Criteriul National

Toyota devine cel mai mare vânzător de vehicule din Statele Unite în 2021 – Auto

Toyota devine cel mai mare vânzător de vehicule din Statele Unite în 2021 – Auto
ianuarie 04
21:04 2022

Producătorul japonez Toyota a detronat General Motors în Statele Unite în 2021, vânzând acolo pentru prima dată mai multe mașini, camionete și camioane decât omologul său american, afectat în criză în special de deficitul de semiconductori, scrie AFP.

Este pentru prima dată când General Motors pierde poziția numărul unu în țară din 1931, când producătorul condus acum de Mary Barra depășise Ford, potrivit site-ului de specialitate Automotive News.

Lipsa de microcipuri, care a forțat grupurile de automobile din întreaga lume să suspende sporadic unele linii de producție în ultimele luni, a scăzut brusc vânzările în trimestrul al patrulea cu 28% pentru Toyota și 43% pentru GM, detaliază grupurile în comunicate separate marți.

Dar pentru întregul an, Toyota și-a văzut vânzările crescute cu 10%, până la 2,3 milioane de unități, în timp ce General Motors și-a văzut vânzările în scădere cu 13%, până la 2,2 milioane de unități.

Celălalt grup auto american Ford își va dezvălui cifrele miercuri, în timp ce Stellantis, compania-mamă a Chrysler, Dodge, Jeep, Ram și Fiat, își va publica cifrele marți.

„Nu există nicio îndoială că aceasta este o realizare remarcabilă pentru Toyota, dar probabil că nu este un semn de schimbare pe termen lung”, a spus Jessica Caldwell de la firma de specialitate Edmunds.

„GM are avantajul de a avea mai multe mărci și produse din care să aleagă, inclusiv pickup-uri și SUV-uri, a căror popularitate a crescut de-a lungul anilor”, a spus specialistul.

În plus, marjele acestor categorii de vehicule sunt în general mai mari, și trebuie să se fi umflat și mai mult odată cu creșterea prețurilor de vânzare: conform lui Edmunds, grupul și-a vândut vehiculele la un preț mediu de 48.396 de dolari în perioada ianuarie-noiembrie 2021, adică cu 11% mai mult decât în ​​2020 și cu 25% mai mult decât în ​​2016.

Pariuri pe mașinile electrice

Cererea de la americani nu a scăzut în timpul anului. Dar producătorii pur și simplu nu aveau suficiente cipuri, elemente care au devenit indispensabile în vehiculele acum încărcate cu electronice.

Producătorul japonez, care a devenit din nou numărul unu mondial în sectorul auto în 2020, înaintea Volkswagen, a reușit să gestioneze mai bine deficitul de semiconductori decât alți producători în prima parte a anului, în special datorită lanțurile sale de aprovizionare.

Vânzările totale de vehicule în Statele Unite sunt de așteptat să ajungă la 14,9 milioane în 2021, în creștere cu aproximativ 2,5% față de anul precedent, prezice Cox Automotive.

Pentru viitor, producătorii pariază pe termen scurt pe o disponibilitate mai mare a semiconductorilor, precum și pe puterea economiei.

Pe termen mediu, atât Toyota, cât și GM și-au evidențiat marți strategia electrică, segment în care cursa se intensifică.

După GMC Hummer și Cadillac Lyriq, GM va prezenta miercuri versiunea electrică a popularului său pickup Chevrolet Silverado.

Ford, la rândul său, a anunțat marți că, având în vedere cererea puternică, aproape că va dubla capacitățile de producție ale versiunii electrice a pickup-ului său F-150, cel mai bine vândut vehicul din Statele Unite.

Tesla rămâne numărul unu pentru moment pe segment în Statele Unite. Grupul a anunțat duminică că a livrat un total de 936.000 de vehicule în întreaga lume în anul 2021, sau cu 87% mai mult decât în ​​2020.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

photostudio_1649947095742

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul