Criteriul National

Cum să-ți targetezi clienții ideali prin reclamele plătite în Social Media

Cum să-ți targetezi clienții ideali prin reclamele plătite în Social Media
noiembrie 10
15:01 2020

Promovarea plătită pe Social Media este la fel de importantă ca prezența organică pe aceste platforme. Cu ajutorul acesteia, poți ajunge la cât mai mulți potențiali clienți și îți poți face business-ul mai vizibil. Având în vedere că oamenii sunt din ce în ce mai activi pe rețelele sociale, este mult mai ușor să ajungi la ei acum, printr-o definire a publicului-țintă și o targetare corectă.

Un alt avantaj al reclamelor plătite în Social Media este faptul că rezultatele apar foarte repede și putem vedea diferența încă din primele zile de derulare a campaniilor, dar și faptul că sunt ușor de analizat și interpretat.

Ce întrebări trebuie să îți pui înainte de a începe targetarea

 

  • Cine este publicul țintă?

 

De la această întrebare trebuie să pornim, pentru a reuși să înțelegem cu adevărat cui ne adresăm. Fiind activi în Social Media milioane de oameni, este important să delimităm foarte clar cui vrem să ne adresăm.

Stabilește categoria de vârstă din care face parte publicul tău – așa vei putea înțelege cum să te adresezi și ce tone of voice să folosești. Produsul sau serviciul tău targetează în mod special femei sau bărbați? Sau poate acesta nu este un criteriu. Hobby-urile și preferințele publicului tău sunt importante și te poți lega de ele pe parcurs – poate vei putea încheia un parteneriat benefic pentru aceștia. Stabilește până la cele mai mici detalii: în ce mediu locuiesc, în ce medie salarială se încadrează, dacă sunt părinți, proaspăt căsătoriți etc.

 

  • Cum pot să descriu un client ideal pentru produsul / serviciul meu?

 

Simplu! Începe prin a îți contura un customer persona. Creează avatarul perfect pentru clienții tăi ideali – pune-i un nume fictiv, descrie-l din orice punct de vedere: vârsta, unde locuiește, nivelul de educație, ce job are, ce medie salarială are, ce îi place să facă în timpul liber, pasiuni etc. Fă o descriere cât mai detaliată pentru a înțelege stilul de viață al consumatorilor. Poți avea chiar și mai multe customer persona, în funcție de segmentele cărora se adresează produsul tău: poate clienții tăi au aceeași vârstă și medie salarială, dar pasiuni și hobby-uri diferite. Conturează aceste lucruri și te vor ajuta în targetarea clienților ideali.  

Targetarea clienților în Social Media

Audiența în Social Media

Publicul țintă pe care îl selectezi pentru fiecare campanie din online poartă numele de audiență. Aceasta poate să fie specifică, în funcție de produsul sau serviciul promovat. Poți să introduci aici cât mai multe date relevante despre clienții tăi, din întrebările la care ai răspuns mai sus: vârstă, medie salarială, job, hobby-uri etc.

targetarea-clientilor-reclame-platite-agentie-digital-marketing-marketiu2

Alege caracteristicile audiențelor pe Facebook

Îți poți targeta potențialii clienți în funcție de diferite caracteristici

  • Locația: orașul, țara, poți alege dacă locuiesc sau lucrează în zona selectată, poate chiar în funcție de locația ta – atunci când trec prin zona selectată, le va apărea ad-ul tău;
  • Demografic: poți alege vârsta, venitul, genul, statutul etc.;
  • Interese: de exemplu, dacă ai un restaurant cu mâncare vegetariană, poți selecta oamenii care se arată interesați de mâncare vegetariană sau vegană, healthy lifestyle.

Este important să îți acorzi timpul suficient pentru a face această targetare și a te asigura că ai ales clienții ideali, astfel încât să nu irosești resurse. Pentru început poate dura mai mult, dar beneficiul este că poți salva audiența creată pentru campaniile viitoare, în cazul în care vei targeta același public.

Acum că ai întrebările de la care trebuie să pornești, sperăm că ești pregătit să îți începi targetarea clienților ideali în online. Iar dacă ai nevoie de ajutor, agenția de Digital Marketing Marketiu te poate ajuta cu asta. :)

 

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

marketiuagn

marketiuagn

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul