Criteriul National

Vacanţa adevărată, doar în vis!

Vacanţa adevărată, doar în vis!
iulie 19
09:17 2016
Şapte zile turist în România 
 
romania
    In prima decada a lunii iulie a.c , am parcurs la volanul autoturismului peste 1500 km, prin sase judete , pentru a urmari  ce-a mai ramas din sloganul actualizat„Frunza-n vant” ,promovat cu bani grei de catre un fost ministru „multicercetat”.
 
  Multi cititori vor spune : „Are bani, de-a putut sa mearga atata !”, refuzand sa afle mai multe.
 
   Altii, simtind ca intregul nu este altfel decat partile ce-l alcatuiesc, vor sa afle ce a vazut„Turistul „.
 
   Am avut permanent sentimentul ca sunt singur in cautarea atmosferei de vacanta dupa care tanjeam. Nu am intalnit mai mult de 70 de autoturisme ,cu turisti tristi, in toate cele sase judete : Bacau, Harghita, Bistrita-Nasaud, Maramures, Suceava , Neamt. Am vazut zeci de firme cu titulatura „Pensiune”  , majoritatea goale ori cu obloanele trase, iar hotelurile putine,scumpe si fara turisti. Hotelierii nu au auzit de -Legea cererii si ofertei-; pretind acelasi pret , desi gradul de ocupare este aproape de zero.
 
  Turismul real (in locurile in care am fost) este falimentar.Oamenii nu pot trai din aceasta activitate.
 
     Cum s-a ajuns aici ?
 
Va prezint cateva realitati:
 
 1. Nu avem turisti. Potentialii turisti , cei care au venituri de peste 3000 lei/lunar, nu sunt in tara. Muncesc in alte tari, iar cand vin „acasa” , fie se odihnesc, fie isi pregatesc „retragerea”, fie  se falesc local, ca unii care au vazut „Lumea „.
Cateva zeci de mii si-au facut ,dupa ’90 ,case de vacanta.
 Cei cu venituri mari, prefera alte destinatii decat Romania.
 
  2.Majoritatea locatiilor nu ofera conditii minime de confort: fara restaurant, fara locuri de distractii, itinerarii pentru drumetii. Sunt in mijlocul localitatilor, de parca ai sta in gazda.
 
    3.Publicitatea este neadecvata si , de multe ori, contrazisa de realitatea de la fata locului.
 
    4.Administratia locala nu se implica, spatiile verzi si de odihna sunt respingatoare.
 
Toate aceste efecte au cauze multiple. Politica Guvernului in ultimii 25 de ani a generat situatia de azi.
 
Pentru ce am avut si mai avem un minister al turismului ? Cine trebuie sa informeze cetatenii ca investitiile in turism se fac numai atunci cand avem certitudinea turistilor ? Intr-o tara unde o treime din cetateni nu-si pot plati utilitatile , mai exista turism de masa ? Cum apara Statul pe cei care au crezut in „ Frunza ” , au investit si au ramas ca frunza-n vant ?
6
 
Cunoasterea si intelegerea realitatii in care traim nu se obtine privind la televizor si comentand -comentarii -. In teren gasim adevarul si despre Turism.Daca urmarim doar sa ne convingem de „potentialul turistic” al Romaniei,putem pleca in documentare ,pe banii nostri excedentari, asa pentru sufletul nostru.Pentru recreere e altceva. 
Nu-i totul pierdut ! Mai sunt locuri de vis unde se ajunge pe cont propriu, mergand pe jos si cazat intr-un adapost , fara confort, doar siguranta pe timpul noptii. Recomandat numai celor sanatosi , cu antrenament si numai in grup.
   Am scris cele de mai sus din solidaritate cu cei care mai cred in frumusetile Naturii  si pentru a reaminti ca Realitatea este altceva decat Publicitatea !
Redacţia ziarului Criteriul Naţional mulţumeşte inspiratului autor Vasile Soroceanu şi totodată,pe această cale îl asigură de colaborarea ce se doreşte a fi permanentizată !

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo