Criteriul National

Tot mai multe trenuri sunt anulate în Europa din cauza restricțiilor de circulației și a numărului mic de pasageri – Industrie Feroviara

Tot mai multe trenuri sunt anulate în Europa din cauza restricțiilor de circulației și a numărului mic de pasageri – Industrie Feroviara
noiembrie 11
17:29 2020
În tot mai multe țări din Europa sunt anulate trenuri interne și internaționale, după ce câteva țări au impus lockdown-uri și numărul de pasageri a scăzut în unele zone și cu peste 70%. Din martie până în iunie au fost anulate multe trenuri și apoi lucrurile și-au revenit câteva luni, dar acum serviciile sunt din nou restrânse din cauza pandemiei.

În Franța, 7 din 10 TGV-uri nu vor mai circula până la început de decembrie, iar gradul de ocupare a trenurilor a scăzut de la 60% la început de octombrie, la 15% în prezent, pe fondul noilor măsuri de lockdown.

Doar o mică parte dintre trenurile Eurostar către Anglia mai circulă, tot din cauza numărului de pasageri, iar compania a schimbat regulile, astfel că poate anula trenurile cu foarte puțin timp înainte de ora plecării, dacă rata de ocupare este prea scăzută.

Danemarca a redus numărul trenurilor IR până la 3 decembrie și alte rute au fost scurtate.

Austriecii de la OBB, care operează cea mai mare flotă de trenuri de noapte de Europa, au anunțat că au scăzut numărul de trenuri către Elveția, Italia și Germania, în condițiile în care numărul de pasageri a scăzut puternic din cauza restricțiilor.

Și Elveția, celebră pentru trenurile sale curate și punctuale, a decis să reducă semnificativ legăturile cu Franța și Italia, unele măsuri fiind valabile până la 12 decembrie, iar altele până la 1 decembrie.

Cehia, una dintre țările care a suferit cel mai mult în acest al doilea val al pandemiei, a redus multe dintre legăturile dintre regiuni, menținând însă majoritatea trenurilor de navetiști.

Pe 7 noiembrie CFR Călători a anunțat că suspendă 11 trenuri destinate pentru naveta elevilor.

Companiile feroviare spun că dacă oamenii poartă mască și se dezinfectează, riscul de infectare este extrem de mic în trenuri

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul