Criteriul National

Tesla a trimis din China un prim transport de 7.000 de mașini Model 3 – IT

Tesla a trimis din China un prim transport de 7.000 de mașini Model 3 – IT
octombrie 30
12:49 2020
Tesla Motors a trimis un prim transport către Europa de la fabrica din Shanghai care produce din 2019. Mașinile au fost trimise cu vaporul și vor ajunge la final de noiembrie în portul belgian Zeebrugge, de unde vor fi transportate către piețele importante. Tesla a vândut 160.000 de mașini Model 3 anul trecut, iar mașina a fost în septembrie cel mai vândut model electric din Europa.

Până acum, mașinile Model 3 erau aduse în Europa de la fabrica din California, dar Tesla a ales să le exporte și din noua uzină de la Shanghai care a început producția în ianuarie 2019. De atunci au fost produse 85.000 de mașini și capacitatea săptămânală este de 3.500 – 4.000 de unități.

Mașinile vor ajunge peste o lună într-un port belgian și vor fi apoi transportate către piețe precum Germania, Franța, Italia, Spania, Portugalia, Elveția și Belgia.

Tesla Model 3 se vinde bine: cele mai recente date JATO arată că s-au livrat 15.700 de mașini în Europa în septembrie, cu 4.000 peste concurentul principal, modelul electric Renault Zoe. Model 3 și-a găsit mai mulți clienți decât Volkswagen Passat și BMW Seria 3 și nu a fost departe de mașini din top 10, precum Skoda Octavia care și-a găsit 18.200 de clienți.

Model 3 este disponibilă în trei variante, cu autonomie și performanțe diferite. Versiunea de bază costă 49.000 de euro fără aplicare subvențiilor, iar cea de top, 69.000 euro. Versiunea de bază promite o autonomie de 409 km, viteza maximă este de 225 km/h, iar timpul de accelerație de la 0, la 100 km/h este de 5,6 secunde. Versiunea cea mai scumpă, Performance, promite o autonomie de 530 km, dar are o accelerație excelentă (3,4 secunde de la 0, la 100 km/h și viteză maximă de 261 km/h.

Tesla mai vinde și Model S, cu prețuri de la 92.000 euro, dar și SUV-ul Model X, cu prețuri între 99.000 și 112.000 euro. La anul, clienții europeni ar trebui să primească mașinile Model Y comandate, fiind vorba de o versiune crossover a lui Model 3, cu două variante de putere și prețuri de 63.000, respectiv 70.000 euro.

Tesla Motors a vândut 367.000 de mașini în lume anul trecut, dintre care 192.000 în SUA

Surse: Electrek, Automotive News

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul