Criteriul National

Ultima ora: Alte 29 de tablouri ale lui Valcov descoperite azi de DNA

Ultima ora: Alte 29 de tablouri ale lui Valcov descoperite azi de DNA
martie 29
17:55 2015

Anchetatori au descoperit alte 29 de opere de artă care aparțineau fostului ministru de Finanțe, Darius Vâlcov, potrivit unor surse judiciare citate de Realitatea TV.

Pânzele se alau în posesia unui intermediar cu care Darius Vâlcov intenţiona să deschidă o galerie de artă în Capitală. Pânzele aveau semnături celebre, unele fiind opere de Nicolae Tonitza sau Ştefan Luchian.

Darius Vâlcov se află în arest la domiciliu, fiind acuzat de trafic de influență și luare de mită în perioada când era primar al orașului Slatina.

Fostul ministru al Finanţelor Darius Vâlcov a cumpărat, prin interpuşi, 101 tablouri de la case celebre de licitaţii, operele de artă fiind ridicate de procurori, urmând a fi expertizate şi predate unei instituţii specializate în domeniu, ce ar putea decide inclusiv expunerea lor, conform DNA.

Darius Vâlcov ar fi dat un milion de lei unui intermediar, în 2013, pentru achiziţia de tablouri, cu care intenţiona să deschidă o galerie de artă în Capitală.

„Urmare a încuviinţării, de către Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procurorii au efectuat percheziţii domiciliare, în şase locaţii situate în Bucureşti (o locaţie), municipiul Slatina (patru locaţii) şi o localitate din judeţul Olt, în scopul identificării unor tablouri despre care există indicii că ar fi fost achiziţionate, prin interpuşi, de către inculpatul Bogdan Darius Vâlcov, cu banii presupus obţinuţi din comiterea infracţiunilor pentru care se efectuează cercetări”, potrivit unui comunicat de vineri al DNA.

În urma percheziţiilor, notează anchetatorii, au fost găsite 101 tablouri, pe care figurează semnătura unor pictori celebri cum ar fi Pablo Picasso (două gravuri şi un desen în cărbune), Andy Warhol, Nicolae Tonitza, Ştefan Luchian, Gheorghe Petraşcu, Constantin Piliuţă, Corneliu Baba, Horia Bernea sau Octav Băncilă. Procurorii menţionează că Vâlcov deţine şi opere ale altor pictori.

DNA arată că există date că cea mai mare parte a acestor tablouri au fost achiziţionate de la case celebre de licitaţii.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro