Criteriul National

Totul despre aparitia diagnozei auto la bord sau OBD

Totul despre aparitia diagnozei auto la bord sau OBD
noiembrie 03
18:25 2018

Odata cu aparitia automobilelor, oamenii au inceput sa isi ridice problema poluarii mediul inconjurator din cauza automobilelor aparute, mai exact de modul in care acestea pot afecta prin emisa de noxe mediul inconjurator.

Astfel, a aparut conceputul de On Bord Diagnostic.

Diagnoza auto la bord sau OBD (On Board Diagnostics) se refera la totalitatea operatiunilor de verificare si de masurare cu scop de identificare a defectiunilor automobilelor care pot duce la cresterea emisiilor poluante. OBD are rol in actionarea martorului “Check Engine”, martor ce poate detecta problemele aparute in cazul componentelor care au influenta directa sau indirecta asupra mediului. Functionarea oricarui tip de echipament al diagnozei auto trebuie sa fie in standardele americane SAE (Society of Automotive Engineers) si internationale ISO (International Organization for Standardization).

Diagnoza Auto - Service Dpd Automotive

On Board Diagnostic I

CARB (California Air Resource Board) impune in anul 1988 ca orice tip de automobil de pe teritoriul Californiei, (Statele Unite ale Americii), sa aiba in componenta calculatorului sistem pentru diagnosticarea la bord. Acest concept a fost denumit OBD I – prima generatie de diagnoza auto la bord.

Companiile s-au conformat si au implantat in fiecare automobil conectorul dupa bunul plac, dar din lipsa unei standardizari a protocolului de comuncatie, echipamentul de diagnoza auto nu putea sa fie utlizat pe diverse tipuri de automobile si nici interfata cu echipamentul de diagnoza auto la bord. Astfel, din lisa unei bune comunicari, in anul 1994 CARB emite noi hotarari denumite OBD II.

On Board Diagnostic II

OBD II impune ca orice tip de automobil incepand cu anul 1996 sa aiba conectorul prezent conform protocolului de comunicatie standardizat. Acest lucru s-a sondat cu dezvoltarea diagnozei auto la bord.

Diagnoza auto la bord II a impus standardizare hardware pentru parte electronica si conector, dar si standardizare software pentru protocol de comunicatie si parametrii masurati.

European On Board Diagnostic

Pentru ca tehnologia si industria atuomobilelor s-a bucurat in ultimii ani de o explozie a pietei, s-a impus o noua rectificare a OBD II, astfel a aparut versiune standardizata europeana EOBD (European On Board Diagnostic). Versiunea europeana impune ca toate automobilele lansate pe piata din anul 2001 care functioneaza pe baza de benzina sa aiba conectorul specific standardelor EOBD, iar din anul 2004 toate automobilele care functioneaza pe baza de disel sa aiba conector specific standardelor EOBD.

Diagnoza auto la bord in ziua de astazi

Rolul diagnozei auto la bord s-a extins pentru posesorii de automobile, astfel ca pe langa rolul specific de indentificare a componentelor care pot duce la poluarea mediului inconjurator, diagnoza auto la bord poate identifica defectiunile pe care autoturismul le are. Astfel, acestia isi pot da seama care componente ale automobilului duc la disfunctiunea acestuia in parametrii normali, care necesita o reparare imediata, cat de rau sunt distruse anumite componete, etc.

Diagnoza auto computerizata

Pe site-urile companiilor care ofera astfel de servicii, precum https://dpdautomotive.ro/diagnoza-auto/ aflam care sunt cele mai comune aspecte pe care le urmaresc specialistii in domeniu, dar si operatiunile de baza la care trebuie sa apelati pentru identificarea problemelor autoturismului dumneavoastra. Astfel, cele mai importante servicii sunt reprezentate de identificarea , eliminarea si stergerea codurilor de eroare care genereaza probleme, de programarea cheilor, scanarea sistemelor din cadrul autoturismului, citirea si interpretarea erorilor pe care le stocheaza calculatorul masinii.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Roxana Dascalu

Roxana Dascalu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Pericolul autocrației din Europa - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Motto ”Democraţia este nonautocraţie, contrariul perfect al autocraţiei. Aceasta înseamnă că democraţia denotă un sistem politic caracterizat prin refuzul puterii personalizate, a puterii asupra cetăţenilor. Puterea nu este «proprietatea» nimănui. Aşadar, conducătorii vor deţine această funcţie ca urmare a desemnării libere, neîngrădite, de către cei care urmează să fie conduşi. Cu alte cuvinte, oricând puterea celorlalţi de a desemna pe cineva este contrafăcută sau anihilată pentru că dezacordul este zădărnicit ori nu ni se oferă alternative – democraţia este ucisă chiar când începe să funcţioneze.”

definiţie de Giovanni Sartori

Recursul emoțional al tuturor teoriilor conspirației reziduale, care se multiplică și iau amploare duce la instabilitate. Totul se metamorfozează, iar formele de impunere, de guvernare își pierd din atribuțiile esențiale. Mecanismul este unul atent monitorizat , dar pretutindeni au apărut chiar unii ce se erijează în „specialiști” care, foarte bine și temeinic pregatiți au drept obiectiv propagarea acestor forme autoritare de impunere a sclaviei postmoderniste în ”adevăruri indubitabile” care se află și nu se elimină decât până la următoarea formă. De fapt, fără să ne mai ferim de cuvinte, tot acest angrenaj face parte din proiectul denumit The New Order, despre care se cunosc foarte puține aspecte.

Mecanismul presupune un efort corelat, susținut, pe deplin integrat în structurile fiecăruia dintre noi, îndeosebi în cele psiho-somatice, în care acești „apologeți ai Noii Ordini” fac eforturi susținute și doresc să-i acceptăm cu toate idiosincraziile lor.
Totuși, dacă de la naștere am primit de la Dumnezeu daruri și haruri precum inteligența, intuiția, analiza, comparația,evaluarea etc ca metode chiar și gradul de receptivitate al nostru poate să ne dea semnale puternice. O importanță aparte, din stadiul de zvon până la cel de informație pe deplin asumată, conștientizată și reverificată ne revine pe deplin, ad integram.Totul se poate lumina, se poate limpezi, numai cercetând cu atenție, argumentând sau identificând cauzele și mai apoi, descoperind chiar ” firul roșu”, în toată splendoarea și eficacitatea, simplitatea sa.

Din capul locului vă spun că nu am pretenția că le-aș fi descoperit recent sau discutat în premieră. Suma totală de elemente care alcătuiesc acest tablou aflat mereu în mișcare poate surprinde pe absolut oricine. Însă, nu fac apologia vreunei direcții sau regimuri (de orice natură),ci, doresc doar să vă semnalez pericolele mascate foarte bine de către „înalta clasă” care are scopul bine conturat de a ne îngrozi și a ne asupri în continuu.

În cele ce urmează, urmând „politica pașilor mărunți” am să vă expun, câte ceva din trend-ul general, pe deplin meschin al actualei cât și viitoarei configurații a ceea ce denumim a fi construcție cu caracter politic, guvernamental.
Toate acestea se petrec chiar sub ochii noștri, ai tuturor celor care viețuim pe aceste meleaguri. Sumă de evenimente necesită o tratare mult mai amplă, chiar mai serioasă, dar din lipsă de timp ,energie și spațiu,voi încerca să rezum sau să realizez un fel de frescă, fără a avea la dispoziție vreo culoare sau opinie vehiculată, interpretată sau răstălmăcită.…...

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu