
Până acum, mașinile Model 3 erau aduse în Europa de la fabrica din California, dar Tesla a ales să le exporte și din noua uzină de la Shanghai care a început producția în ianuarie 2019. De atunci au fost produse 85.000 de mașini și capacitatea săptămânală este de 3.500 – 4.000 de unități.
Mașinile vor ajunge peste o lună într-un port belgian și vor fi apoi transportate către piețe precum Germania, Franța, Italia, Spania, Portugalia, Elveția și Belgia.
Tesla Model 3 se vinde bine: cele mai recente date JATO arată că s-au livrat 15.700 de mașini în Europa în septembrie, cu 4.000 peste concurentul principal, modelul electric Renault Zoe. Model 3 și-a găsit mai mulți clienți decât Volkswagen Passat și BMW Seria 3 și nu a fost departe de mașini din top 10, precum Skoda Octavia care și-a găsit 18.200 de clienți.
Model 3 este disponibilă în trei variante, cu autonomie și performanțe diferite. Versiunea de bază costă 49.000 de euro fără aplicare subvențiilor, iar cea de top, 69.000 euro. Versiunea de bază promite o autonomie de 409 km, viteza maximă este de 225 km/h, iar timpul de accelerație de la 0, la 100 km/h este de 5,6 secunde. Versiunea cea mai scumpă, Performance, promite o autonomie de 530 km, dar are o accelerație excelentă (3,4 secunde de la 0, la 100 km/h și viteză maximă de 261 km/h.
Tesla mai vinde și Model S, cu prețuri de la 92.000 euro, dar și SUV-ul Model X, cu prețuri între 99.000 și 112.000 euro. La anul, clienții europeni ar trebui să primească mașinile Model Y comandate, fiind vorba de o versiune crossover a lui Model 3, cu două variante de putere și prețuri de 63.000, respectiv 70.000 euro.
Tesla Motors a vândut 367.000 de mașini în lume anul trecut, dintre care 192.000 în SUA
Surse: Electrek, Automotive News