Criteriul National

Tehnologia avansată folosită în producția cauciucurilor de camion

Tehnologia avansată folosită în producția cauciucurilor de camion
septembrie 07
21:43 2023

Cauciucurile de camion au caracteristici speciale, absolut necesare pentru a putea asigura deplasarea în deplină siguranță a vehiculelor grele și livrarea la timp a mărfurilor pe care acestea le transportă.

Producătorii de astfel de cauciucuri sunt într-o permanentă competiție pentru a scoate pe piață produse cât mai performante, și așa s-a ajuns la dezvoltarea mai multor tehnologii avansate folosite pe scară largă, sau aflate încă în stadiu de cercetare.

Dacă vrei să știi care sunt aceste tehnologii folosite pentru fabricarea cauciucurilor de camion, nu trebuie decât să parcurgi până la final acest articol.

Cauciucurile cu o rulare redusă

Aceste cauciucuri au fost gândite pentru a reduce consumul de combustibil și emisiile de noxe, fără a afecta cu nimic performanțele de rulare. Rezistența mai scăzută de rulare a fost obținută în urma unor modificări aduse formei, profilului construcției și materialului din care sunt fabricate cauciucurile și a numeroaselor teste de performanță.

S-a ajuns astfel la o reducere cu 6% a consumului de combustibil, în comparație cu cauciucurile convenționale, precum și la scăderea emisiilor de dioxid de carbon.

Rezistența scăzută la rulare nu implică o aderență mai slabă și o distanță mai mare de frânare, din acest punct de vedere cauciucurile fiind la fel de eficiente ca cele convenționale.

Poți găsi astfel de modele în oferta de cauciucuri de camion de la Acvila România, iar cu ajutorul lor vei reduce costurile de exploatare autovehiculului.

Cauciucurile cu bandă de rulare regenerabilă

Uzura cauciucurilor este inevitabilă, iar orice șofer sau proprietar de camion își dorește ca acestea să aibă o durată de viață cât mai lungă. Pentru a le oferi satisfacție, producătorii au creat o nouă tehnologie revoluționară, pe baza căreia pot fi obținute cauciucuri a căror bandă derulare se regenerează pe măsură ce apare uzura.

Aceste cauciucuri conțin niște capsule cu un material compozit, care se eliberează treptat pe măsură ce banda de rulare se tocește, dând naștere astfel unui nou strat de protecție.

Această tehnologie nu este folosită încă în producția de masă, dar cercetările sunt în stadiu destul de avansat și nu va mai dura mult până când cauciucurile vor putea fi procurate din magazine.

Cauciucurile cu senzori inteligenți

Nu este vorba doar de niște simpli senzori de presiune – care au devenit obligatorii pentru toate mașinile produse după 2014 – ci de un sistem mai complex de monitorizare a stării cauciucurilor de camion. În cazul acestora este importantă atât presiunea, cât și temperatura, iar senzorii inteligenți au capacitatea de a măsura permanent acești indicatori.

Informațiile transmise de senzori pot fi afișate atât în bordul din cabina camionului, cât și pe telefon sau tabletă, prin intermediul unei aplicații mobile.

Senzorii inteligenți nu doar monitorizează presiunea și temperatura cauciucurilor, ci transmit și mesaje de avertizare când anvelopele sunt umflate prea tare sau prea puțin, precum și când temperatura depășește valorile normale.

Folosirea de compuși chimici speciali

O altă tehnologie frecvent folosită în producția cauciucurilor de camion constă în folosirea unor compuși chimici cu proprietăți speciale, care se adaugă în compoziția materialului de bază. Un astfel de element este siliciul, care reduce frecarea benzii de rulare cu partea carosabilă, diminuând astfel uzura și prevenind supraîncălzirea.

De asemenea, în compoziția cauciucurilor se adaugă diverși polimeri naturali sau sintetici, care le conferă mai multă elasticitate și le sporește adaptabilitatea la condiții de drum variate.

Așadar, tehnologia avansată folosită în producția cauciucurilor de camion are rolul de a asigura o calitate superioară și o performanță ridicată a acestora, în paralel cu reducerea consumului de combustibil și a emisiilor de noxe.

Deși prețul unor cauciucuri produse pe baza unor astfel de tehnologii sunt ceva mai mari față de prețurile cauciucurilor convenționale, investiția se va dovedi profitabilă prin prima economiei de combustibil generate și a duratei de viață mai mari.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Maria Popescu

Maria Popescu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

http://buyabilify.us.com/investasi-lanjut-pastikan-bahwa-awal-judi-slot-dapat-dimainkan/

http://www.ultraboost.us.com/gagasan-alek-stasiak-memenangkan-gelang-kedua-tahun-wsop-judi-slot-berjalan/

http://www.supreme-clothing.us.com/saat-bermain-judi-slot-kita-sudah-alami-dealer-baik-serta-jelek/

http://www.hermes-belt.us.com/spesifikasi-runner-up-acara-utama-world-series-of-judi-slot-darvin-moon-meninggal-pada-usia-56/

http://www.burberryoutlet-store.us.com/jawaban-philadelphia-fusion-hasil-turnamen-los-angeles-judi-slot/

https://www.charmspandora.us.com/opsi-memilih-tempat-duduk-dalam-permainan-judi-slot-mempengaruhi-hoki-kemenangan/

http://www.coachoutletonline-sale.us.com/tabel-batas-waktu-dari-semua-jackpot-hari-untuk-beberapa-judi-slot/

http://www.curryshoes.us.com/aturan-taruhan-judi-slot-california-dicabut-dari-diskusi-untuk-tahun-ini/

http://www.yeezyboost350v2shoes.us.com/analogi-pertaruhan-judi-slot-online-dari-awal-anda-pasang-taruhan/

http://www.filashoes.us.org/ketahui-kunci-mendapatkan-keuntungan-dari-agen-judi-slot-paling-dipercaya/

http://prozac.us.com/hitung-biaya-untuk-bermain-penting-untuk-kesuksesan-judi-slot/

http://www.air-max.us.com/imbas-harapan-positif-tentang-kesempatan-pot-judi-slot-yang-semakin-tinggi/

http://www.ralphlaurenoutlet.in.net/bagaimana-trick-mainkan-judi-slot-di-bawah-ini-panduan-judi-pemula/

http://www.louboutinshoes.in.net/pilah-bagian-dua-set-dan-perjalanan-pembicaraan-texas-judi-slot/

http://www.pandora-jewelrys.us.com/saran-penting-dalam-judi-judi-slot-online-untuk-naikkan-prosentase-win/

http://www.coach-factoryoutlets.us.com/taruhan-john-slapshot1085-forlenza-menangkan-wsop-online/

http://www.red-bottoms.us.com/celah-matt-berkey11_s4y-berkey-warga-las-vegas-judi-slot-mengalahkan-a-field-of-2-408/

http://www.michael-kors-handbags.us.org/tanggapan-bagaimana-argentina-lampropulos-pergi-ke-judi-slot-millionaire/

http://www.cheapmichaelkorshandbags.us.org/investasi-manajemen-perjudian-telah-memutuskan-mike-aponte-dipersilahkan-untuk-bermain/

http://synthroid.us.com/bagian-penting-analis-memprediksi-pendapatan-650-juta-tahunan-untuk-perjudian-online-michigan/

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul