Criteriul National

Totul despre aparitia diagnozei auto la bord sau OBD

Totul despre aparitia diagnozei auto la bord sau OBD
noiembrie 03
18:25 2018

Odata cu aparitia automobilelor, oamenii au inceput sa isi ridice problema poluarii mediul inconjurator din cauza automobilelor aparute, mai exact de modul in care acestea pot afecta prin emisa de noxe mediul inconjurator.

Astfel, a aparut conceputul de On Bord Diagnostic.

Diagnoza auto la bord sau OBD (On Board Diagnostics) se refera la totalitatea operatiunilor de verificare si de masurare cu scop de identificare a defectiunilor automobilelor care pot duce la cresterea emisiilor poluante. OBD are rol in actionarea martorului “Check Engine”, martor ce poate detecta problemele aparute in cazul componentelor care au influenta directa sau indirecta asupra mediului. Functionarea oricarui tip de echipament al diagnozei auto trebuie sa fie in standardele americane SAE (Society of Automotive Engineers) si internationale ISO (International Organization for Standardization).

Diagnoza Auto - Service Dpd Automotive

On Board Diagnostic I

CARB (California Air Resource Board) impune in anul 1988 ca orice tip de automobil de pe teritoriul Californiei, (Statele Unite ale Americii), sa aiba in componenta calculatorului sistem pentru diagnosticarea la bord. Acest concept a fost denumit OBD I – prima generatie de diagnoza auto la bord.

Companiile s-au conformat si au implantat in fiecare automobil conectorul dupa bunul plac, dar din lipsa unei standardizari a protocolului de comuncatie, echipamentul de diagnoza auto nu putea sa fie utlizat pe diverse tipuri de automobile si nici interfata cu echipamentul de diagnoza auto la bord. Astfel, din lisa unei bune comunicari, in anul 1994 CARB emite noi hotarari denumite OBD II.

On Board Diagnostic II

OBD II impune ca orice tip de automobil incepand cu anul 1996 sa aiba conectorul prezent conform protocolului de comunicatie standardizat. Acest lucru s-a sondat cu dezvoltarea diagnozei auto la bord.

Diagnoza auto la bord II a impus standardizare hardware pentru parte electronica si conector, dar si standardizare software pentru protocol de comunicatie si parametrii masurati.

European On Board Diagnostic

Pentru ca tehnologia si industria atuomobilelor s-a bucurat in ultimii ani de o explozie a pietei, s-a impus o noua rectificare a OBD II, astfel a aparut versiune standardizata europeana EOBD (European On Board Diagnostic). Versiunea europeana impune ca toate automobilele lansate pe piata din anul 2001 care functioneaza pe baza de benzina sa aiba conectorul specific standardelor EOBD, iar din anul 2004 toate automobilele care functioneaza pe baza de disel sa aiba conector specific standardelor EOBD.

Diagnoza auto la bord in ziua de astazi

Rolul diagnozei auto la bord s-a extins pentru posesorii de automobile, astfel ca pe langa rolul specific de indentificare a componentelor care pot duce la poluarea mediului inconjurator, diagnoza auto la bord poate identifica defectiunile pe care autoturismul le are. Astfel, acestia isi pot da seama care componente ale automobilului duc la disfunctiunea acestuia in parametrii normali, care necesita o reparare imediata, cat de rau sunt distruse anumite componete, etc.

Diagnoza auto computerizata

Pe site-urile companiilor care ofera astfel de servicii, precum https://dpdautomotive.ro/diagnoza-auto/ aflam care sunt cele mai comune aspecte pe care le urmaresc specialistii in domeniu, dar si operatiunile de baza la care trebuie sa apelati pentru identificarea problemelor autoturismului dumneavoastra. Astfel, cele mai importante servicii sunt reprezentate de identificarea , eliminarea si stergerea codurilor de eroare care genereaza probleme, de programarea cheilor, scanarea sistemelor din cadrul autoturismului, citirea si interpretarea erorilor pe care le stocheaza calculatorul masinii.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Roxana Dascalu

Roxana Dascalu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Violențele nejustificate…nasc reacții, durere și haos- EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Protestul Diasporei a fost îngrădit, a fost unul despre care se va scrie, se va povesti și începând cu ziua de astăzi se va cerceta de către Parchetul Militar.
Acest eveniment a fost asezonat cu o serie de violențe de neînchipuit, de intervenții în forță venite din partea Jandarmeriei Române. Această breaslă și-a dat în petec, invocând faptul că mulțimea a fost… violentă.
Acest lucru este departe de a fi adevărat, cu toate că s-a întâmplat, iar imaginile și materialele video care împânzesc internetul nu pot fi trecute cu vederea.
Mai mult decât atât, astăzi, cu cea mai mare nerușinare, purtătorii de cuvânt ai acestei instituții au spus că ” și-au făcut datoria” și au acționat în legitimitate.

Poate că am ajuns să retrăim scene de coșmar din epoci ce le consideram demult apuse… Însă, ceea ce cu toţii am aflat a fost faptul că nu am fost și nu ne-am închipuit că se va produce.
Cu toate acestea, am fost avertizaţi că se va întâmpla şi nu am vrut să credem. „Mersul până la capăt”, de a cere demisia unui sistem condus de oameni certați cu legea și cu bunul simț a fost înnabușit cu gaze lacrimogene, cu tunuri cu apă și cu intimidări, bastoane aplicate asupra populației strînse cu această ocazie.

Au existat și în mulțime agitatori, instigatori și chiar membrii ai unor așa-zise galerii de fotbal, dar care, spre surprinderea multora au fost lăsați în pace, chiar dacă au aruncat cu pietre , au incendiat arbuști și au provocat mult haos.

Dar, înainte de toate, să ne aducem aminte și de alt aspect. Au fost și alte avertizări. La conferinţa de presă ţinută cu câteva zile înainte, nişte ofiţeri de jandarmerie au semnalat, folosind obişnuitul limbaj de lemn, ”că se va întâmpla.”

Românii veniţi de departe pentru a protesta împotriva unor abuzuri s-au lovit de o metodă sistematică aplicată de Jandarmerie pentru a discredita orice viitoare mişcare de opoziţie. De aceea, fără să emit judecăți de valoare, îmi asum atunci când afirm că România a capotat și a ajuns la cheremul unor oameni politici care acționează împotriva propriului popor.

După aproape zece ore de gaze inhalate, vă pot spune cum a fost montată în scenă toată această mascaradă. Jandarmii au tensionat situaţia ,deoarece aveau obiceiul să trăgă şi să mute gardurile de colo colo, fără rost. De altfel au agitat mulţimea care era oricum inflamată, dar care nu era violentă. Apoi, începând cu ora 21 au început să lanseze salve cu gaze lacrimogene fără motiv, servite generos exact în faţă, de la mică distanţă, cu un cinism maxim, cum numai slugile stăpânilor lor ştiu să facă........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu