Criteriul National

Taina Sfanta a Impartasaniei

aprilie 06
12:04 2017

Taina Sfanta a Impartasaniei

Astazi in ortodoxie exista diverse pareri precum si practici referitor la administrarea mai deasa sau mai rara a Sf. Euharistii. Trebuie luat in considerare faptul ca efectele Sfintei Impartasanii nu depind de numarul de impartasiri, ci de cat sunem de pregatiti sufleteste pentru a le primim. Traditia bisericeasca nu indica nimanui sa vina la impartasire fara pregatirea necesara. Prima dintre acestea o reprezinta Taina Spovedaniei, prin care se face curatirea sufletului. Niciodata, de-a lungul timpului nu s-au stabilit anumite perioade in care sa se impartaseasca credinciosii, ci a fost lasata la alegerea acestora, in functie de dorinta si pregatirea lor. Porunca a 4-a bisericeasca spune ca tine de datoria noastra sa ne impartasim de 4 ori pe an in cele 4 posturi, sau daca nu avem aceasta posibilitate, macar o data pe an, in postul Sfintelor Pasti. Credinciosii se pot impartasi nu doar in timpul posturilor, ci oricand simt nevoia, pregatindu-se initial prin Spovedanie.           Nu este obligatoriu sa intram in post pentru a ne impartasi, ci putem face acest lucru oricand simtim noi nevoia. Este foarte bine ca o persoana sa se poata impartasi cat mai des, insa nu fara pregatire corespunzatoare. Nu conteaza cat de des sau de rar exista impartasire, ci pregatirea cu care o primim. Exista Spovedanie care poate fi fara Impartasanie, insa niciodata Impartasanie fara Spovedanie.

Inainte de Sf. Impartasanie trebuie tinut post sufletesc si trupesc minimum 3 zile, exceptie facand bolnavii, care nu pot decat o zi sau deloc. Exista insa diferenta intre impartasirea in timpul posturilor si cea in dulce. Daca ne impartasim in post, trebuie sa postim atat inainte, cat si dupa ce ne-am impartasit, adica sa tinem tot postul. Exceptie fac, bineinteles, bolnavii si batranii, care trebuie sa dezlegare de la duhovnic. In ziua in care ne impartasim nu este permis sa mancam sau sa bem, iar dupa Sfanta Impartasanie se ia anafora, apoi putin vin ca sa se clateasca gura si de asemenea sa se inghita Sf. Impartasanie. Dupa ce ne-am impartasit daca mai este inca post, nu este bine sa mancam dulce. Daca postul s-a terminat, atunci putem manca de dulce.

Mana preotului trebuie sarutata dupa fiecare Sfanta Liturghie, in momentul miruitului, deoarcece este dreapta ce binecuvinteaza si sfinteste, este cea prin care lucreaza harul Duhului Sfant, iar preotul la fiecare Sfanta Liturghie se impartaseste.

Primirea Sf. Impartasanii de catre persoanele inconstiente. Primirea Sf. Impartasanii este strans legata de Spovedanie si pe patul mortii. Cel care este inconstient nu se poate impartasi oricum. In egala masura este legata si de vointa persoanei in cauza. Nu trebuie refuzata niciodata impartasania pe patul de moarte, insa se face doar cu conditia ca muribundul sa fie cel care a solicitat-o. Chiar daca a cerut-o inainte de a ramane inconstient, acesta nu poate fi impartasit deoarece nu isi poate marturisi pacatele. Preotul trebuie sa aiba mare grija la impartasirea muribunzilor inconstienti. Chiar daca muribundul a fost un bun credincios, fiind inconstient, nu se cade sa ii administram Sf. Impartasanie, deoarece ii lipseste vointa. Exista posibilitatea ca de la ultima Spovedanie, respectivul crestin sa fi savarsit pacate de care nici preotul, nici membrii familiei nu au cunostiinta si nici cel in cauza nu le poate spune. Si, chiar daca ceilalti le-ar sti, marturisirea pacatelor si primirea Sfintei Euharistii este un act de vointa si raspundere personala, deci nu se face prin intermediari. Impartasirea nu trebuie lasata niciodata pana in ultima clipa a vietii. Ea trebuie sa se dea spre viata si niciodata spre moarte. Cat despre impartasirea unui om bolnav, cu atat mai mult acesta trebuie impartasit pentru a nu pleca nepregatit spre scaunul de judecata.

De asemenea, nu are nici o importanta in ce zi a saptamanii te-ai impartasit, ci ceea ce conteaza este modul in care ai luat Sf. Trup si Sf. Singe al Mantuitorului. Porunca a patra bisericeasca spune sa ne spovedim si sa ne impartasim cel putin in cele patru posturi mari ale anului si ori de cate ori ne simtim constiinta incarcata. Un lucru trebuie bine stiut, si anume acela de a nu lua Sf. Impartasanie fara sa ne fi spovedit in prealabil. Exista credinciosi care vin si iau Sfintele Pasti si considera ca au luat Impartasanie, insa este o mare diferenta intre Sfintele Pasti (paine si vin sfintite prin rugaciunea preotului) si Sfanta Impartasanie care este Insusi Trupul si Sangele Domnului Iisus Hristos.

 

Comentarii

Comentarii

Despre autor

SmartSEO

SmartSEO

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu