Criteriul National

Vernisajul virtual al expoziției de artă teatrală fotografică „L’Inspiratrice” by Mona Lisa va avea loc astăzi, 25 septembrie 2015

septembrie 25
06:38 2015
12043797_1473149236347569_1471720326_o
Un nou concept de artă fotografică!
 
Vernisajul virtual al expoziției de artă teatrală fotografică „L‘Inspiratrice” va avea loc astăzi, 25 septembrie 2015, pe pagina Revistei Cuvinte…
 
Fotografiile realizate de către Ovidiu Oprea și Daniel Păun surprind scene dintr-un spectacol abstract ce se va monta prin prisma piesei „Zeița poeziei” by Mona Lisa.
 
Arta teatrală fotografică are marele privilegiu de a satisfice vizual spectatorul, primind ovații tăcute și desăvârșite. Fotografiile dinamice sunt păstrătoarele cuvintelor nerostite. Ele își asumă perplexitatea și firescul absurd ce îmbracă teatralitatea într-o aură versatilă. Piesa are calitatea de a înlătura prozaicul și de a releva spectaculosul prin alăturarea sensului cu nonsensul mistic.
 
În expozițiune, remarcăm un tânăr artist ce-și petrece zilele la malul unei ape, cântând și aducând elogii iubirii. Entuziasmul său reiese din felul în care acesta privește natura, din strigătul iubirii impregnate pe foile ce stau mărturie în jurul său, dar și din simțirile umane ce sunt captate de aparatul de fotografiat în cel mai sublim mod cu putință.
 
Pe cealaltă parte, vedem o femeie ce meditează asupra vieții. Ea ne prezintă subtil o viață întreagă, nu doar un fragment marcant. Pseudo-iubirile trăite, frica de singurătate, zbuciumul interior, frământările unei neîmpliniri, moartea poeziei firave în lipsa unei muze, dorința de a renaște, setea de întregire spirituală. Intriga este constituită din apariția acestei femei – o proiecție imaginară sub forma unei sirene menită să devină inspirație poetică.
 
Punctul culminant surprinde momentul în care tânărul realizează că atingerea sirenei coincide cu dispariția sa în apa ce stă mărturie în jurul lor.
 
Conștientizarea unei legături amoroase utopice înlătură orice urmă de paroxism și atrage după sine o apatie devastatoare ce nu poate duce decât către un cancer spiritual. Lipsa unei muze reale conduce poetul către o vidare a spiritului și un deznodământ dramatic. Agonia devine inevitabilă, îmbrățișând haosul sufletului cu incoerența gândirii.
 

Piesa „Zeița poeziei”, semnată Mona Lisa, va fi pusă în scenă cu ocazia lansării Revistei Cuvinte… Nr. 4 „La muse roumaine”, sub îndrumarea coregrafei Geta Huncanu Răvdan.

„L‘Inspiratrice”. Artă teatrală fotografică. Theatrical Art Photography.
 
Concept Art: Mona Lisa. Actors: Alex Florea & Monica Rizea. Beauty Editor: Bianca Racoți. Fashion Editor: Ina Ela Ismail. Art Editors: Ovidiu Oprea & Daniel Păun. Photographic assistant: David Marian. PR: Lia Opriș
 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo