Criteriul National

Turbosuflantele, garanția unui motor puternic

Turbosuflantele, garanția unui motor puternic
noiembrie 20
17:15 2017

Deținătorii mașinilor care funcționează pe bază de motorină cel mai probabil știu cât este de importantă turbosuflanta pentru buna funcționare a acestora. Dacă au decis să nu își echipeze motorul cu o asemenea piesă, nu pot să facă economii eficiente și nici nu pot să folosească îl folosească în mod eficient, cât mai aproape de capacitatea sa maximă.

Pentru a demonstra cât de importantă este o asemenea componentă, experții în reparații de turbosuflante Iasi, Turbo9, ne-au oferit câteva informații în mare despre aceste piese, foarte eficiente de altfel. Ne-au explicat ce anume sunt acestea, din ce cauze se pot defecta, dar și ce măsuri sunt mai eficiente, cele de recondiționare sau de înlocuire a acestora.

Ce sunt turbosuflantele?

Sunt mai mult decât niște simple componente, sunt adevărate sisteme, care provoacă inducția forțată. Asta înseamnă că motorul devine supraalimentat cu aer. Cu cât cantitatea acestuia se mărește, cu atât înseamnă poate fi introdus mai mult combustibil în rezervor. În așa fel, motorul, cu fiecare explozie produsă în interiorul său, produce tot mai multă putere. În comparație cu motoarele fără sistem turbo, cele echipate cu un asemenea sistem produc un raport crescut de putere – greutate al masinii.

Iar datorită faptului că turbosuflanta folosește gazele de eșapament de la motor, ajută mult și la protecția mediului înconjurător. Turbosuflanta este alcătuită din trei componente, care fac posibilă funcționarea acesteia – lagărul central, turbina si compresorul. Turbina este cea care care transformă energia provenită din gazele de eșapament sau combustibil în energie mecanică. Practic, turbina se învârte, uneori cu viteze de până la 150 000 de rotații pe minut. Vă puteți închipui că niciun motor de mașină nu are cum să se compare cu o asemenea forță de rotație, care produce totodată și o temperatură foarte ridicată. Acest lucru se produce totodată și din cauza forței de frecare apărute într-un asemenea proces. Compresorul, după cum îi spune și numele, compresează aerul, pentru a permite în acest fel procesul de supraalimentare, care dă o putere crescută motorului.

Din ce cauze se pot defecta?

Cauzele pot să fie dintre cele mai diverse în acest caz. Chiar dacă sistemul turbosuflantă este gândit să reziste la turații și temperaturi mari, utilizarea îndelungată poate cu siguranță să producă uzarea pieselor. De asemenea, nici turarea în mod necontrolat a motorului nu ajută cu nimic, dimpotrivă chiar. Opririle bruște, urmate de porniri la fel de bruște pot reduce durata de viață a unei asemenea componente.

Totuși, pe lângă acești factori banali, se mai pot număra și alții, precum: introducerea aerului nepurificat în compresor (cel mai probabil filtrele de aer sunt necorespunzătoare sau defecte), utilizarea unui ulei de o calitate scăzută sau care nu a mai fost schimbat la timp, în funcție de indicațiile fiecărui astfel de model. Până și defectarea motorului poate să afecteze buna funcționare a tubosuflantei, aceasta fiind până la urmă o componentă aflată în interiorul său. Chiar și o simplă pietricică, care nu a fost băgată în seamă poate afecta compresorul și rotorul. Cu toate că nici măcar nu îl observați, acest corp străin poate provoca daune grave, care pot duce chiar la distrugerea întregului sistem de turbosuflantă sau turbinei, cum le place altora să îi spună. În categoria lucrurile care sunt trecute cu vederea intră și rugina, care poate apărea din mii de motive. Uleiul poate fi și el totodată contaminat cu corpuri străine, precum impuritățile din metal sau alte componente străine.

Conform specialiștilor Turbo9, trebuie acordată o foarte mare atenție la orice lucru care poate părea ciudat, oricât de mic ar fi el. Chiar și simpla impresie că motorul nu mai funcționează așa de bine sau la fel de rapid poate fi de un real folos în asemenea cazuri.

Recondiționare sau înlocuire?

Conform specialiștilor Turbo9, înlocuirea turbosuflantei ar trebui să fie ultima opțiune, din cauza costurilor ridicate. În timpul diagnozei date de ei, se poate stabili cu precizie care acțiune este mai indicată. Recondiționarea, făcută în mod corespunzător, numai de profesioniști ca aceștia, vă poate scuti de costuri suplimentare. În același timp, nu se face nici economie de la calitate. Recondiționarea poate crea aceleași efecte ca înlocuirea piesei. Bineînțeles, dacă situația este prea gravă, se cere înlocuirea componentei defecte.

În caz că apar probleme cu turbosuflanta, apelați cu încredere numai la specialiști precum sunt cei de la Turbo9. Serviciile vor fi prompte și de cea mai bună calitate, în mod garantat!

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Catalin Mihai

Catalin Mihai

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

AU TRECUT DOI ANI DE LA TRAGEDIA DIN CLUBUL COLECTIV… CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Au trecut deja destul de repede doi ani de la tragedia din clubul Colectiv. Neputința pe care au trăit-o majoritatea în acele zile coroborate și cu revolta care a urmat, rămân încă bine întipărite în memoria multora. Multitudinea de evenimente de comemorare din aceste zile ne arată că nu suntem dispuși să lăsăm umbra uitării să se aștearnă în urma incendiului care a luat 64 de vieți.

Colectiv este acea mărturie de netăgăduit, acea expresie plină de tragism pe care și din care foarte puțini au putut înțelege câte ceva. Cert este că lumea a rămas marcată pe moment, ca mai pe urmă, aproape ireversibil, inexplicabil, cu aceeași doză de cinism…a alunecat pe partea uitării.

Momentul Colectiv ne-a adus nu doar pierderea unor oameni de care suntem cu toții iremediabil legați. Ci, a fost vorba și de un fel de trezire involuntară, care ne-a pus în față un adevăr crud: corupția chiar ucide. Iar, dacă stăm și reflectăm câteva momente, fără a avea pretenția de a ne situa în postura de ”judecători”, cu acea durere a omului rănit, vom ajunge la anumite concluzii, despre care s-a tot scris și strigat cu voce tare, sinonimă cu acea dorință de a nu renunța până în ziua în care vom transcede și ne vom alătura lor, cu mențiunea și rugămintea adresată Cerului de a nu avea acel tragic sfârșit!

Tineri aceia deosebiți nu meritau să moară în asemenea chinuri. Tineri aceia meritau tratați cu mare grijă de către cei specializați și în măsură să îi aline, să le asigure o speranță…Dar, din nefericire, nimeni și nimic nu au putut să le schimbe destinul.

Așa s-a ajuns cu acțiunea de a protesta, atunci când o mare de oameni a decis să strige și să vocifereze, pe deplin întemeiat contra lentorii, neajunsurilor, incapacității Sistemului. Astfel, fără de acest spirit civic, care ulterior a fost confiscat de către unele partide nu se putea face vreo schimbare.

Datoria, dreptul de a manifesta, de a dezbate cu argumente, de a vocifera atunci când guvernanții greșesc și de a semna petiții pentru a cere și a obține o schimbare veritabilă este unul garantat de bunul simț, dacă de Constituție, se tot încearcă, spre a fi eliminat, treptat-treptat.........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo