Criteriul National

Studiu: Peste 1.000 de zboruri au fost întârziate sau anulate în ultimele 9 luni în România – Consumator

Studiu: Peste 1.000 de zboruri au fost întârziate sau anulate în ultimele 9 luni în România – Consumator
octombrie 18
04:35 2019
Peste 1.000 de zboruri au fost anulate sau au înregistrat întârzieri în ultimele 9 luni pe aeroporturile din România. Valoarea totală a compensaţiilor la care aceştia au dreptul anual, depăşeşte 35-40 milioane de euro, potrivit unei analize realizate de FlightClaim.ro și citate de Mediafax.

Cele mai multe zboruri întârziate sau anulate au fost înregistrate de Tarom, Wizz Air, Ryanair şi Blue Air. Destinaţiile cele mai afectate sunt Milano, Madrid, Roma, Larnaca şi Londra, potrivit analizei. „Lunile cele mai aglomerate sunt august şi ianuarie, în privinţa plângerilor”, a explicat consultantul în turism Razvan Pascu.

Cel mult 10% dintre românii aflaţi în situaţia unui zbor cu probleme ajung să îşi ceară drepturile de la companiile aeriene, iar restul de 90% să solicite compensaţiile de 250, 400 sau 600 de euro, în funcţie de distanţa zborului. Între 20 şi 50 de cereri de compansare ajung zilnic către firma olandeză cu sediul în România, FlightClaim.ro, iar în perioada de vară aceasta a înregistrat o cerere la fiecare 30 de minute.

De la începutul anului până în prezent, în România, cele mai multe zboruri problematice au fost înregistrate în ianuarie, când peste 180 de zboruri au înregistrat întârzieri de minim 3 ore, dar şi în august când 170 de zboruri low cost sau charter au întârziat sau au fost anulate.

„Sunt tot mai multe situaţii în care companiile aeriene fac tot ce pot ca să nu plătească pasagerilor compensaţiile la care sunt eligibili, aşa că de multe ori se ajunge în instanţă cu companiile aeriene. În momentul acesta Flight Claim are peste 100 de procese, doar în România şi cred că e important ca pasagerii să înţeleagă că este posibil ca tot acest proces să dureze mai mult, dar şi companiile aeriene să înţeleagă din ce în ce mai des că nu prea mai e de glumă şi cumva chiar trebuie să ajungă să plătească toate companesaţiile la care sunt elegibili pasagerii, conform regulametului european”, a mai afirmat joi, Răzvan Paşcu.

La nivel european, numărul zborurilor cu probleme a crescut cu 40%. În anul 2018 peste 4,5 milioane de pasageri au fost afectaţi de anularea sau întârzierea zborurilor, ceea ce înseamnă compensaţii în valoare de aproape 2 miliarde de euro.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei