Criteriul National

Turneul național Musica Ramificata concerte cu premiere absolute ș i recitaluri în beneficiul copiilor cu nevoi speciale

Turneul național Musica Ramificata concerte cu premiere absolute ș i recitaluri în beneficiul copiilor cu nevoi speciale
iulie 25
13:52 2022

Muzica ne atinge sufletul, ne apropie, ne face să visăm sau ne oferă speranță. În perioada 26-30 iulie 2022, turneul național Musica Ramificata are misiunea de a ajunge aproape de inimile copiilor cu nevoi speciale, prin promovarea muzicii contemporane în tandem cu muzica barocă.

Vă invităm să vă lăsați cuprinși de magia ansamblului Musica Ramificata, alături de flautistul Matei Ioachimescu și dirijorul Cristian Spătaru, prezenți în cele două orașe unde obișnuiește să aibă concerte (Sibiu, București), dar și cu recitaluri în centrele de plasament din Sibiu și împrejurimi.

Proiectul va debuta pe 26 iulie, la ora 19.00, la Ateneul Român, într-un concert extraordinar ce va fi adus la Sibiu, în Biserica Ursulinelor, pe 28 iulie la ora 19.00. În continuarea acestor concerte, membrii Musica Ricercata vor încânta sufletele copiilor cu nevoi speciale prin recitaluri educative.

Conceptul acestui proiect remarcabil a pornit de la piesa Ramifications de György Ligeti (1923- 2006). Astfel, proiectul Musica Ramificata aduce în atenția tuturor categoriilor de public legăturile puternice dintre muzica veche și muzica nouă, propunându-și să creeze cu această ocazie o conexiune armonioasă între copii și muzică, în general.

În prim-plan se vor afla două lucrări în primă audiție: prima, Vreascuri ramificate, este o lucrare compusă de tânărul Alin Chelărescu special pentru acest proiect, iar a doua, Concertul pentru flaut alto al marelui compozitor finlandez Kalevi Aho, o capodoperă destinată reputatului flautist Matei Ioachimescu. Acesta îi descrie astfel muzica: „Kalevi Aho este unul dintre puținii compozitori ai lumii care provoacă interpretul la o autodepășire a nivelului tehnic, cu scopul precis de a genera emoții extrem de intense. Dificultatea lucrărilor sale nu frustrează astfel interpretul, ci îi arată un sens și îl face să devină un muzician mai bun. Concertul pentru flaut alto este genul acela de lucrare care lasă auditorii într-o stare de uimire și recunoștință.” Ambii compozitori vor fi prezenți în sălile de concerte și vor participa la discuțiile cu publicul.

Proiectul readuce totodată la lumină unele dintre lucrările celui mai important reprezentant al barocului francez, Jean-Philippe Rameau (1683-1764) evidențiind conceptul de ramificații prin legătura care se realizează între aceste creații artistice și public. De asemenea, toate evenimentele, atât cele din sălile de concert, cât și recitalurile educative din centrele de plasament vor fi acompaniate de discuții libere cu publicul la care vor lua parte atât interpreții cât și compozitorii.

Puteți afla mai multe informații despre turneul de muzică clasică Musica Ramificata pe www.musica- ricercata.com/musicaramificata.

Proiectul este cofinanțat de AFCN Sponsor principal – Kaufland

Sponsori - Borsec, Highlight Agency, NETagro, Rădăcini

Parteneri instituționali – Institutul Cultural Român, Filarmonica George Enescu, Orchestra Națională de Tineret a Moldovei, Centrul Național de Artă “Tinerimea Română”, Filarmonica de Stat “Banatul” Timișoara

Parteneri Media – Cărturești, Agerpres, MagicFM, RFI, Radio România Muzical, Dilema veche, Zile și nopți, Observator cultural, Capital cultural, Revista 22, Psychologies, PRWave, AMOS News, Eveniment online, Eveniment TV, Sweet TV, Canal 33, Klarmedia, Sibiu Independent, Succes Grup, Presa în blugi, Scrisul Românesc, Revista Tango – Marea Dragoste, Turnul Sfatului.

1 2 3

Comentarii

Comentarii

Despre autor

AdrianaG

AdrianaG

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul