Criteriul National

UN REGAL MUZICAL! Eleganta, rafinament si prietenie- Ansamblul Tharice Virtuosi a oferit un regal melomanilor

august 31
18:05 2015

 

Sala Atheneului Roman a fost martora unui eveniment de inalta tinuta artistic prin programarea unuia dintre cele mai prestigioase ansambluri cameral tinere din lume- Tharice Virtuosi.

Tharice Virtuosi

Programul a debutat cu un opus vivaldian-mai précis Concertul pentru trei viori si orchestra RV 551 in Fa Mjor. Din punct de vedere stilistic, eleganta discursului muzical a fost un parametru general valabil pe tot parcursul acestui eveniment.

In special s-au impus nuantarea si detasarea unei stari de liniste interioara, a unei stari de echilibru emotional ce au putut fi sesizate in cantilenele ideal redate de catre cei trei solisti.Cu o locvacitate si o stiinta a sunetului, partea a doua a constituit o regasire a stilului Italian baroc, finisat si plin de inventivitate melodica, specifica acestui compozitor.Verva si caracterul dansant al celei de-a treia parti au condus spre o atosfera bucolica, quasi-pastorala.

Cea de-a doua piesa oferita a fost lucrarea compozitorului englez Frank Bridge- Lamento pentru foua viole. Lirismul si modelarea unor sonoritati calde si grave, redate de violele soliste au conferit un plus de atractivitate acestui opus compus in anul 1912. Totodata reliefarea climax-urilor cat si a zonelor de dialog, de contrapunct, de melodii acompaniate rand pe rand de catre cei doi virtuosi au avut forta de a fermeca si incanta publicul meloman.

Suita de duo-uri pentru doua iori a lui D. Sostakovici s-a detasat in cadrul acestui program prin  notiunea de  simplitate, dublata de versatilitatea si profunzimea ethos-ului slav. Demn de remarcat ramane amanuntul referitor la faptul ca aceste piese au fost rearanjate in anul 1961 si au provenit din fragmente din muzici de film, de balet si de scena.Momentul oferit cu generozitate de acet prestigious ansamblu a avut forta de a atnige “coarda sensibila” a multora dintre cei prezenti.

Paleta de senzatii, de colorituri dintre cele mai diferite, de stari de spirit a continuat si cu opusul lui Max Bruch-Andante con molto ce provine din Concertul pentru vioara , viola si mini-orchestra de camera-lucrare nepopularizata dar plina de elemente nobile, elitiste si p line de la celstil romantic german, plin de echilibru si rigoare.

Sonata pentru doua violoncele apartinand compozitorului J. Baptiste Barriere a avut darul de a conecta si relief acea elegant caracteristica stilului si culturii acestui popor, recunoscut in epoca. Talmacirea interpretative a acestui opus s-a ridicat la cel mai inalt bnivel ethnic si interpretative.

Fix inainte de pauza, punctual de greutate al acestui eveniment l-a constituit lucrarea compositorului Belgian Eugene Ysaye- Amitie ce a evocat un eveniment atta de personal, de intim, de poetic intr-o stare de visare dar si de tumult. Deopotriva, membrrii acetui ansamblu s- intentiile compozitorului Belgian ce cu siguranta a largit spectrul stilistico-interpretativ, deoarece in multe moment a amintit atat de pregnant de epoca impresionismului, a la Claude Debussy!

Incununarea acestui concert a constituit opusul cameral, de larga inspiratie si popularitate- Octetul in Si bemol Major. Aceasta lucrare ce apartine unuia dintre cei mai importanti membrii ai scolii germane  de compozitie germane a revelat in viziunea interpretative a acestor maestrii multiplele fatete ale discursurilor, ideilor, motivelor muyicale, cu importante tuse noi, proaspete, vii, pline de culori dintre cele mai rafinate si perfect pliate pe un discurs musical logic, clar si totdata plin de muzicalitate ce a avut puterea de a fascina publicul prezent.

Bisurile oferite publicului au constituit moment unice in interpretarea acestor minunati instrumentisti- Bagatela lui Ion Scarlatescu animand si aducand un omagiu tuturor celor ce sunt si simt romaneste cat si efervescentul Cantabile de Niccolo Paganini ce a explorat latura spectaculara, plina de elemente de virtuozitate intr-o melopee ce apartine de fapt perioadei bel-canto-ului musical.

Aplauzele furtunoase si in special numeroasele iesiri la rampa a tuturor celor ce au performat au constituit tot atatea momente de satisfactie,de bucurie a spiritelor ce slujesc Frumosului, Muzicii si Artei!

Sursa foto : www.zpk.org

 

Zadkielix alais Prof. Dr. Daniel Mihai, redactor-sef al ziarului Criteriul National

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo