Criteriul National

Textul beletristic original cu scop didactic

Textul beletristic original cu scop didactic
octombrie 07
14:09 2016

 

 criteriul-national

   În intensul, firescul şi plãcutul efort al cadrului didactic de a veni în întâmpinarea doleanţelor şi nevoilor elevilor sãi, se ivesc în lumina cunoaşterii noi şi noi metode, tehnici, încercãri mai mult sau mai puţin reuşite sau durabile prin intermediul cãrora dascãlul modern cautã cãile cele mai potrivite de a pãtrunde în universul sinuos al copilului de vârstã şcolarã spre a-şi aduce o contribuţie bogatã în decorarea acestei lumi inocente.

          Multitudinea disciplinelor de studiu cuprinde şi câteva oaze privilegiate, cum ar fi limba românã şi limbile moderne. La umbra palmierilor generoşi, care apãrã fiinţa de soarele agresiv al bombardamentului cu noţiuni, teorii, formule, date, exerciţii şi probleme abstracte, fenomene, pãreri ş.a.m.d., se aflã aceastã zonã ce lasã ochiul sã pãtrundã în adâncimea cunoaşterii, atâta vreme cât imaginaţia învãţãcelului se elibereazã, comunicându-şi direct ori indirect trãirile, ideile, într-un cuvânt propria viaţã. « Limbã şi comunicare » exprimã, printr-o sintagmã succintã, un fenomen complex. Comunicãm continuu de la cea mai fragedã vârstã şi o vom face  tant que la terre durera. Cu cât o persoanã cunoaşte mai multe limbi, cu atât aripile sale sunt mai puternice, zborul planat oferindu-i noi şi uimitoare perspective.

          În procesul însuşirii unei limbi moderne se poate discuta aproape orice, importante fiind achiziţionarea unui lexic cât mai bogat, consolidarea principiilor gramaticale, observarea diferenţelor între limba maternã şi cea în cauzã, înţelegerea unui alt sistem de a gândi, poate, analizarea treptatã şi inerentã a unei alte lumi, civilizaţii de la care se pot învãţa cele bune, fiindcã în spatele unor noi coduri de comunicare se relevã alte popoare, alţi oameni, alte minţi creatoare. Sensibilizarea pe care o oferã textul este la fel de importantã întru evoluţia spiritualã a elevilor, aceastã idee animându-mã atunci când am decis sã scriu şi în scop didactic poezii în francezã, oferindu-le astfel un model demn de urmat. Toate aceste gânduri pentru cã :

Un matin, je  vis  à  l’horizon
un  point, tout  d’abord, puis  une  aile.
Un  lutin? Un  elfe? Mon  ozone?
Oh, un  oiseau  au  plumage –
éventail…

 

Bibliografie

Mitricã Doiniṭa, Textul beletristic original cu scop didactic, în Limbile strãine. Orizonturi deschise, Lucrãri ştiinṭifice, metodice şi practice, Ed. Sitech, Caracal, 2009

 

Sursa foto : recenziibeletristica.blogspot.com

Redacţia ziarului Criteriul Naţional mulţumeşte doamnei profesoare Mitrică Doina,CNA Regina Maria Constanţa pentru excelentul material oferit în exclusivitate

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro