Criteriul National

Trăim conform libertăţii noastre…

Trăim conform libertăţii noastre…
aprilie 06
11:19 2019

libertate
Motto : ” In toate noi avem parerea ce ni se da .”( Nietzsche)

Plutim intr-o mare de pareri, gratie televiziunii si internetului. Despre acelasi lucru gasim mii de pareri , insa cea mai ” originala” ramane parerea noastra.
Sa fie parerea proprie, nemaiauzita si nevazuta pe altundeva ?
Intr-o situatie concreta, fiind intr-o cafenea la o masa, unde se ma afla un barbat trecut de 50 de ani, la un moment dat , acesta a inceput sa emita judecati de valoare privitor la mersul tarii, de la cine provine tot raul s.a. Provocat de oratorul de ocazie, l-am intrebat pe ce se bazeaza cand vorbeste cu atata siguranta . Raspuns : Pe informatiile de la televizor .
Incercand sa-i spun ca ce se spune la televizor este exprimata opinia postului de televiziune, condus de oameni si cu interese multe, s-a blocat si a incheiat dialogul care nu apucase sa inceapa ,astfel : ” Nu stii nimic omule ! Din cauza celor ca dumneta merge rau tara asta ! ”
Cu exemplul real de mai sus, am impartit deja cititorii in doua tabere. Cei multi vor intreba : Daca nu de la televizor, de unde sa luam informatiile despres mersul Tarii si despre ceea ce ni se pregateste de catre guvernanti ?
O sa raspund printr-o intrebare : E obligatoriu ca fiecare om al acestei tari sa se ocupe de politica la nivel national si chiar global ?
A te informa ce se intampla in tara si in lume nu inseamna a face politica. Omul obisnuit- majoritatea de 98 % – facem politica numai la momentul votului, cand prin optiunea noastra dam mandat unor politicieni sa ne conduca destinele.
Iluzia ,intretinuta cu iscusinta, ca ceas de ceas suntem ” conducatorii tarii” , prin parerile exprimate in public, ne indeparteaza de realitatea in care traim si , cand ajungem la momentul votului, ” facem politica” a la sentiment, ca si cum am alege sa mancam cartofi prajiti sau fierti.
Fiecare dintre noi poate exprima o parere utila numai cu privire la realitatile cunoscute nemijlocit, cercetate si traite. Numai cel care crede in ideea lui si face ca aceasta sa fie pusa in actiune cu succes, convinge si pe altii de justetea solutiei, acestia, la randul lor, vor intelege si vor putea sa renunte la parerile avute, bazate pe vorbe si imagini si sa se ralieze parerii probata ca fiind justa.
Suntem destul de inteligenti si dusi in lume pentru a intelege ca la televizor ” joaca doua echipe” , care vor sa castige ” meciul” ( adica alegerile) si , cel mai scurt si sigur drum catre victorie este cel care ajunge si se intoarce de la emotiile omului-alegator. Parerea noastra este de fapta parerea lor, intrata in sensibilitatea noastra prin fereastra televizorului.
489
De ce nu putem sa renuntam la sursa parerilor Lor ? Fiindca am fost setati cu ideea ca in democratie toti participam la conducerea tarii . Da , participam o clipa, respectiv la momentul cand am facut alegerea si am introdus votul in urna. Cei castigatori in alegeri spun repetat : Avem majoritate in Parlament, suntem singurii indreptati de Constitutie si legi sa conducem tara ! Adevar graiesc !!! Cine sa-l inteleaga ?
Am scris cele de mai sus, dupa ce personal m-am lamurit, si cu dorinta de a convinge cat mai multi sa inteleaga cum se conduce Tara in Democratie.
Orgoliosi cum suntem, citim, auzim si vedem pareri diferite , dar ramanem la parearea noastra, adica cea care ni se da in fiecare zi !

Sursa foto : jurnalspiritual.eu,boabedincafea.ro

Redacția platformei media Criteriul Național mulțumește domnului Vasile Soroceanu pentru acest impresionant material trimis astăzi 6 Aprilie 2019 în exclusivitate. Totodată, pe această cale îl asigură de statutul de colaborator permanent

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Despre „dreptatea” care cere ”justiție” și importanța ei - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dintru început, pentru a vă asigura, cu toată sinceritatea, vreau să vă aduc la cunoștință faptul că acest material nu este conceput a fi unul strict tehnic, înveșmântat în termeni academici greoi. Cu aceeași deschidere vreau să vă mulțumesc și să vă asigur totodată că acest material nu se vrea a fi unul complet, deoarece în rândurile de mai jos voi încerca să realizez o sinteză a unor considerații pe baza evidențelor, în care mi-am propus temerara clarificare a noțiunilor de „dreptate” și de ”justiție”, văzute din mai multe unghiuri de vedere. De aceea, tot ceea ce este cuprins în spațiul acestui material este pur subiectiv dar și perfect argumentat. Luând în considerare acestea, orice fel de încercare de a aduce laude sau dimpotrivă de a cere desființarea totală sau parțială, prin forța și justețea argumentelor vă revin în integralitate, indiferent de natura sau de scopul motivării dumneavoastră în prealabil.

Ca urmare a tuturor celor convenite, ceea ce voi realiza direct sau indirect poate fi comentat și analizat, dezbătut deoarece numai într-o asemnea manieră, prin varietatea punctelor de vedere, prin cumulul de informații și forța argumentelor sustenabile ce creează punți de legătură.De aceea se poate vorbi deschis, fără menajamente despre aceste concepte, virtuți în această societate postmodernă măcinată de griji, de consumerism cât și de vicii.

Din punctul meu de vedere, această opțiune de a avea păreri și de a le susține reprezintă și respectă cu adevărat libertatea și demnitatea oricărui semen. Iar puterea reală, justificată la care oamenii speră să găsească ajutor este dată de către Acel Creator, care are grijă de fiecare dintre noi și care ne inspiră sau ne poate transforma în creațiile sale apropiate, desăvârșite Lui. Urmând acest fir călăuzitor, aș îndrăzni să vă spun că nu voi folosi în acest caz doar simple metafore, ci totul se dorește să fie legat de rolul și semnificația care i se acordă noțiunilor extinse de dreptate, de justiție.

Din cele mai vechi timpuri, chiar din momentul în care Cain l-a ucis pe Abel se produce în lume o separație între prigoniți și victimă, între ucigaș și cel ucis, sacrificat din răutate .Aceasta cse va transmite și se va amplifica tuturor generațiilor, inclusiv celor din actualitate. Setea de răzbunare de răutate a lui Cain cât și a urmașilor săi se poate identifica fără niciun fel de impediment.Tot așa, ideea de jertfă, de asumare a urmașilor lui Abel a constituit chiar unul dintre atributele omenești de prim rang. Însă, între aceste modele transparente există și alte atribute,virtuți (posibil moștenire a scânteii divine,a harului cu care suntem fiecare dintre noi înzestrați) precum dreptatea,cinstea,corectitudinea dar și justiția.

Numai că, din momentul izgoniți din grădina Edenului a protopărinților noștri Adam și Eva, aceste caracteristici psihice și volitive nu au mai fost că la început,în binecuvântatul moment al Creației.Răzvrătirea, ascultarea de șarpe,călcarea poruncii a dus la pervertirea omului cât și a întregii creații de pe pământ. Automat,sentimentele faptele și gândurile „de a fi ca Dumnezeu” și de a stăpâni,de a cunoaște creația s-au amestecat într-un mod incredibil. De aici înainte, moartea, păcatul au devenit firești tuturor, ca și setea anumitor semeni de a clama dreptatea, de a invoca fondat justiția omenească.

Revenind la unul dintre cele mai importante motive care au generat acestea văzute ca fiind antagonice- pe de o parte Dreptatea Lui Dumnezeu materializată prin izgonirea din Rai și nedreptatea lui Cain care l-a ucis pe fratele său Abel-putem descoperi și alte fațete ale acestor evenimente consemnate în Cartea Cărților.

Unii exegeți ai Vechiului Testament precum sfântul Chiril al Alexandriei interpretează însă în profunzime textul, plecând de la pedeapsa înşeptită pentru cel care l-ar ucide pe Cain din cartea Facerii .Surprinzător sau nu, în opinia acestui om înduhovnicit nu ar fi vorba doar de un singur păcat, ci de o înlănţuire de şapte păcate, care au pus stăpânire pe Cain. Deja când Dumnezeu i se adresează, vorbindu-i despre natura păcatului, Cain comisese trei din cele şapte.

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei