Criteriul National

Victor Ciorbea și sindromul Stockholm

 Breaking News
Victor Ciorbea și sindromul Stockholm
ianuarie 12
08:17 2017

ciorbea

 

În anii nouăzeci, un lider sindical atrăgea atenția prin prezența sa vocală. Pentru că nu se putea baza pe prezența fizică, din cauza privirii și defectului de vedere, liderul de sindicat compensa urâțenia personajului aruncând în public vorbe meșteșugite, bune pentru urechile ălora din popor, menite să le ia mințile și să îl aduleze pe cel care li se adresa.

Pe atunci, Victor era mare luptător anti-FSN, apoi anti-PDSR, adică strămoșii actualului PSD. Fapt care l-a adus în atenția Seniorului politicii românești, Corneliu Coposu, care l-a introdus în dreapta politicii românești și l-a aruncat în luptă pentru fotoliul de primar general al Capitalei, funcție în care Ciorbea a fost ales în iunie 1996.
Alegerea sa drept șef al Bucureștiului și imensa popularitate de care se bucura în rândurile mulțimii, i-au dat lui Victor noi aripi. Profitând de acest lucru, Victor Ciorbea s-a folosit de cadavrul Seniorului Corneliu Coposu, pentru a ajunge prim-ministru al României, după ce Convenția Democrată Română(CDR) a câștigat alegerile parlamentare și prezidențiale în noiembrie 1996.
Practic, Ciorbea a condus primul guvern de dreapta, după revoluția din decembrie 1989, având o sarcină istorică: de a începe schimbarea mentalității alegătorilor, de a le inocula ideile dreptei politice după mai bine de 45 de ani de comunism.
Numai că Victor a ratat toate obiectivele trasate. Guvernarea Ciorbea a fost un dezastru total, concretizat în picarea Executivului la 30 martie 1998, când Victoraș s-a trezit fără slujbă, hulit de cei de dreapta, dar și de stânga de pe scena politicii românești.
În loc să se retragă, să își lingă rănile și să analizeze greșelile comise pentru a reveni mai puternic pe palierul de dreapta al politicii românești, Ciorbea a ales să rămână în prim-plan, chiar dacă PNȚCD nu a mai intrat în Parlament în urma alegerilor din noiembrie 2000. A rămas în partidul condus până în 1996 de Corneliu Coposu, iar în 18 iunie 2011 a fost ales președinte al PNȚCD.
După care a ales să dezerteze. Că așa e Ciorbea. Astfel că în septembrie 2012 s-a înscris în PNL și a candidat la București din partea USL – alianța PSD-PNL pentru alegerile din acel an.
Odată ajuns parlamentar cu consensul dreptei și stângii politice, Victoraș a dat din coate iar în martie 2014 a fost ales Avocat al Poporului. O funcție, nu pe măsura celei de prim-ministru pe care o deținuse între 1996 și 1998, dar foarte importantă pentru că practic este menită să cenzureze întregul proces legislativ și activitatea administrației publice din România. Cenzură care trebuie făcută, conform legii de organizare, în folosul cetățenilor simpli.
Credeți că Victor a respectat aceste dispoziții legale? Nicidecum. El a ales să trădeze încă o dată și, respectând principiul că nu poți fi slugă la doi stăpâni – PNL și PSD -, a ales să se bage argat plătit la PSD.

ciorbea-si-dragnea

Adică a ales să se comporte ca unul care suferă de sindromul Stockholm. Cum, nu știți ce este acest sindrom?
Sindromul Stockholm descrie comportamentul unei victime răpite sau captive care, în timp, începe să își simpatizeze răpitorul.
Așa s-a întâmplat și cu Victor Ciorbea. De la luptătorul anti-FSN, anti-PDSR, anti-PSD, a ajuns din 2012 încoace simpatizantul partidului condus acum de Liviu Dragnea. Partid pe care îl iubește, cu care se identifică, lucru demonstrat de faptul că Victor Ciorbea s-a făcut luntre și punte pentru atacarea la Curtea Constituțională a legii care nu îi permite lui Liviu Dragnea să fie prim-ministru.
În tot acest timp, în România sunt sute de mii de cetățeni ale căror drepturi sunt încălcate zilnic de administrația publică locală, județeană sau centrală, dar pentru care Avocatul Poporului, Victor Ciorbea nu ridică un deget.
De ce?
Pentru că Victor Ciorbea suferă de sindromul Stockholm!

ciorbea-sindrom

Sursa foto : Arhivă Hristo Botev

Redacția ziarului Criteriul Național mulțumește domnului Hristo Botev pentru excelentul material oferit în exclusivitate!

 

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro