Criteriul National

Vedeta electrică face furori și în 2020, întorcându-se acasă cu încă o Cupă

iulie 31
13:33 2020

Locul 1 la Clasa Electrică, locul 22 in Clasamentul General

Pentru al treilea an consecutiv, prima mașină electrică de curse din România face performanță în cadrul competițiilor de automobilism sportiv. Aflată la a 3-a etapă din Campionatul Național de Viteză în Coastă Total 2020, mașina echipei Kaufland e-Rally Team înregistrează un nou record: cea mai bună poziție de până acum, din cadrul celor 30 participări la campionatele sportive de viteză.

Condusă de Sorin Ghisoi, respectat în lumea motorsportului datorită rezultatelor sale la competițiile de viteză pe traseu montan, mașina transformată din termică în electrică de catalanul Marc Areny și echipa lui rămâne, în continuare, fără concurență, întorcăndu-se acasă cu încă o cupă de Locul 1, câștigată la Clasa Electrică.

Dacă în ultimii 2 ani a participat la numeroase evenimente de super rally și viteză în coastă, reușind să termine cu bine toate traseele, fără niciun abandon și fără niciun accident, de data aceasta, simpatica electrică de curse, strunită cu măiestrie de Sorin Ghisoi, a reușit performanța de a surclasa 66 de mașini de viteză, situându-se, în mod surprinzător, pe locul 22 în clasamentul general, dintr-un total de 88 mașini înscrise la cea de-a 3-a etapă a CNVC, care a avut loc la Râșnov în prioada 31 iulie-1 august 2020.

Parcurgând spectaculosul traseu de 3,75 km, pe care pilotul brașovean mărturisește că îl știe pe de rost de mai bine de 20 de ani, Sorin Ghisoi recunoaște că i-a lipsit adrenalina din teren: „Chiar dacă a fost o competiție cu restricții, ne-am bucurat de fiecare metru de probă. Ne-am luptat pentru  fiecare secundă câștigată și ne-am bucurat că încă reușim să facem cunoscut faptul că această energie alternativă nepoluantă poate fi folosită cu succes și în motorsport, nu doar la automobilele de stradă, care este clar că reprezintă viitorul. Eu sper în continuare că vom avea mai multe mașini electrice în competițiile sportive în viitor” încheie simpaticul pilot.

Printre vedetele care au încercat anul trecut senzațiile tari ale primului bolid electric de curse din România se numără tenismena Ana Bogdan, luptătorul MMA Ion Pascu (Bombardierul), polițistul Marian Godină, jurnalistul Cătălin Striblea și alții.

Următoarea participare a mașinii electrice de curse la o competiție sportivă va avea loc pe 21 august 2020 la Super Rally-ul de la Deva, care va fi transmis live pe site-ul Federației Române de Automobilism Sportiv, fras.ro.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Alexandru Razvan

Alexandru Razvan

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul