Criteriul National

Tehnici de amestecare a cafelei

Tehnici de amestecare a cafelei
decembrie 10
12:31 2016

Ai observat vreodata ca de pe rafturile supermarketurilor poti sa cumperi, in general, amestecuri de cafea? Daca boabele de cafea cu o singura origine sunt atat de grozave, de ce ai vrea un amestec?

Exista multe motive pentru care se creeaza amestecuri, dar cele doua principale se refera la producerea unui amestec cu o aroma mai grozava decat partile individuale (intregul este mai bun decat suma partilor) ori pentru ca marile rotiserii sa economiseasca bani prin imbinarea de cafea scumpa cu boabe ieftine si inferioare.

Presupunand ca esti un expert in cafea care cauta excelenta in calitate, permite-mi sa-ti explic arta amestecarii prin utilizarea unei analogii cu parfumuri. Cand fabricantul de parfumuri creeaza un nou produs, acesta se gandeste la aroma care poate avea trei note: mari, mijlocii si mici.

  • Nota superioara este creata din aromele care lasa prima impresie. Acestea sunt arome vii si intense, ca, de exemplu, citricile si ghimbirul, dar se evaporeaza rapid.
  • Notele mijlocii se remarca, fiind mai dulci si reprezinta “inima” parfumului – spre exemplu, trandafirul sau levantica.
  • In cele din urma, cand notele milocii nu mai sunt la fel de puternice, notele mici ies in evidenta, ca moscul sau rasina din plante. Acestea ofera profunzime si rezistenta parfumului, jucand rol de fixator, facand intregul parfum sa persiste pentru o perioada mai lunga de timp.

Cei de la Cafe Star Romania, ne spun ca fel ca parfumul, cafeaua are diferite arome care se pot imbina pentru a crea o experienta placuta per total. In trecut am discutat despre cum sunt definite calitatile cafelei, ca aroma, gustul, textura, aciditatea si gustul remanent. O cafea poate fi prea tare, facand-o sa se plaseze singura intr-o categorie, dar acest lucru ar putea sa o faca perfecta intr-un amestec. De asemenea, diferitele cafele din amestec pot fi prajite la diferite grade, facand ca cele mai bune calitati ale fiecareia sa iasa la iveala.

Notele mari din cafea sunt acelea intense, acide, florale, citrice sau cu scortisoara, reprezentand diferite tipuri, savori si arome. Unele tipuri de cafea contin o concentratie mare din aceste note mari, fiind mai bune intr-un amestec. Ce e grozav atunci cand iti amesteci propria cafea e ca posibilitatile sunt nelimitate – experimenteaza pentru a gasi aroma de cafea pe care o preferi.

  • Pentru o cafea de calitate din America Centrala (Guatemala, Panama), Mexic, Yemen sau Etiopia, foloseste 25% pentru amestec.
  • Nota de mijloc ar trebui sa reprezinte 50% din amestec. Aceasta reprezinta continutul de ulei al cafelei determinat de cum se simte in gura. Variante bune de incercat sunt cele braziliene sau columbiene.
  • In cele din urma, nota de jos ar fi aromele de ciocolata, nuci, caramel, pamantoase, care reprezinta 25% din restul de amestec. Pentru mai mult dulce, foloseste una indoneziana, ca Sulawesi ori Sumatra Premium. Pentru un gust pamantos, incearca Monsooned Malabar din India, iar o Sumatra mai veche poate si ea sa ofere o aroma unica. Din nou, posibilitatile sunt nelimitate.

Inapoi la supermarket, probabil ca vei observa tipurile de amestec pentru micul dejun, care sunt realizate dintr-un procentaj ridicat de cafele acide sau boabe prajite italieneste, care sunt facute dintr-un corp inchis la culoare, prajit cu note pamantesti. De asemenea, daca strangi punga de cafea usor, mirosul ar trebui sa-ti spuna daca este o cafea prajita tare sau usor, floral.

Comentarii

Comentarii

Tags

Despre autor

Anca Maria

Anca Maria

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro