Criteriul National

Taina Sfanta a Impartasaniei

aprilie 06
12:04 2017

Taina Sfanta a Impartasaniei

Astazi in ortodoxie exista diverse pareri precum si practici referitor la administrarea mai deasa sau mai rara a Sf. Euharistii. Trebuie luat in considerare faptul ca efectele Sfintei Impartasanii nu depind de numarul de impartasiri, ci de cat sunem de pregatiti sufleteste pentru a le primim. Traditia bisericeasca nu indica nimanui sa vina la impartasire fara pregatirea necesara. Prima dintre acestea o reprezinta Taina Spovedaniei, prin care se face curatirea sufletului. Niciodata, de-a lungul timpului nu s-au stabilit anumite perioade in care sa se impartaseasca credinciosii, ci a fost lasata la alegerea acestora, in functie de dorinta si pregatirea lor. Porunca a 4-a bisericeasca spune ca tine de datoria noastra sa ne impartasim de 4 ori pe an in cele 4 posturi, sau daca nu avem aceasta posibilitate, macar o data pe an, in postul Sfintelor Pasti. Credinciosii se pot impartasi nu doar in timpul posturilor, ci oricand simt nevoia, pregatindu-se initial prin Spovedanie.           Nu este obligatoriu sa intram in post pentru a ne impartasi, ci putem face acest lucru oricand simtim noi nevoia. Este foarte bine ca o persoana sa se poata impartasi cat mai des, insa nu fara pregatire corespunzatoare. Nu conteaza cat de des sau de rar exista impartasire, ci pregatirea cu care o primim. Exista Spovedanie care poate fi fara Impartasanie, insa niciodata Impartasanie fara Spovedanie.

Inainte de Sf. Impartasanie trebuie tinut post sufletesc si trupesc minimum 3 zile, exceptie facand bolnavii, care nu pot decat o zi sau deloc. Exista insa diferenta intre impartasirea in timpul posturilor si cea in dulce. Daca ne impartasim in post, trebuie sa postim atat inainte, cat si dupa ce ne-am impartasit, adica sa tinem tot postul. Exceptie fac, bineinteles, bolnavii si batranii, care trebuie sa dezlegare de la duhovnic. In ziua in care ne impartasim nu este permis sa mancam sau sa bem, iar dupa Sfanta Impartasanie se ia anafora, apoi putin vin ca sa se clateasca gura si de asemenea sa se inghita Sf. Impartasanie. Dupa ce ne-am impartasit daca mai este inca post, nu este bine sa mancam dulce. Daca postul s-a terminat, atunci putem manca de dulce.

Mana preotului trebuie sarutata dupa fiecare Sfanta Liturghie, in momentul miruitului, deoarcece este dreapta ce binecuvinteaza si sfinteste, este cea prin care lucreaza harul Duhului Sfant, iar preotul la fiecare Sfanta Liturghie se impartaseste.

Primirea Sf. Impartasanii de catre persoanele inconstiente. Primirea Sf. Impartasanii este strans legata de Spovedanie si pe patul mortii. Cel care este inconstient nu se poate impartasi oricum. In egala masura este legata si de vointa persoanei in cauza. Nu trebuie refuzata niciodata impartasania pe patul de moarte, insa se face doar cu conditia ca muribundul sa fie cel care a solicitat-o. Chiar daca a cerut-o inainte de a ramane inconstient, acesta nu poate fi impartasit deoarece nu isi poate marturisi pacatele. Preotul trebuie sa aiba mare grija la impartasirea muribunzilor inconstienti. Chiar daca muribundul a fost un bun credincios, fiind inconstient, nu se cade sa ii administram Sf. Impartasanie, deoarece ii lipseste vointa. Exista posibilitatea ca de la ultima Spovedanie, respectivul crestin sa fi savarsit pacate de care nici preotul, nici membrii familiei nu au cunostiinta si nici cel in cauza nu le poate spune. Si, chiar daca ceilalti le-ar sti, marturisirea pacatelor si primirea Sfintei Euharistii este un act de vointa si raspundere personala, deci nu se face prin intermediari. Impartasirea nu trebuie lasata niciodata pana in ultima clipa a vietii. Ea trebuie sa se dea spre viata si niciodata spre moarte. Cat despre impartasirea unui om bolnav, cu atat mai mult acesta trebuie impartasit pentru a nu pleca nepregatit spre scaunul de judecata.

De asemenea, nu are nici o importanta in ce zi a saptamanii te-ai impartasit, ci ceea ce conteaza este modul in care ai luat Sf. Trup si Sf. Singe al Mantuitorului. Porunca a patra bisericeasca spune sa ne spovedim si sa ne impartasim cel putin in cele patru posturi mari ale anului si ori de cate ori ne simtim constiinta incarcata. Un lucru trebuie bine stiut, si anume acela de a nu lua Sf. Impartasanie fara sa ne fi spovedit in prealabil. Exista credinciosi care vin si iau Sfintele Pasti si considera ca au luat Impartasanie, insa este o mare diferenta intre Sfintele Pasti (paine si vin sfintite prin rugaciunea preotului) si Sfanta Impartasanie care este Insusi Trupul si Sangele Domnului Iisus Hristos.

 

Comentarii

Comentarii

Despre autor

SmartSEO

SmartSEO

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro