Criteriul National

Turbosuflantele, garanția unui motor puternic

Turbosuflantele, garanția unui motor puternic
noiembrie 20
17:15 2017

Deținătorii mașinilor care funcționează pe bază de motorină cel mai probabil știu cât este de importantă turbosuflanta pentru buna funcționare a acestora. Dacă au decis să nu își echipeze motorul cu o asemenea piesă, nu pot să facă economii eficiente și nici nu pot să folosească îl folosească în mod eficient, cât mai aproape de capacitatea sa maximă.

Pentru a demonstra cât de importantă este o asemenea componentă, experții în reparații de turbosuflante Iasi, Turbo9, ne-au oferit câteva informații în mare despre aceste piese, foarte eficiente de altfel. Ne-au explicat ce anume sunt acestea, din ce cauze se pot defecta, dar și ce măsuri sunt mai eficiente, cele de recondiționare sau de înlocuire a acestora.

Ce sunt turbosuflantele?

Sunt mai mult decât niște simple componente, sunt adevărate sisteme, care provoacă inducția forțată. Asta înseamnă că motorul devine supraalimentat cu aer. Cu cât cantitatea acestuia se mărește, cu atât înseamnă poate fi introdus mai mult combustibil în rezervor. În așa fel, motorul, cu fiecare explozie produsă în interiorul său, produce tot mai multă putere. În comparație cu motoarele fără sistem turbo, cele echipate cu un asemenea sistem produc un raport crescut de putere – greutate al masinii.

Iar datorită faptului că turbosuflanta folosește gazele de eșapament de la motor, ajută mult și la protecția mediului înconjurător. Turbosuflanta este alcătuită din trei componente, care fac posibilă funcționarea acesteia – lagărul central, turbina si compresorul. Turbina este cea care care transformă energia provenită din gazele de eșapament sau combustibil în energie mecanică. Practic, turbina se învârte, uneori cu viteze de până la 150 000 de rotații pe minut. Vă puteți închipui că niciun motor de mașină nu are cum să se compare cu o asemenea forță de rotație, care produce totodată și o temperatură foarte ridicată. Acest lucru se produce totodată și din cauza forței de frecare apărute într-un asemenea proces. Compresorul, după cum îi spune și numele, compresează aerul, pentru a permite în acest fel procesul de supraalimentare, care dă o putere crescută motorului.

Din ce cauze se pot defecta?

Cauzele pot să fie dintre cele mai diverse în acest caz. Chiar dacă sistemul turbosuflantă este gândit să reziste la turații și temperaturi mari, utilizarea îndelungată poate cu siguranță să producă uzarea pieselor. De asemenea, nici turarea în mod necontrolat a motorului nu ajută cu nimic, dimpotrivă chiar. Opririle bruște, urmate de porniri la fel de bruște pot reduce durata de viață a unei asemenea componente.

Totuși, pe lângă acești factori banali, se mai pot număra și alții, precum: introducerea aerului nepurificat în compresor (cel mai probabil filtrele de aer sunt necorespunzătoare sau defecte), utilizarea unui ulei de o calitate scăzută sau care nu a mai fost schimbat la timp, în funcție de indicațiile fiecărui astfel de model. Până și defectarea motorului poate să afecteze buna funcționare a tubosuflantei, aceasta fiind până la urmă o componentă aflată în interiorul său. Chiar și o simplă pietricică, care nu a fost băgată în seamă poate afecta compresorul și rotorul. Cu toate că nici măcar nu îl observați, acest corp străin poate provoca daune grave, care pot duce chiar la distrugerea întregului sistem de turbosuflantă sau turbinei, cum le place altora să îi spună. În categoria lucrurile care sunt trecute cu vederea intră și rugina, care poate apărea din mii de motive. Uleiul poate fi și el totodată contaminat cu corpuri străine, precum impuritățile din metal sau alte componente străine.

Conform specialiștilor Turbo9, trebuie acordată o foarte mare atenție la orice lucru care poate părea ciudat, oricât de mic ar fi el. Chiar și simpla impresie că motorul nu mai funcționează așa de bine sau la fel de rapid poate fi de un real folos în asemenea cazuri.

Recondiționare sau înlocuire?

Conform specialiștilor Turbo9, înlocuirea turbosuflantei ar trebui să fie ultima opțiune, din cauza costurilor ridicate. În timpul diagnozei date de ei, se poate stabili cu precizie care acțiune este mai indicată. Recondiționarea, făcută în mod corespunzător, numai de profesioniști ca aceștia, vă poate scuti de costuri suplimentare. În același timp, nu se face nici economie de la calitate. Recondiționarea poate crea aceleași efecte ca înlocuirea piesei. Bineînțeles, dacă situația este prea gravă, se cere înlocuirea componentei defecte.

În caz că apar probleme cu turbosuflanta, apelați cu încredere numai la specialiști precum sunt cei de la Turbo9. Serviciile vor fi prompte și de cea mai bună calitate, în mod garantat!

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Catalin Mihai

Catalin Mihai

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu