Criteriul National

TABLETA – moft sau necesitate pentru copii?

TABLETA – moft sau necesitate pentru copii?
aprilie 21
09:32 2015

Tehnologiile moderne sunt tot mai prezente în casele a numeroși români, iar copiii acestora intră vrând-nevrând în contact cu ele încă de la naștere. Din această cauză s-a ajuns ca micuții să fie foarte abili la vârste tot mai fragede, în a butona și manevra gadgeturile. Psihologii avertizează că acest lucru este benefic pentru copii, doar dacă sunt respectate anumite condiții și aplicațiile sunt conforme cu vârsta celor în cauză.

Conform cu ultimile studii în cercetarea psihologică, ce-i vizează pe micii utilizatori de gadgeturi, relevant  și îngrijorător totodată, este faptul că tot mai mulți copii petrec ore în șir în fața laptop-urilor sau mai nou, a tabletelor, mult mai ușor de manevrat. Psihologii trag un semnal de alarmă cu privire la aceste practici menite să ”cumințească copilul și să readucă liniștea în casă”, susținând că pot provoca grave tulburări de comportament. Copii trebuie să ia contact cu jocuri și jucării specifice vârstei, care să le stimuleze toate abilitățile și simțurile și nu să stea ațintiți la televizor sau tabletă. Acestea nu-i vor ajuta să verbalizeze sau să relaționeze, ci mai degrabă îi transformă în personalități inactive social. Totuși, tabletele, smartphon-ul sau laptop-ul, trebuie să facă și ele parte din programul de dezvoltare al copilului. Acestea dezvoltă capacitatea de atenție, de memorie. Un copil ar trebui să fie mereu implicat în activități de joc care să îl ajute să evolueze, iar părinții să fie atenți la acesta și totodată implicați. Copiii zilelor noastre sunt firi deschise spre nou și dornice de cunoaștere și de aceea, susțin experții, nu trebuie să-i privăm de nimic, dar în limitele normalului. Implicarea părinților în observarea capacităților cognitive ale copilului lor, trebuie să fie una activă. Cu cât aceștia își implică copiii în activități zilnice specifice vârstei, cu atât statul pe mult dorita tabletă devine doar ceva trecător și nu reprezintă o necesitate pentru copil. El va învăța că este un obiect pentru joacă, dar nu pentru a-l ține fixat ore în șir. Cu cât nu se cedează tendinței generale dea cumpăra, pentru că are toată lumea, cu atât copilul va descoperi adevărata lume a jocurilor și jucăriilor, gata să le dezvolte autonomia și gândirea.

 

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo