Criteriul National

Totul despre aparitia diagnozei auto la bord sau OBD

Totul despre aparitia diagnozei auto la bord sau OBD
noiembrie 03
18:25 2018

Odata cu aparitia automobilelor, oamenii au inceput sa isi ridice problema poluarii mediul inconjurator din cauza automobilelor aparute, mai exact de modul in care acestea pot afecta prin emisa de noxe mediul inconjurator.

Astfel, a aparut conceputul de On Bord Diagnostic.

Diagnoza auto la bord sau OBD (On Board Diagnostics) se refera la totalitatea operatiunilor de verificare si de masurare cu scop de identificare a defectiunilor automobilelor care pot duce la cresterea emisiilor poluante. OBD are rol in actionarea martorului “Check Engine”, martor ce poate detecta problemele aparute in cazul componentelor care au influenta directa sau indirecta asupra mediului. Functionarea oricarui tip de echipament al diagnozei auto trebuie sa fie in standardele americane SAE (Society of Automotive Engineers) si internationale ISO (International Organization for Standardization).

Diagnoza Auto - Service Dpd Automotive

On Board Diagnostic I

CARB (California Air Resource Board) impune in anul 1988 ca orice tip de automobil de pe teritoriul Californiei, (Statele Unite ale Americii), sa aiba in componenta calculatorului sistem pentru diagnosticarea la bord. Acest concept a fost denumit OBD I – prima generatie de diagnoza auto la bord.

Companiile s-au conformat si au implantat in fiecare automobil conectorul dupa bunul plac, dar din lipsa unei standardizari a protocolului de comuncatie, echipamentul de diagnoza auto nu putea sa fie utlizat pe diverse tipuri de automobile si nici interfata cu echipamentul de diagnoza auto la bord. Astfel, din lisa unei bune comunicari, in anul 1994 CARB emite noi hotarari denumite OBD II.

On Board Diagnostic II

OBD II impune ca orice tip de automobil incepand cu anul 1996 sa aiba conectorul prezent conform protocolului de comunicatie standardizat. Acest lucru s-a sondat cu dezvoltarea diagnozei auto la bord.

Diagnoza auto la bord II a impus standardizare hardware pentru parte electronica si conector, dar si standardizare software pentru protocol de comunicatie si parametrii masurati.

European On Board Diagnostic

Pentru ca tehnologia si industria atuomobilelor s-a bucurat in ultimii ani de o explozie a pietei, s-a impus o noua rectificare a OBD II, astfel a aparut versiune standardizata europeana EOBD (European On Board Diagnostic). Versiunea europeana impune ca toate automobilele lansate pe piata din anul 2001 care functioneaza pe baza de benzina sa aiba conectorul specific standardelor EOBD, iar din anul 2004 toate automobilele care functioneaza pe baza de disel sa aiba conector specific standardelor EOBD.

Diagnoza auto la bord in ziua de astazi

Rolul diagnozei auto la bord s-a extins pentru posesorii de automobile, astfel ca pe langa rolul specific de indentificare a componentelor care pot duce la poluarea mediului inconjurator, diagnoza auto la bord poate identifica defectiunile pe care autoturismul le are. Astfel, acestia isi pot da seama care componente ale automobilului duc la disfunctiunea acestuia in parametrii normali, care necesita o reparare imediata, cat de rau sunt distruse anumite componete, etc.

Diagnoza auto computerizata

Pe site-urile companiilor care ofera astfel de servicii, precum https://dpdautomotive.ro/diagnoza-auto/ aflam care sunt cele mai comune aspecte pe care le urmaresc specialistii in domeniu, dar si operatiunile de baza la care trebuie sa apelati pentru identificarea problemelor autoturismului dumneavoastra. Astfel, cele mai importante servicii sunt reprezentate de identificarea , eliminarea si stergerea codurilor de eroare care genereaza probleme, de programarea cheilor, scanarea sistemelor din cadrul autoturismului, citirea si interpretarea erorilor pe care le stocheaza calculatorul masinii.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Roxana Dascalu

Roxana Dascalu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei