Criteriul National

Totul despre aparitia diagnozei auto la bord sau OBD

Totul despre aparitia diagnozei auto la bord sau OBD
noiembrie 03
18:25 2018

Odata cu aparitia automobilelor, oamenii au inceput sa isi ridice problema poluarii mediul inconjurator din cauza automobilelor aparute, mai exact de modul in care acestea pot afecta prin emisa de noxe mediul inconjurator.

Astfel, a aparut conceputul de On Bord Diagnostic.

Diagnoza auto la bord sau OBD (On Board Diagnostics) se refera la totalitatea operatiunilor de verificare si de masurare cu scop de identificare a defectiunilor automobilelor care pot duce la cresterea emisiilor poluante. OBD are rol in actionarea martorului “Check Engine”, martor ce poate detecta problemele aparute in cazul componentelor care au influenta directa sau indirecta asupra mediului. Functionarea oricarui tip de echipament al diagnozei auto trebuie sa fie in standardele americane SAE (Society of Automotive Engineers) si internationale ISO (International Organization for Standardization).

Diagnoza Auto - Service Dpd Automotive

On Board Diagnostic I

CARB (California Air Resource Board) impune in anul 1988 ca orice tip de automobil de pe teritoriul Californiei, (Statele Unite ale Americii), sa aiba in componenta calculatorului sistem pentru diagnosticarea la bord. Acest concept a fost denumit OBD I – prima generatie de diagnoza auto la bord.

Companiile s-au conformat si au implantat in fiecare automobil conectorul dupa bunul plac, dar din lipsa unei standardizari a protocolului de comuncatie, echipamentul de diagnoza auto nu putea sa fie utlizat pe diverse tipuri de automobile si nici interfata cu echipamentul de diagnoza auto la bord. Astfel, din lisa unei bune comunicari, in anul 1994 CARB emite noi hotarari denumite OBD II.

On Board Diagnostic II

OBD II impune ca orice tip de automobil incepand cu anul 1996 sa aiba conectorul prezent conform protocolului de comunicatie standardizat. Acest lucru s-a sondat cu dezvoltarea diagnozei auto la bord.

Diagnoza auto la bord II a impus standardizare hardware pentru parte electronica si conector, dar si standardizare software pentru protocol de comunicatie si parametrii masurati.

European On Board Diagnostic

Pentru ca tehnologia si industria atuomobilelor s-a bucurat in ultimii ani de o explozie a pietei, s-a impus o noua rectificare a OBD II, astfel a aparut versiune standardizata europeana EOBD (European On Board Diagnostic). Versiunea europeana impune ca toate automobilele lansate pe piata din anul 2001 care functioneaza pe baza de benzina sa aiba conectorul specific standardelor EOBD, iar din anul 2004 toate automobilele care functioneaza pe baza de disel sa aiba conector specific standardelor EOBD.

Diagnoza auto la bord in ziua de astazi

Rolul diagnozei auto la bord s-a extins pentru posesorii de automobile, astfel ca pe langa rolul specific de indentificare a componentelor care pot duce la poluarea mediului inconjurator, diagnoza auto la bord poate identifica defectiunile pe care autoturismul le are. Astfel, acestia isi pot da seama care componente ale automobilului duc la disfunctiunea acestuia in parametrii normali, care necesita o reparare imediata, cat de rau sunt distruse anumite componete, etc.

Diagnoza auto computerizata

Pe site-urile companiilor care ofera astfel de servicii, precum https://dpdautomotive.ro/diagnoza-auto/ aflam care sunt cele mai comune aspecte pe care le urmaresc specialistii in domeniu, dar si operatiunile de baza la care trebuie sa apelati pentru identificarea problemelor autoturismului dumneavoastra. Astfel, cele mai importante servicii sunt reprezentate de identificarea , eliminarea si stergerea codurilor de eroare care genereaza probleme, de programarea cheilor, scanarea sistemelor din cadrul autoturismului, citirea si interpretarea erorilor pe care le stocheaza calculatorul masinii.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Roxana Dascalu

Roxana Dascalu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Despre „dreptatea” care cere ”justiție” și importanța ei - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dintru început, pentru a vă asigura, cu toată sinceritatea, vreau să vă aduc la cunoștință faptul că acest material nu este conceput a fi unul strict tehnic, înveșmântat în termeni academici greoi. Cu aceeași deschidere vreau să vă mulțumesc și să vă asigur totodată că acest material nu se vrea a fi unul complet, deoarece în rândurile de mai jos voi încerca să realizez o sinteză a unor considerații pe baza evidențelor, în care mi-am propus temerara clarificare a noțiunilor de „dreptate” și de ”justiție”, văzute din mai multe unghiuri de vedere. De aceea, tot ceea ce este cuprins în spațiul acestui material este pur subiectiv dar și perfect argumentat. Luând în considerare acestea, orice fel de încercare de a aduce laude sau dimpotrivă de a cere desființarea totală sau parțială, prin forța și justețea argumentelor vă revin în integralitate, indiferent de natura sau de scopul motivării dumneavoastră în prealabil.

Ca urmare a tuturor celor convenite, ceea ce voi realiza direct sau indirect poate fi comentat și analizat, dezbătut deoarece numai într-o asemnea manieră, prin varietatea punctelor de vedere, prin cumulul de informații și forța argumentelor sustenabile ce creează punți de legătură.De aceea se poate vorbi deschis, fără menajamente despre aceste concepte, virtuți în această societate postmodernă măcinată de griji, de consumerism cât și de vicii.

Din punctul meu de vedere, această opțiune de a avea păreri și de a le susține reprezintă și respectă cu adevărat libertatea și demnitatea oricărui semen. Iar puterea reală, justificată la care oamenii speră să găsească ajutor este dată de către Acel Creator, care are grijă de fiecare dintre noi și care ne inspiră sau ne poate transforma în creațiile sale apropiate, desăvârșite Lui. Urmând acest fir călăuzitor, aș îndrăzni să vă spun că nu voi folosi în acest caz doar simple metafore, ci totul se dorește să fie legat de rolul și semnificația care i se acordă noțiunilor extinse de dreptate, de justiție.

Din cele mai vechi timpuri, chiar din momentul în care Cain l-a ucis pe Abel se produce în lume o separație între prigoniți și victimă, între ucigaș și cel ucis, sacrificat din răutate .Aceasta cse va transmite și se va amplifica tuturor generațiilor, inclusiv celor din actualitate. Setea de răzbunare de răutate a lui Cain cât și a urmașilor săi se poate identifica fără niciun fel de impediment.Tot așa, ideea de jertfă, de asumare a urmașilor lui Abel a constituit chiar unul dintre atributele omenești de prim rang. Însă, între aceste modele transparente există și alte atribute,virtuți (posibil moștenire a scânteii divine,a harului cu care suntem fiecare dintre noi înzestrați) precum dreptatea,cinstea,corectitudinea dar și justiția.

Numai că, din momentul izgoniți din grădina Edenului a protopărinților noștri Adam și Eva, aceste caracteristici psihice și volitive nu au mai fost că la început,în binecuvântatul moment al Creației.Răzvrătirea, ascultarea de șarpe,călcarea poruncii a dus la pervertirea omului cât și a întregii creații de pe pământ. Automat,sentimentele faptele și gândurile „de a fi ca Dumnezeu” și de a stăpâni,de a cunoaște creația s-au amestecat într-un mod incredibil. De aici înainte, moartea, păcatul au devenit firești tuturor, ca și setea anumitor semeni de a clama dreptatea, de a invoca fondat justiția omenească.

Revenind la unul dintre cele mai importante motive care au generat acestea văzute ca fiind antagonice- pe de o parte Dreptatea Lui Dumnezeu materializată prin izgonirea din Rai și nedreptatea lui Cain care l-a ucis pe fratele său Abel-putem descoperi și alte fațete ale acestor evenimente consemnate în Cartea Cărților.

Unii exegeți ai Vechiului Testament precum sfântul Chiril al Alexandriei interpretează însă în profunzime textul, plecând de la pedeapsa înşeptită pentru cel care l-ar ucide pe Cain din cartea Facerii .Surprinzător sau nu, în opinia acestui om înduhovnicit nu ar fi vorba doar de un singur păcat, ci de o înlănţuire de şapte păcate, care au pus stăpânire pe Cain. Deja când Dumnezeu i se adresează, vorbindu-i despre natura păcatului, Cain comisese trei din cele şapte.

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei