Criteriul National

Tranzacțiile cu mașini second-hand au crescut cu 130% în primul semestru din 2017

Tranzacțiile cu mașini second-hand au crescut cu 130% în primul semestru din 2017
iulie 31
11:22 2017
  • Piața mașinilor second-hand din import a înregistrat un avans de 86%, până la 253.000 de mașini, în timp ce reînmatriculările au crescut cel mai mult, cu 130%, în două luni depășindu-se 50.000 de unități.
  • Și piața mașinilor noi a înregistrat rezultate peste așteptări, crescând cu 27%, până la 45.000 de unități, ceea ce înseamnă cel mai bun parcurs din 2009 și până în prezent.
  • Peste 27% dintre anunțurile de pe ro din S1 2017 sunt reprezentate de mașini cu prețuri de peste 15.000 euro.

Primul semestru din 2017 a adus un record cantitativ pe piața auto din România, astfel că tranzacțiile cu mașini second-hand au avut un avans de 130%, înmatriculările de mașini noi au crescut cu 27%, iar cele de mașini second-hand din import au urcat cu 86%, depășind 250.000 de unități, conform unei analize efectuate de Autovit.ro, platforma profesională de anunțuri auto din România, parte a OLX Group.

“Programul Rabla a început în luna mai și își va face simțite efectele și în următoarele luni, astfel că piața poate încheia anul cu peste 110.000 mașini noi. De asemenea, numărul mașinilor second-hand din import înmatriculate a fost în mod constant mare în cele cinci luni de după eliminarea timbrului de mediu, media lunară fiind de 47.000 de mașini. În acest ritm, piața mașinilor second-hand din import poate trece de 500.000 de unități, la fel și sectorul reînmatriculărilor.”, a declarat Cristian Cojocaru, Sales Manager Autovit.ro.

Piața mașinilor noi a crescut cu 27%, până la 45.000 de unități, ceea ce înseamnă cel mai bun parcurs din 2009 și până în prezent, după cum arată datele publice oferite de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

De asemenea, piața mașinilor second-hand din import a avut un semestru extrem de bun, avansul fiind de 86%, până la 253.000 de mașini, februarie fiind o lună record, cu 68.000 de mașini înscrise în circulație.

Înmatriculările de mașini second-hand pe plan intern (reînmatriculări) au urcat cel mai mult dintre cele trei categorii analizate, cu 130%, în două luni depășindu-se 50.000 de unități, spre deosebire de anii anteriori, când pragul de 20.000 de unități / lună era atins foarte rar. În plus, media lunară în perioada februarie – iunie 2017 a trecut de 45.000 de unități, acest lucru datorându-se tranzacțiilor realizate în ultimii ani.

Înmatriculări lunare în S1 2017

Luna/Categorie Mașini noi Mașini second-hand Reînmatriculări
Ianuarie 7.059 7.708 17.353
Februarie 8.302 68.731 57.713
Martie 6.915 51.684 54.911
Aprilie 6.640 39.144 35.995
Mai 8.062 47.051 41.836
Iunie 8.030 38.988 35.663

 

 

„Piața înmatriculărilor a fost puternic influențată de eliminarea taxei auto. Majoritatea mașinilor rulate din import oferită spre vânzare a fost înmatriculată voluntar de către vânzători, atât din stocuri cât și din importurile recente, din cauza impredictibilității legislației fiscale. Din datele înregistrate de Autovit.ro, estimăm că peste 15% din totalul de autoturisme rulate de import și înmatriculate în acest an rămân oferite spre vânzare, nefiind încă tranzacționate.”, a completat Cristian Cojocaru.

În ceea ce privește anunțurile de pe Autovit.ro din S1 2017, peste 27% dintre acestea sunt reprezentate de mașini cu prețuri de peste 15.000 euro. Astfel, mașinile care costă între 15.000 și 20.000 de euro reprezintă 9%, iar cele care costă peste 20.000 de euro – 18%.

Brand-urile germane domină, în continuare, topul celor mai des întâlnite mașini pe Autovit.ro, acestea ocupând primele cinci poziții. Volkswagen este lider, cu aproape 18% din totalul anunțurilor, urmat de BMW (13,8%), Mercedes (10,5%), Audi (9,5%) și Opel (7,2%). În top 10 brand-uri de mașini pe Autovit.ro se regăsesc și Ford (6,8%), Skoda (4,8%), Renault (3,7%), Dacia (3,6%) și Toyota (2%).

Totodată, șase din zece mașini de pe platforma profesională de anunțuri auto aparține mărcilor din top 5 cel mai des întâlnite mașini.

Din punct de vedere al anului fabricației mașinilor scoase la vânzare pe Autovit.ro, 26% sunt din perioada 2012 – 2014, iar 25% din 2008 – 2011. În plus, 16% din total anunțuri sunt pentru autoturisme fabricate în anii 2015 – 2017.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Criteriul.ro

Criteriul.ro

Ziar national de informatii si opinii.

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

AU TRECUT DOI ANI DE LA TRAGEDIA DIN CLUBUL COLECTIV… CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Au trecut deja destul de repede doi ani de la tragedia din clubul Colectiv. Neputința pe care au trăit-o majoritatea în acele zile coroborate și cu revolta care a urmat, rămân încă bine întipărite în memoria multora. Multitudinea de evenimente de comemorare din aceste zile ne arată că nu suntem dispuși să lăsăm umbra uitării să se aștearnă în urma incendiului care a luat 64 de vieți.

Colectiv este acea mărturie de netăgăduit, acea expresie plină de tragism pe care și din care foarte puțini au putut înțelege câte ceva. Cert este că lumea a rămas marcată pe moment, ca mai pe urmă, aproape ireversibil, inexplicabil, cu aceeași doză de cinism…a alunecat pe partea uitării.

Momentul Colectiv ne-a adus nu doar pierderea unor oameni de care suntem cu toții iremediabil legați. Ci, a fost vorba și de un fel de trezire involuntară, care ne-a pus în față un adevăr crud: corupția chiar ucide. Iar, dacă stăm și reflectăm câteva momente, fără a avea pretenția de a ne situa în postura de ”judecători”, cu acea durere a omului rănit, vom ajunge la anumite concluzii, despre care s-a tot scris și strigat cu voce tare, sinonimă cu acea dorință de a nu renunța până în ziua în care vom transcede și ne vom alătura lor, cu mențiunea și rugămintea adresată Cerului de a nu avea acel tragic sfârșit!

Tineri aceia deosebiți nu meritau să moară în asemenea chinuri. Tineri aceia meritau tratați cu mare grijă de către cei specializați și în măsură să îi aline, să le asigure o speranță…Dar, din nefericire, nimeni și nimic nu au putut să le schimbe destinul.

Așa s-a ajuns cu acțiunea de a protesta, atunci când o mare de oameni a decis să strige și să vocifereze, pe deplin întemeiat contra lentorii, neajunsurilor, incapacității Sistemului. Astfel, fără de acest spirit civic, care ulterior a fost confiscat de către unele partide nu se putea face vreo schimbare.

Datoria, dreptul de a manifesta, de a dezbate cu argumente, de a vocifera atunci când guvernanții greșesc și de a semna petiții pentru a cere și a obține o schimbare veritabilă este unul garantat de bunul simț, dacă de Constituție, se tot încearcă, spre a fi eliminat, treptat-treptat.........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo