Criteriul National

Ultima găselniță a executivului tehnocrat…

Ultima găselniță a executivului tehnocrat…
septembrie 22
12:03 2016

dacian-ciolos

Memento

După ce preşedintele Klaus Iohannis declara prin luna aprilie în cadrul unei vizite oficiale la Timişoara, că „guvernul Cioloş nu este al său”, lucrurile au cam început să se precipite.

Astfel că realizatorul Rareş Bogdan, considerat un apropiat al PNL și-a schimbat punctul de vedere și trend-ul celor de la Realitatea Tv a gravitat în jurul ideii conform căreia executivul performează prost.

Să ne aducem aminte și de anumite declarații ale celor doi care au fost emise  în ziua în care premierul Dacian Cioloş i-a cerut ministrului Fondurilor Europene, Aura Răducu, să demisioneze.

„Unii au vorbit despre acest guvern ca şi cum ar fi ‘al meu’. Nu e guvernul meu. Acest guvern a fost o soluţie până la alegerile din toamna acestui an, generată de o situaţie de criză şi la care au subscris cele mai importante partide politice. Deci este Guvernul României”, a declarat Klaus Iohannis, la Timişoara.

images-2

Improvizații și găselnițe

Aflați oficial pe ultima sută de metri la guvernare, tehnocraţii premierului Dacian Cioloş pregătesc înfiinţarea unei autorităţi ce va „evolua” sub apanajul Ministerului Trasporturilor, unde cea mai mică leafă începe de la peste 1.000 euro/lună, notează site-ul de specialitate capital.ro.

Având în vedere faptul că principalul motiv pentru care guvernul a aprobat pe repede-înainte Master Planul ca şi condiţionalitate pentru a beneficia de fonduri din bugetul de stat, improvizația și inventivitatea tehnocrată în a căpușa și ostoi bugetul nu cunosc limite.

La aceste dovezi imbatabile se adaugă faptul că România riscă suspendarea/întreruperea sumelor structurale alocate în valoare de circa 2,48 miliarde euro pentru infrastructura feroviară.

De aceea, guvernul are o „nouă” și inedită găselniță și dă impresia că vrea să aprobe înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară.

De trei zile,specialiștii tehnocrați au lucrat non stop.De aceea,se explică modul în care,conform unei note de fundamentare privind înfiinţarea acestei agenţii, cheltuielile de personal pentru cei 50 de angajaţi sunt de aproximativ 4,8 milioane lei/an.

Mai exact, cei 50 de specialişti ce urmează a fi angajaţi la Autoritatea de Reformă Feroviară vor avea un venit minim de 8.000 lei-brut/lună. Pe lângă cei aproximativ 4,8 milioane lei, bani numai pentru salariile minime ale salariaţilor AFR, specialiştii feroviari vor avea la dispoziţie 1,5 milioane lei/an pentru cheltuielile de funcţionare, plus încă 1 milion de lei bani decontaţi cu dotările.

În nota de fundamentare a proiectului de ordonanţă de urgenţă privind înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară se precizează că 7 milioane de lei se vor suporta din fonduri structural pentru lefurile, funcţionarea şi dotările noii agenţii care va avea sediul în cadrul Ministerului Transporturilor, mai arată capital.ro.

dan-diaconu-guvern-tehnocrat

În loc de concluzie

Ministerul Transporturilor a propus înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară care va restructura reţeaua de transport astfel încât alocarea de fonduri pentru întreţinere, mentenanţă şi reparaţii curente să fie orientată pentru o reţea de transport feroviar sustenabilă din punct de vedere economic.
În cazul în care nu îndeplineşte aceste condiţii, România riscă întreruperea fondurilor alocate în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare pentru sectorul feroviar în valoare de aproximativ 1,280 mld. euro şi a sumei de 1,200 mld. euro în cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei.

Actul normativ va prevede faptul că subvenţiile alocate anual operatorilor de transport feroviar de călători din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor pentru serviciile de transport feroviar de călători se prevăd în bugetul A.R.F.

Respectând și consultând Comisiei Europene am aflat că sursele de finanţare ale A.R.F. ar trebui să cuprindă venituri proprii; alocaţii de la bugetul de stat; fonduri externe nerambursabile pentru perioada de programare 2014-2020; credite interne şi externe contractate conform legii; alte surse legal constituite.
În categoria veniturilor proprii,în legislația actuală sunt cuprinse sumele rezultate din taxele de administrare a contractelor de servicii, precum şi cele rezultate din recuperarea materialului rulant.
În categoria sumelor alocate din bugetul de stat sunt cuprinse sumele, necesare pentru subvenţionarea serviciilor publice de transport feroviar de călători, facilităţilor acordate unor categorii sociale pentru transportul public feroviar de călători, precum şi creditele interne şi externe contractate de stat pentru achiziţia de material rulant.

279442maxim
În categoria alocaţiilor din fonduri externe nerambursabile pentru perioada 2014-2020 sunt cuprinse sume alocate din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor titlul 58 „Fonduri externe nerambursabile pentru perioada de programare 2014 – 2020”.
În categoria creditelor interne şi externe sunt cuprinse credite destinate investiţiilor în materialul rulant, garantate cu active proprii şi/sau venituri proprii în limita unui procent de maxim 30% din valoarea veniturilor proprii prevăzute la aliniatul doi

Creditele interne şi externe ale A.R.F. au fost deja aprobate prin memorandum de către Guvernul României.

Sursa foto : http://google.ro

Sinteza oferită se către Prof.Dr.Daniel Mihai,CNA Regina Maria Constanța,redactor șef al ziarului Criteriul Național

 

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu