Criteriul National

Tehnologia trebuie sa rezolve probleme, nu sa complice solutii

Tehnologia trebuie sa rezolve probleme, nu sa complice solutii
mai 30
11:00 2019

Cele mai entuziasmante idei se găsesc pe comunitățile de crowdfunding. Antreprenori cu experiență limitată sau chiar deloc iau în piept procesul de producție din dorința de a-și promova produsul. Majoritatea produselor pornesc cu cele mai bune intenții: simplificarea vieții.

 

Unul dintre cele mai de succes produse născute dintr-o campanie de crowdfunding se numește Pebble. Pentru cei care își aduc aminte, Pebble este considerat produsul care a creat piața de ceasuri inteligente. La nivel de design nu era o piesă de artă. Caracterul dreptunghiular, ecranul monocrom și extrem de pixelat l-au transformat într-un gadget adorat de către pasionații de tehnologie. Nu la puțin timp după, marii producători de telefoane mobile au sesizat oportunitatea și au început să creeze propriile versiuni. Mai rafinate și cu mai multe funcții, acestea au făcut Pebble Watch irelevant și, din păcate, au pus acest nume în istorie – Pebble avea să fie cumpărat de către Fitbit, producătorul de brățări fitness inteligente.

 

Pebble a demonstrat că ceasurile inteligente pot simplifica viața. Pe lângă asta, a demonstrat că poate aduce un plus de valoare pentru fiecare utilizator. Astăzi, ceasurile inteligente sunt folosite pentru multiple operațiuni, cele mai populare fiind gestionarea notificărilor și monitorizarea exercițiilor fizice. Datorită evoluției tehnologiilor, ceasul inteligent se pregătește să devină modul prin care plătim cumpărăturile în magazine.

 

La polul opus de Pebble se află produsele care au mizat pe lucruri mai puțin tangibile. De cele mai multe ori, acestea apelează la emoția cumpărătorilor și mai puțin la logica existenței produsului respectiv. Un astfel de exemplu este Yashica și camera foto pe care au lansat-o în crowdfunding în 2018.

 

La prima vedere, Yashica Y35 are toate elementele pentru a deveni un succes. Are design-ul retro, accesorii care simulează cromatica a diferitor filme și, bineînțeles, numele Yashica. Mai mult, proiectul a strâns aproximativ $1 pe Kickstarter. Realitatea a fost diferită, pentru că ceea ce Yashica a lansat pe piață a fost un aparat foto de plastic, cu un senzor foarte mic, incapabil de a funcționa într-un mod predictibil. Pe scurt, produsul nu a satisfăcut nicio promisiune pe care a afișat-o în timpul campaniei susținute pe Kickstarter.

 

Campaniile de crowdfunding au arătat de-a lungul anilor că pot convinge extrem de multe persoane să contribuie la lansarea unui produs. Ce trebuie să învățați după cele două exemple de mai sus este că produsul trebuie să fie cu adevărat util pentru a avea succes pe o piață cu adevărat competitivă. De cele mai multe ori, lansarea pe Kickstarter poate duce la o dispariție rapidă a produsului, întrucât companiile chinezești sunt capabile de a copia și a fabrica produsul chiar și până la încheierea campaniei.

 

Indiferent de ce antreprenori alegeți să susțineți, acționați doar dacă sunteți 100% siguri că produsul va avea succes, rezolvând o problemă sau simplificându-ne viața. La fel cum mașina de spălat ne-a ajutat să avem haine curate și mai mult timp liber. La fel cum frigiderul ne-a ajutat să păstrăm alimentele. La fel cum friteuza ne-a ajutat să gătim fără a împrăștia ulei peste tot. La fel cum smartphone-ul ne ajută să ținem legătura cu cei dragi prin numeroase canale. Exemplele pot continua și la fel îmi doresc și pentru viitoarele produse de succes.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Nikolas

Nikolas

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei