 3 contracte, societatea neîndeplinindu-şi în totalitate atributele pentru care a fost creată, în sensul dezvoltării zonei şi crearea de locuri de muncă prin atragerea de investitori care să realizeze investiţii în domeniile prevăzute de OG nr. 65/2001.

– referitor la vânzări de active şi alte bunuri, la control s-a constatat că gestionarea patrimoniului S.C. Brazi Industrial Parc S.A. nu s-a făcut în condiţii de bună gestiune financiară, care să asigure economicitatea, eficacitate şi eficienţă în utilizarea fondurilor publice şi administrarea patrimoniului, situaţie susţinută de aspectele constatate în operaţiunile de vânzare de materiale consumabile, deşeuri, obiecte de inventar, în care vânzările s-au realizat la preţuri inferioare valorilor celor stabilite prin rapoartele de evaluare, după cum urmează:

Prin contractul încheiat între S.C. Brazi Industrial Parc S.A., în calitate de vânzător şi un agent economic, în calitate de cumpărător, au fost vândute prin licitaţie deschisă cu strigare “ materiale consumabile, piese schimb, obiecte de inventar şi ambalaje din depozit” la preţul de 1.000.000 lei, în condiţiile în care valoarea contabilă a acestor bunuri era de 2.756.994,52 lei, iar cea stabilită de evaluator de 1.701.998,00 lei; în raport cu valoarea stabilită de evaluator s-a realizat o vânzare ineficientă pe fondul unor nereguli şi abateri care, în condiţiile unui control intern eficient, nu s-ar fi produs.

În anul 2009, între S.C. Brazi Industrial Parc S.A., în calitate de vânzător şi un agent economic, în calitate de cumpărător, a fost încheiat un contract de vânzare – cumpărare, având drept obiect „bunuri casate, aferente staţiei electrice de 35 Kv, în cantităţile din raportul de evaluare întocmit în vederea vânzării, cu obligativitatea efectuării lucrărilor de dezafectare/dezmembrare şi ecologizarea suprafeţei de teren aferente staţiei electrice (3102,00m.p.)”. Pe fondul unui control intern nefuncţional şi ineficient, documentele întocmite cu ocazia operaţiunilor de cântărire au fost întocmite necorespunzător, iar membrii comisiei pentru dezmembrare , verificare şi cântărire şi-au asumat unele operaţiuni la care nu au participat şi pe care nu le-au efectuat.

– acordarea de avansuri către furnizorii de servicii în cote peste baremurile prevăzute de legislaţie, astfel că la data controlului s-au înregistrat avansuri acordate necuvenit de 939.556,99 lei justificate ulterior prin contraprestaţii.

Plata nelegală a sumei de 2.400 lei reprezentând indemnizație netă acordată membrilor comisiei de analiză a contractelor încheiate de SC Brazi Industrial Parc SA, membrii desemnați din cadrul reprezentanților Adunării Generale a Acționarilor, pentru care s-au virat la buget contribuții angajat în sumă de 1.020 lei și contribuții angajator în sumă de 925 lei.

Decontarea prin situații de plată pentru 6 obiective de investiții de sume nelegale la nivel de 108.861,54 lei către 4 prestatori de lucrări prin plata nejustificată de cantitați de lucrări neexecutate, prețuri de materiale supraevaluate și elemente de cheltuieli sau operațiuni care nu au legătură cu lucrarea.

Prin “Regulamentul de achiziții de produse, lucrări și servicii” elaborat de SC Brazi Industrial Parc SA, aprobat prin hotărârile AGA nr. 20/11.10.2007 și nr. 20/25.03.2009, societatea nu și-a însușit respectarea prevederilor OUG nr. 34/2006 privind achizițiile publice și a Normelor de aplicare a acestea, aprobate prin H.G. 925/2006, bazându-se pe o opinie exprimată de ANRMAP prin adresa nr. 2844/22.05.2007 în care precizează că, întrucât SC Brazi Industrial Parc SA are calitatea de “întreprindere publică”, conform art. 8 lit. d din OUG 34/2006, în conformitate cu art. 229 alin.(2) și art. 235, “apreciem că SC Brazi Industrial Parc SA trebuie să aplice prevederile OUG 34/2006 doar pentru “energie”.

Inventarierea elementelor patrimoniale și înregistrarea în evidența contabilă a rezultatelor acesteia nu s-a efectuat cu respectarea în totalitate a prevederilor legii. Vom reveni cu dezvaluiri senzationale privind caracatita mafiei gunoaielor si metodele/mijloacele inovatoare (de domeniul Spitalului Volia) privind furtul banilor publici si de sifonare. (Cristina T.).

 

 

 

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul