Criteriul National

Subcultura

Subcultura
ianuarie 20
18:42 2017

b

Mulți dintre sociologii de azi sau dintre intelectuali ar spune că România ultimilor 27 de ani este dominată de subcultură. Însă vina sau anatema nu poate fi aruncată numai asupra ultimilor 27 de ani.

Este adevărat că din 1990 încoace, adică din momentul în care „rumânul” simplu a avut acces la nenumăratele programe tv, televiziunile comerciale, adică tocmai acelea ale căror emisiuni sunt vizionate asiduu de majoritatea cetățenilor, nu s-au preocupat deloc de actul de cultură. Cu excepția PRO TV, care într-o perioadă preluase emisiunea regretatului Iosif Sava, Serata muzicală, de la TVR 2, punând-o într-un nou format. Occidental, capitalist, ceva de genul emisiunilor culturale de la ARTE sau de la France 2.

În goana după rating a fost chiar o perioadă în care televiziunea națională a renunțat la actul cultural, însă în ultimii ani putem remarca o revigorare a programelor destinate educării și informării publicului telespectator.

Așa cum spuneam la început, vina nu poate fi aruncată doar pe ceea ce s-a petrecut din 1990 încoace. Menționând că și sistemul de învățământ a devenit din ce în ce mai puțin preocupat de cultura generală și mai axat pe educația științifică și educația civică. Fapt care a contribuit din plin la starea de subcultură a nației române din zilele noastre.

Vina însă aparține primordial, în principal, celor 45 de ani de comunism. Sau socialism. Prea mult materialism didactic în detrimentul spiritualismului didactic. Nu avea cum asemenea abordare să nu lase urme.

Și apoi un alt factor important a fost școlirea peste rând a tuturor nerozilor. Cei cu patru clase au fost înscriși la facultatea Ștefan Gheorghiu, la școlile militare, de miliție sau de securitate vegheate de Partidul Comunist Român, avid să își mărească resursa de cadre de nădejde, dat fiind faptul că la 23 august 1944 număra doar 1000 de membri.

Alții din lumea satelor, cu un pic de intelect peste media generală, au făcut câte șapte sau opt clase. Dacă îi întrebi azi ei se laudă că sunt școliți, că au carte, că au învățat atât din sistemul educațional comunist cât și din viață.

Rahat cu perje! Toți sunt niște proști, niște inculți, dominați de aceleași idealuri gregare, de punga de făină, mălai, orez, zahăr, de sticla de ulei, de cartonul de ouă, de cei 5,5% primiți în plus la pensie cu fiecare schimbare de guvern.

Mai grav este că toți inculții ăștia votează. Și subcultura se generalizează. Iar la această generalizare s-au înhămat toate televiziunile comerciale. Fie că vorbim despre hapilica lui Măruță de la Pro TV, despre Mireasă pentru fiul meu și Acces direct de la Antena 1, Wowbiz, Te vreau lângă mine și Bravo! Ai stil – de la Kanal D, emisiunea lui Capatos și matinalul celor doi imbecili de la Antena 1, despre emisiunile cretinopate de la Antena Stars sau despre dezbaterile alarmiste de la România TV și Antena 3, toate sunt preocupate de păstrarea gradului de subcultură sau de cultură de mahala a publicului privitor.

Din păcate, majoritatea celor care privesc emisiunile respective este una tâmpă, lipită toată ziua de ecranul televizorului, zgâită la poveștile lacrimogene și insipide care se derulează pe micul ecran și care nu dorește să se deștepte.

a

Românii de rând au ajuns să trăiască într-o stare vegetativă. Ca o legumă sau ca o plantă ce aparține decorului, rumegând ceea ce i se oferă, fără a gândi cu adevărat la ceea ce vizionează.

Am ajuns să ne fie silă de o asemenea nație, care este condusă de telecomanda televizorului, de emisiunile scabroase ale televiziunilor comerciale, și care votează în consecință. Adică prost, subcult, cretin!

Sursa foto PliegoSueltoespacosubcultura.com

Redacția ziarului Criteriul Național mulțumește domnului Hristo Botev pentru excelentul material oferit în exclusivitate!

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo