Criteriul National

Transportatorii auto cer prelungirea dezbaterii la modificarea legii RCA: Nu este clar ce se întâmplă atunci când un șofer provoacă un accident soldat atât cu pagube materiale, cât și cu vătămări corporale – Pensii Private

Transportatorii auto cer prelungirea dezbaterii la modificarea legii RCA: Nu este clar ce se întâmplă atunci când un șofer provoacă un accident soldat atât cu pagube materiale, cât și cu vătămări corporale – Pensii Private
noiembrie 27
15:41 2020
​Prețul poliței RCA va crește semnificativ în funcție de severitatea accidentului produs, potrivit unui proiect al Autorității de Supraveghere Financiară supus joi dezbaterii publice, care a primit deja primele reacții. Transportatorii auto membri COTAR susțin că unele prevederi legate de modificările la sistemul bonus-malus pot crea confuzii. Nu este clar ce se întâmplă atunci când un șofer provoacă un accident din care au rezultat atât pagube materiale, cât și vătămări corporale. Se aplică cea mai mare clasă de malus, dintre cele două enumerate mai sus, sau sunt cumulate acele penalizări ale șoferului, acesta urmând a fi sancționat cu 6 clase de malus?, atenționează transportatorii.

COTAR a transmis o solicitare către Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară, pentru prelungirea termenului de consultare publică și de transmitere a propunerilor de modificare a Normei RCA.

  • „COTAR salută demersul ASF de a modifica norma RCA, însă termenul de 8 zile de consultare publică a proiectului de normă este unul insuficient. Dacă luăm în calcul faptul că cele 8 zile de consultare publică – ce includ minivacanța de Sf.Andrei, 1 Decembrie și weekend – rezultă că timpul real de consultare publică se anulează. Este inadmisibil să fie abordată în acest fel o normă cu impact asupra a 8 milioane de șoferi din România”, a declarat Vasile Ștefănescu, Președinte COTAR.

La o primă lectură a proiectul de modificare a normei RCA, observăm că apar referiri la sistemul Bonus/Malus neclare, care pot influența prețul RCA și care creează confuzie:
Atunci când un șofer are un accident din care au rezultat doar pagube materiale, acesta va fi penalizat cu 2 clase de Malus.

Atunci când un șofer are un accident din care au rezultat vătămari corporale sau deces, aceasta va fi penalizat cu 4 clase de Malus.

Mai exact, proiectul de modificare a Normei RCA prevede următoarele:

La articolul 32, alin. (1) – (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:
(3) Asigurații sunt penalizați prin aplicarea unui malus, respectiv majorarea primei de asigurare, în funcție de caz, astfel:
a) cu două clase pentru fiecare eveniment din care au rezultat numai prejudicii materiale;
b) cu patru clase pentru fiecare eveniment soldat cu vătămarea sănătății şi a integrității corporale ori decesul uneia sau mai multor persoane.”

  • „Norma nu explică în clar ce se întâmplă atunci când un șofer provoacă un accident din care au rezultat atât pagube materiale, cât și vătămări corporale. Se aplică cea mai mare clasă de malus, dintre cele două enumerate mai sus, sau sunt cumulate acele penalizări ale șoferului, acesta urmând a fi sancționat cu 6 clase de malus? Acesta ar fi un singur exemplu care poate crea confuzii, în calculul prețului RCA și care necesită o consultare publică reală”, susține COTAR.

Asigurații RCA care au făcut un accident soldat cu vătămarea sănătății şi a integrității corporale ori decesul uneia sau mai multor persoane vor fi penalizați prin creșterea cu 40% (4 clase de malus) a prețului la asigurarea auto obligatorie pe care o vor încheia în anul ulterior producerii accidentului, potrivit unui proiect al ASF, care modifică sistemul bonus-malus din legislația RCA. În prezent, șoferii vinovați sunt penalizați doar cu 2 clase de malus, indiferent de severitatea accidentului. Vezi în articolul de mai jos ce alte schimbări majore sunt pregătite până la finalul acestui an.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

photostudio_1649947095742

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul