Criteriul National

Tranzacțiile cu mașini second-hand au crescut cu 130% în primul semestru din 2017

Tranzacțiile cu mașini second-hand au crescut cu 130% în primul semestru din 2017
iulie 31
11:22 2017
  • Piața mașinilor second-hand din import a înregistrat un avans de 86%, până la 253.000 de mașini, în timp ce reînmatriculările au crescut cel mai mult, cu 130%, în două luni depășindu-se 50.000 de unități.
  • Și piața mașinilor noi a înregistrat rezultate peste așteptări, crescând cu 27%, până la 45.000 de unități, ceea ce înseamnă cel mai bun parcurs din 2009 și până în prezent.
  • Peste 27% dintre anunțurile de pe ro din S1 2017 sunt reprezentate de mașini cu prețuri de peste 15.000 euro.

Primul semestru din 2017 a adus un record cantitativ pe piața auto din România, astfel că tranzacțiile cu mașini second-hand au avut un avans de 130%, înmatriculările de mașini noi au crescut cu 27%, iar cele de mașini second-hand din import au urcat cu 86%, depășind 250.000 de unități, conform unei analize efectuate de Autovit.ro, platforma profesională de anunțuri auto din România, parte a OLX Group.

“Programul Rabla a început în luna mai și își va face simțite efectele și în următoarele luni, astfel că piața poate încheia anul cu peste 110.000 mașini noi. De asemenea, numărul mașinilor second-hand din import înmatriculate a fost în mod constant mare în cele cinci luni de după eliminarea timbrului de mediu, media lunară fiind de 47.000 de mașini. În acest ritm, piața mașinilor second-hand din import poate trece de 500.000 de unități, la fel și sectorul reînmatriculărilor.”, a declarat Cristian Cojocaru, Sales Manager Autovit.ro.

Piața mașinilor noi a crescut cu 27%, până la 45.000 de unități, ceea ce înseamnă cel mai bun parcurs din 2009 și până în prezent, după cum arată datele publice oferite de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

De asemenea, piața mașinilor second-hand din import a avut un semestru extrem de bun, avansul fiind de 86%, până la 253.000 de mașini, februarie fiind o lună record, cu 68.000 de mașini înscrise în circulație.

Înmatriculările de mașini second-hand pe plan intern (reînmatriculări) au urcat cel mai mult dintre cele trei categorii analizate, cu 130%, în două luni depășindu-se 50.000 de unități, spre deosebire de anii anteriori, când pragul de 20.000 de unități / lună era atins foarte rar. În plus, media lunară în perioada februarie – iunie 2017 a trecut de 45.000 de unități, acest lucru datorându-se tranzacțiilor realizate în ultimii ani.

Înmatriculări lunare în S1 2017

Luna/Categorie Mașini noi Mașini second-hand Reînmatriculări
Ianuarie 7.059 7.708 17.353
Februarie 8.302 68.731 57.713
Martie 6.915 51.684 54.911
Aprilie 6.640 39.144 35.995
Mai 8.062 47.051 41.836
Iunie 8.030 38.988 35.663

 

 

„Piața înmatriculărilor a fost puternic influențată de eliminarea taxei auto. Majoritatea mașinilor rulate din import oferită spre vânzare a fost înmatriculată voluntar de către vânzători, atât din stocuri cât și din importurile recente, din cauza impredictibilității legislației fiscale. Din datele înregistrate de Autovit.ro, estimăm că peste 15% din totalul de autoturisme rulate de import și înmatriculate în acest an rămân oferite spre vânzare, nefiind încă tranzacționate.”, a completat Cristian Cojocaru.

În ceea ce privește anunțurile de pe Autovit.ro din S1 2017, peste 27% dintre acestea sunt reprezentate de mașini cu prețuri de peste 15.000 euro. Astfel, mașinile care costă între 15.000 și 20.000 de euro reprezintă 9%, iar cele care costă peste 20.000 de euro – 18%.

Brand-urile germane domină, în continuare, topul celor mai des întâlnite mașini pe Autovit.ro, acestea ocupând primele cinci poziții. Volkswagen este lider, cu aproape 18% din totalul anunțurilor, urmat de BMW (13,8%), Mercedes (10,5%), Audi (9,5%) și Opel (7,2%). În top 10 brand-uri de mașini pe Autovit.ro se regăsesc și Ford (6,8%), Skoda (4,8%), Renault (3,7%), Dacia (3,6%) și Toyota (2%).

Totodată, șase din zece mașini de pe platforma profesională de anunțuri auto aparține mărcilor din top 5 cel mai des întâlnite mașini.

Din punct de vedere al anului fabricației mașinilor scoase la vânzare pe Autovit.ro, 26% sunt din perioada 2012 – 2014, iar 25% din 2008 – 2011. În plus, 16% din total anunțuri sunt pentru autoturisme fabricate în anii 2015 – 2017.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Criteriul.ro

Criteriul.ro

Ziar national de informatii si opinii.

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu