Criteriul National

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

iunie 21
16:54 2015

 

Motto „Nu se poate să iei ultimul galben al unui sărac?…Mâna întinsă care nu spune o poveste nu primește pomană. Fii profesionist ce dracu  Maestrul Gheorghe Dinica ( 1 ianuarie 1934 – 10 noiembrie 2009 )

mana-intinsa

 

ATENȚIE!!!

ACEST DOCUMENT SE ADRESEAZĂ EXCLUSIV TUTUROR CELOR CE POT GÂNDI RAȚIONAL ȘI POT FACE CONEXIUNI! TONUL ACESTUI DOCUMENT SE DOREŞTE A FI UNUL CONFESIV, SENTIMENTAL DAR ȘI MILITANT!

 

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti! 

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece  astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei  şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă.

pusculita

Asemeni poporului acesta de mai bine de 25 de ani -se interpretează rolul unui profesor amărât, onest , care la rândul lui, este atat de genial manipulat de către Dinică ce îşi pierde onestitatea.

De aceea, sintagma conform căreia oamenii needucatț nu sunt doar săraci, ci și cu mult mai ușor de manipulat prinde contur.

„Lupta” aceasta interioară în care involueaza asemeni fantomaticelor apariții ale „aleșilor” cât și ale „cerșetorilor” se accentuează într-o frescă plină de dramatism și culoare.

„Miracolul” în care se înghit cu mult mai ușor promisiuni fantasmagorice, vor răspunde mai ușor la stimulii ce vizează instinctele primare: foamea, frica, ura.

De aici discuția poate aluneca cu o viteză fantastică spre subiecte și domenii ce vizează condiția omului, condiția artistului cât mai ales a șefului.

Aceasta triadă pare a nu mai funcționa la parametrii optimi. În schimb, gravele erori se comit cu o lejeritate debordantă.

De exemplu,menținerea școlii românești în precaritate, ba chiar accentuarea acestei precarități pe mai toate palierele, mi se pare o acțiune premeditată , cu vădit caracter deliberat. Clasa politică îşi conserva astfel masă de manevră. Și educație solidă nu vom avea cât timp va domni corupția care alimentează pungile,exacerbează opțiunea „artistică” de a se simți omul inferior și de disperare, de a întinde mână!

Într-o lume în care “nu există decît trei meserii: sărăcia, bogăţia şi sexul”, alte preocupări cum ar fi dragostea şi literatura devin pradă aspiraţiilor nerentabile.

Sa nu credeți că ,dacă există atâta „libertate” prost înțeleasă și asumată am fi trăit mai bine? Nicidecum…Anii totalitarismului feroce sunt mărturiile străbunilor noștri…

cer rosu

Negăsind câte un vizionar care să mai „salveze” compasiunea şi altruismul, societatea se transformă într-una alienabilă, plină de compromisuri și de „oportunități” venite din mâna „băieților deștepți” ce-i poți „mirosi” foarte ușor dacă ai mintea , inima și cugetul „trezite „!Ei îți pot demonstra și chiar arăta că din nimic pot face bani, însă valori NICIODATĂ!

Însă, ceea ce este scandalos și nepermis e faptul că aceștia se mențin în funcții cheie și blochează evoluția altora, a celor ce doresc să ofere lumii alternative, să ofere lumii soluții și chiar modele!

Poate că vă întrebați ce fel de „surprize” ne-ar mai rezerva viitorul…M-am asigurat că, dacă urmam „linia” această plină de vorbe sforăitoare, pline de „lasă că e bine și așa”, nici în alți 20 de ani n-o să mai avem acea clipă de glorie,,,

Mai mult decât asta, orice fapta a „băieților deștepți” în toate domeniile denotă o influenţare în masă din partea celor două categorii sociale: cerşetorii sunt manipulaţi de „prinţi”, iar la rândul lor îi manipulează pe cei din jur prin milă.

Iar pe final, dacă adăugăm replica rostită de Gheorghe Dinică „Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…” – şi explicaţia acestuia se rezumă la faptul că azi degeaba cerşeşti dacă n-ai o poveste. În concluzie putem spune că oamenii lipsiţi de moralitate profită de pe urma sentimentelor celor curati şi cinstiţi…

Asta vă doriți și-n continuare, stimabililor? Nu vă ajunge?

Priviți-vă bine în ochi, în acei „ochi ai sufletului” și recunoașteți cam în ce …tabără vă situați!

Dacă veți începe de astăzi acest exercițiu de voință, cu siguranță tagma „băieților deștepți” se va subția asmeni ghețarilor plutitori în derivă…

Surse foto : reactii.ro

Prof.Dr.Daniel Mihai,redactor-șef al ziarului Criteriul Național

 

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo