
Modul in care oamenii cumpara s-a schimbat extrem de mult in ultimii ani. Din ce in ce mai multi oameni prefera sa isi comande produsele online in detrimentul clasicelor cumparaturi fizice. Cumparaturile online inseamna timp castigat, confort si de foarte multe ori economii.
Data fiind aceasta evolutie, este normal ca majoritatea companiilor sa investeasca din ce in ce mai multi bani in marketing digital .
Ce este marketingul digital?
Marketingul digital este o forma de publicitate facuta prin intermediul canalelor digitale: site-uri web, motoare de cautare, social media, etc. Cel mai adesea, acesta este mult mai eficient decat marketingul clasic, deoarece reuseste sa ajunga mult mai usor la tinta.
De-a lungul timpului au fost dezvoltate mai multe tipuri de marketing digital, cele mai importante fiind urmatoarele:
1. Optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare. Orice business modern are un website. Cel mai relevant trafic pe acel website este cel venit din motoarele de cautare, deoarece persoanele care ajung pe site sunt direct interesate de produsele sau de subiectul acestuia. Optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare reprezinta o serie de pasi care au un singur scop: o pozitie cat mai buna in cautarile facute de oameni.
2. Marketing de continut. Continutul publicat pe site sau pe site-uri externe este esential pentru rezultate optime. Marketing-ul de continut este din ce in ce mai popular, pe masura ce cantitatea de informatie din mediul online este mai mare iar concurenta este si ea in crestere. De regula, site-urile care au un continut relevant, ce raspunde intrebarilor pe care le au oamenii sunt cele care au cele mai bune rezultate.
3. Social media marketing. Retelele de socializare atrag miliarde de oameni din intreaga lume. Acolo unde sunt oameni sunt si cumparatori, motiv pentru care social media marketing este din ce in ce mai popular. Fascebok, Instagram, Pinterest, Tik Tok sau Youtube sunt instrumente excelente pentru promovare.
4. Publicitate PPC. Daca optimizarea pentru motoarele de cautare pare dificila, PPC este o alternativa mult mai directa. Aceasta iti permite sa platesti pentru pozitionarea cat mai buna in Google ( sau alte motoare de cautare ) si pentru fiecare click care directioneaza catre site-ul tau.
5. Marketing prin email. Marketingul prin email este una dintre cele mai vechi forme de marketing digital si este inca extrem de eficient. Marketingul prin email poate fi ideal pentru vanzari sau pentru branding.
Daca vrei sa faci un marketing digital perfect este foarte important sa te asiguri ca investitiile pe care le faci sunt corecte. Tocmai de aceea, este bine sa incerci cat mai multe variante de marketing, pentru a o gasi pe cea cu adevarat eficienta.