Criteriul National

Strategii eficiente pentru dezvoltarea unor canale de vânzări multi-channel

Strategii eficiente pentru dezvoltarea unor canale de vânzări multi-channel
august 22
13:42 2022

Companiile din România încep să abordeze tot mai mult un model de vânzare multi-channel. Acest lucru înseamnă că își organizează vânzările astfel încât să folosească mai multe canale de vânzări către clienți. ”Nu-ți pune toate ouăle în același coș” – spune un vechi proverb care se aplică foarte în activitatea de vânzări. Dacă o companie este prizoniera unui singur canal de vânzări, atunci există riscul major ca activitatea să aibă mult de suferit în cazul în care acel canal de vânzări începe să nu mai funcționeze la nivelul dorit.

 

O strategie de vânzări multi-channel înseamnă că vânzarea se realizează pe mai multe canale în același timp. În cazul în care unul din canale nu mai funcționează așa cum trebuie, firma se bazează în continuare pe celelalte canale de vânzări disponibile. Chiar dacă nivelul la care se află celelalte canale nu este cel mai ridicat, tot asigură supraviețuirea organizației prin care încasările pe care le generează canalele de vânzări ce funcționează bine.

 

Strategii eficiente de vânzări

Strategia de vânzări multi-channel se bazează pe existența a două sau mai multe canale de vânzări utilizate de companie. Printre cele mai frecvent folosite canale de vânzări se numără: vânzarea cu agenți – distribuție; vânzare en-gros din depozit; retail – magazine de vânzare; vânzări online – pe website, prin marketplace sau prin aplicație proprie.

 

În general, companiile dinamice care lucrau cu un singur canal de vânzări au făcut pașii necesari pentru a se extinde pe mai multe canale de vânzări. Spre exemplu, sunt magazine online care și-au dezvoltat și un magazin fizic sau chiar și-au construit o rețea de distribuție prin agenți de vânzări care caută clienți B2B. La fel, sunt companii mari din România, cu activitate foarte solidă de distribuție prin agenți, care au decis să-și construiască un magazin online prin care să vândă către persoanele fizice și care să ajute și la activitatea de distribuție. Uneori, aceste magazine online se construiesc sub un alt brand, astfel încât să nu fie direct transparent faptul că o companie își concurează distribuitorii prin intermediul unui magazin online.

 

Soluții CRM pentru creșterea vânzărilor

Astfel, crește numărul companiilor care adoptă aceste strategii de vânzare multi-channel. În activitatea companiilor cu focus puternic pe vânzări, aplicațiile software de tip CRM – Customer Relationship Management sunt printre cele mai importante. Aplicațiile de tip CRM au ca scop gestionarea relațiilor cu clienții afacerii. Aceste aplicații înregistrează informații despre relații cu clienții și oferă managementului o viziune cu privire la progresul vânzării. Într-o organizație cu orientare multi-channel, de cele mai multe ori, departamentul de vânzări pe canalul de distribuție B2B, cu agenți de vânzări, este cel care folosește cel mai mult funcționalitățile soluției CRM. Clienții magazinului online sunt înregistrați și administrați în platforma eCommerce, nu este nevoie de un program CRM pentru ei. Despre clienții de retail nu știm foarte multe informații, întrucât ei vin și achiziționează dintr-un magazin fizic. Dar despre clienții de distribuție se înregistrează cele mai multe informații în programul CRM: vizite, prezentări, oferte, telefoane, emailuri, discuții. Aceste informații sunt completate de către toți reprezentanții de vânzări ai companiei în sistemul CRM, pentru a fi folosite în momentul în care își organizează activitatea de sales.

 

Programele CRM permit organizarea activității pe criterii de eficiență și trasabilitate, astfel încât activitatea să fie organizată bine. Reprezentanții de vânzări se bazează și folosesc programele de tip CRM în activitatea lor, cu rezultate foarte bune. Beneficiile se obțin în urma unui proiect de implementare CRM. Acest proiect de implementare și configurare înseamnă că furnizorul va face toate operațiunile necesare astfel încât să personalizeze aplicația și să funcționeze conform fluxului de lucru al clientului. Există programe CRM în România, fie dezvoltate de furnizori români, fie furnizate de furnizori internaționali.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Criteriul

Criteriul

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul